Page 45 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 45
mobile world | antreprenori români
x-Watch, investiţie de 10 43
milioane de euro
primul smartwatch pentru unificarea
sub brand românesc online-offline
Liviu Nistoran, fondator şi CEO Evolio, a prezentat, pe 23 septembrie, Altex România va
ceasul inteligent x-Watch - primul smartwatch sub brand românesc. investi pe termen
x-Watch va fi disponibil în magazine, după 15 octombrie, la un preț de lung aproape 10
399 lei, dar şi cu precomandă, pe website-ul www.evolio.ro, începând cu milioane de euro în aplicații software și
1 octombrie, la un preț de 249 lei, în limita unui stoc de 100 de bucăți. echipamente IT pentru a integra vânzările
Pe TelecomTV.ro puteţi viziona prezentarea video a ceasului Evolio, cât online și offline într-un singur canal,
şi analizele de piaţă anunțate de oficialul Evolio în conferinţa de presă susține Dan Ostahie, directorul general și
cu lansarea primul său smartwatch, pentru care, în viitor, vrea să dez- proprietarul grupului de firme.
volte un întreg ecosistem, inclusiv servicii cloud. Această decizie precede extinderea regio-
nală, stabilită să înceapă în anul 2017.
Ceasul este din oțel şi Pentru clientul final decizia de integrare
va fi disponibil în două înseamnă că atunci când va ajunge la ca-
variante - inox și ne- sa de marcat a Media Galaxy acesta va cu-
gru, cu display IPS de noaște istoricul cumpărăturilor atât on-
1.22" FQVGA 240* line, cât și offline, iar dacă va avea asociat
204 pixeli. cardul bancar contului deschis pe
x-Watch rulează un www.med iagalaxy.ro, va putea plăti direct
sistem de operare dez- din acest cont.
voltat de Mediatek şi “Credemcăaplicareastrategieiomnic han -
este compatibil cu ori- nel,careintegreazăonline-ulcuoffline-ul,
ce smartphone iOS sau vapermiteMediaGalaxysărămânăliderul
Android. Acesta are un piețeielectroIT.Investițiaînunificareacelor
diametru de 46.5mm douăcanaleaînceputînurmăcudoianiși
şi cântăreşte 50 grame. adepășit1miliondeeuropânăînprezent.
Bateria asigură o autonomie de 2 până la 5 zile de funcţionare. x-Watch permite Vomcontinuaacesteinvestițiișiînumătorii
convorbiri telefonice, cât şi transmiterea de mesaje text predefinite, fără a fi nevoie ani,pentruacomp ensainvestițiilepereal
de a scoate smartphone-ul din buzunar sau geantă. Noul echipament vine cu apli- estate.Integrareacelordouăcanalevafi
caţii de măsurare a pulsului, a paşilor şi a caloriilor consumate, dar şi reminder de finalizatăpânăînaugust2016”, pretinde
sedentarism şi monitor pentru calitatea somnului. În plus, x-Watch are şi funcţie oficialul Altex România.
antifurt. Conectarea la telefon se face prin bluetooth și printr-o aplicație proprie. Investiția în infrastructura IT pentru unifi-
carea celor două canale a fost început cu
“În contextul în care portofoliul nostru de produse era axat pe tablete, iar piața tabletelor Novensys, care a intrat însă în insolvență,
a scăzut, am fost nevoiți să ne orientăm spre telefoane inteligente, camere video sport și astfel încât Altex a continuat proiectul cu
dispozitive wearable, respectiv brățări și ceasuri inteligente. În România, piața dispoziti- alt furnizor, dar și cu AxsysBusinessTech-
velor wearable a fost estimată la 5 milioane de euro pentru acest an și la 10 milioane de nologies, firmă din cadrul Altex.
euro pentru 2016. Ne propunem să vindem 2.000 de smartwatch-uri până la sfârşitul În plus, Altex susține că alocă anual între
acestui an, iar în 2016 circa 10.000 de unități. Ţintim o cotă de 15% pe segmentul 300.000 - 500.000 de euro pentru pregăti-
smartwatch. Pe smartphone-uri avem o cotă de piață de 2%, iar în primele opt luni ale rea și perfecționarea forței de vânzări.
acestui an am vândut peste 20.000 de smartphone-uri”, ne-a declarat Liviu Nistoran. “EstimezcăvânzărileMediaGalaxyvora-
2014 a fost cel mai prost an al companiei, afacerile înregistrând un recul, astfel încât ting eînacestan150milioanedeeuro,res-
strategia companiei a fost schimbată în 2015, în sensul lansării unor noi categorii de pectivcirca30%dinbusiness-ulAltex,care
produse (smartphone, smartwatch, camere video sport), cu accent pe dezvoltarea IoT vadepăși400mil.euro,cu10%dinvânzări
(Internet-of-Things). Televoice Grup este producătorul și distribuitorul brandului proveninddinmediulonline.În2014,creş-
românesc de electronice Evolio. tereaMediaGalaxyafostde30%,ritmcare
sevamenţineșiînacestan”, a mai adăugat
Dan Ostahie. Reţeaua Media Galaxy, care
face parte din grupul Altex România, in-
clude 17 magazine electroIT, cu o supra-
faţă de peste 2.500 mp pe magazin şi cu
peste 16.000 de produse disponibile.
august-septembrie 2015, ComUniC@Ții mobile