Page 48 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 48

comportamentul utilizatorului | rapoarte și studii

                                                95% dintre români,
                                                conectaţi la tehnologie
                                                şi în vacanţa de vară

                                                95% dintre români au fost conectați cu tehnologia vara aceasta, fie că au

                                                călătorit în țară sau în afara ei. Peste 70% au utilizat tehnologia în va-

                                                canță peste 2 ore pe zi, 17% au stat tot timpul conectați în concediu, iar

                                                tipul de conexiune preferată a fost Wi-Fi (78%), urmată de conexiunea

                                                4G (13%) și de cea 3G (8%). Doar 1% a preferat să nu aibă conexiune la

                                                Internet în vacanță. Cifrele reies din studiu Intel efectuat la nivel naţional.

                                                Din raport reiese că bărbații au folosit tehnologia în vacanță pentru a căuta

                                                hărți (25%), informații turistice (23%) și muzică (21%). În schimb, femeile

                                                au preferat să caute informații turistice (30%), hărți (20%) și aplicații de

                                                editare foto (18%). 85% dintre respondenți și-au ales destinațiile de vacanță

                                                făcând căutări pe Internet. În acest an, 73% dintre români și-au petrecut

                                                vacanța în țară, 25% în Europa și 2% pe alte continente.

46                                              Laptopurile și sistemele 2 în 1 sunt dispozitivele preferate în vacanță pentru
                                                44% dintre români. Ele sunt urmate de smartphone-uri (38%) și de tablete

                                                (9%). Dispozitivele 2 în 1 ocupă primul loc în preferințele românilor pentru

                                                că pot fi folosite atât ca laptop, cât și ca tabletă prin detașarea sau plierea

                                                ecranului (71%), pentru că sunt foarte ușoare (14%) și se conectează rapid la

                                                Internet (11%).

                                                Studiul a fost realizat pe pagina Intel (iq.intel.ro) între 12 august - 2 septembrie

                                                2015, pe un eşantion de 10.610 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, din toate

                                                zonele României. 47% din totalul respondenților au avut între 14 și 24 de ani,

                                                urmați de către cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani, cu un procent de

                                                23%, 28% dintre respondenți figurând în categoria de peste 35 de ani.

                                                Aplicațiile de comunicare,
                                                cele mai utilizate pe smartphone-uri

                                                Chiar dacă smartphone-urile au o gamă largă de funcții, de la divertisment
                                                până la jocuri și fotografii, comunicarea continuă să fie activitatea dominan-
                                                tă, reiese din studiul Ericsson ConsumerLab -„Comunicarea în lumea aplica-
                                                țiilor mobile”. Peste 30% din timpul petrecut pe smartphone-uri este dedicat
                                                apelurilor de voce, mesajelor, protocoalelor voice over internet (precum
                                                Skype), email-urilor și rețelelor de socializare.„Pentru utilizatorul obișnuit,
                                                lățimea de bandă este ocupată în proporție de 40-50% de datele consumate
                                                de aplicațiile de comunicare, în timp ce datele video ocupă doar 20%”, ex-
                                                plică Swetleena Swain, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. Studiul de-
                                                monstrează și faptul că limba și cultura ultilizatorilor influențează tiparele de
                                                comunicare și de adoptare a aplicațiilor de comunicare. Spre exemplu, utili-
                                                zatorii de smartphone-uri din Marea Britanie și SUA folosesc mai des apelu-
                                                rile de voce comparativ cu Japonia și Coreea de Sud care preferă mesajele și
                                                aplicațiile de comunicare dezvoltate local. De asemenea, aplicațiile vizuale,
                                                precum Instagram și Pinterest, se bucură de un interes din ce în ce mai mare,
                                                aşa cum popularitatea în creștere a aplicației Snapchat arată că generația
                                                tânără preferă aplicațiile vizuale cu funcționalități îmbunătățite de securitate.
                                                Acest lucru contribuie și la scăderea utilizării Facebook-ului printre utilizatorii
                                                tineri, care nu își doresc ca părinții să le vadă postările. Studiul se bazează pe
                                                datele colectate de la utilizatori de smartphone-uri din Marea Britanie, SUA,
                                                India, Japonia și Coreea de Sud.

    august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53