Page 48 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 48
comportamentul utilizatorului | rapoarte și studii
95% dintre români,
conectaţi la tehnologie
şi în vacanţa de vară
95% dintre români au fost conectați cu tehnologia vara aceasta, fie că au
călătorit în țară sau în afara ei. Peste 70% au utilizat tehnologia în va-
canță peste 2 ore pe zi, 17% au stat tot timpul conectați în concediu, iar
tipul de conexiune preferată a fost Wi-Fi (78%), urmată de conexiunea
4G (13%) și de cea 3G (8%). Doar 1% a preferat să nu aibă conexiune la
Internet în vacanță. Cifrele reies din studiu Intel efectuat la nivel naţional.
Din raport reiese că bărbații au folosit tehnologia în vacanță pentru a căuta
hărți (25%), informații turistice (23%) și muzică (21%). În schimb, femeile
au preferat să caute informații turistice (30%), hărți (20%) și aplicații de
editare foto (18%). 85% dintre respondenți și-au ales destinațiile de vacanță
făcând căutări pe Internet. În acest an, 73% dintre români și-au petrecut
vacanța în țară, 25% în Europa și 2% pe alte continente.
46 Laptopurile și sistemele 2 în 1 sunt dispozitivele preferate în vacanță pentru
44% dintre români. Ele sunt urmate de smartphone-uri (38%) și de tablete
(9%). Dispozitivele 2 în 1 ocupă primul loc în preferințele românilor pentru
că pot fi folosite atât ca laptop, cât și ca tabletă prin detașarea sau plierea
ecranului (71%), pentru că sunt foarte ușoare (14%) și se conectează rapid la
Internet (11%).
Studiul a fost realizat pe pagina Intel (iq.intel.ro) între 12 august - 2 septembrie
2015, pe un eşantion de 10.610 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, din toate
zonele României. 47% din totalul respondenților au avut între 14 și 24 de ani,
urmați de către cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, cu un procent de
23%, 28% dintre respondenți figurând în categoria de peste 35 de ani.
Aplicațiile de comunicare,
cele mai utilizate pe smartphone-uri
Chiar dacă smartphone-urile au o gamă largă de funcții, de la divertisment
până la jocuri și fotografii, comunicarea continuă să fie activitatea dominan-
tă, reiese din studiul Ericsson ConsumerLab -„Comunicarea în lumea aplica-
țiilor mobile”. Peste 30% din timpul petrecut pe smartphone-uri este dedicat
apelurilor de voce, mesajelor, protocoalelor voice over internet (precum
Skype), email-urilor și rețelelor de socializare.„Pentru utilizatorul obișnuit,
lățimea de bandă este ocupată în proporție de 40-50% de datele consumate
de aplicațiile de comunicare, în timp ce datele video ocupă doar 20%”, ex-
plică Swetleena Swain, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. Studiul de-
monstrează și faptul că limba și cultura ultilizatorilor influențează tiparele de
comunicare și de adoptare a aplicațiilor de comunicare. Spre exemplu, utili-
zatorii de smartphone-uri din Marea Britanie și SUA folosesc mai des apelu-
rile de voce comparativ cu Japonia și Coreea de Sud care preferă mesajele și
aplicațiile de comunicare dezvoltate local. De asemenea, aplicațiile vizuale,
precum Instagram și Pinterest, se bucură de un interes din ce în ce mai mare,
aşa cum popularitatea în creștere a aplicației Snapchat arată că generația
tânără preferă aplicațiile vizuale cu funcționalități îmbunătățite de securitate.
Acest lucru contribuie și la scăderea utilizării Facebook-ului printre utilizatorii
tineri, care nu își doresc ca părinții să le vadă postările. Studiul se bazează pe
datele colectate de la utilizatori de smartphone-uri din Marea Britanie, SUA,
India, Japonia și Coreea de Sud.
august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile