Page 45 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 45

mobile world | antreprenori români

x-Watch,                                                                                           investiţie de 10                                  43
                                                                                                  milioane de euro
primul smartwatch                                                                                  pentru unificarea

sub brand românesc                                                                                   online-offline

Liviu Nistoran, fondator şi CEO Evolio, a prezentat, pe 23 septembrie,                                                  Altex România va
ceasul inteligent x-Watch - primul smartwatch sub brand românesc.                                                       investi pe termen
x-Watch va fi disponibil în magazine, după 15 octombrie, la un preț de                                                  lung aproape 10
399 lei, dar şi cu precomandă, pe website-ul www.evolio.ro, începând cu                          milioane de euro în aplicații software și
1 octombrie, la un preț de 249 lei, în limita unui stoc de 100 de bucăți.                        echipamente IT pentru a integra vânzările
Pe TelecomTV.ro puteţi viziona prezentarea video a ceasului Evolio, cât                          online și offline într-un singur canal,
şi analizele de piaţă anunțate de oficialul Evolio în conferinţa de presă                        susține Dan Ostahie, directorul general și
cu lansarea primul său smartwatch, pentru care, în viitor, vrea să dez-                          proprietarul grupului de firme.
volte un întreg ecosistem, inclusiv servicii cloud.                                              Această decizie precede extinderea regio-
                                                                                                 nală, stabilită să înceapă în anul 2017.
                                                                       Ceasul este din oțel şi   Pentru clientul final decizia de integrare
                                                                       va fi disponibil în două  înseamnă că atunci când va ajunge la ca-
                                                                       variante - inox și ne-    sa de marcat a Media Galaxy acesta va cu-
                                                                       gru, cu display IPS de    noaște istoricul cumpărăturilor atât on-
                                                                       1.22" FQVGA 240*          line, cât și offline, iar dacă va avea asociat
                                                                       204 pixeli.               cardul bancar contului deschis pe
                                                                       x-Watch rulează un        www.med­ iagalaxy.ro, va putea plăti direct
                                                                       sistem de operare dez-    din acest cont.
                                                                       voltat de Mediatek şi     “Credem­că­aplicarea­strategiei­omnic­ han­ -­
                                                                       este compatibil cu ori-   nel,­care­integrează­online-ul­cu­offline-ul,
                                                                       ce smartphone iOS sau     va­permite­Media­Galaxy­să­rămână­liderul
                                                                       Android. Acesta are un    pieței­electroIT.­Investiția­în­unifi­ca­rea­celor
                                                                       diametru de 46.5mm        două­canale­a­început­în­urmă­cu­doi­ani­și
                                                                       şi cântăreşte 50 grame.   a­depășit­1­milion­de­euro­până­în­prezent.
Bateria asigură o autonomie de 2 până la 5 zile de funcţionare. x-Watch permite                  Vom­continua­aceste­investiții­și­în­umătorii
convorbiri telefonice, cât şi transmiterea de mesaje text predefinite, fără a fi nevoie          ani,­pentru­a­comp­ ensa­investițiile­pe­real
de a scoate smartphone-ul din buzunar sau geantă. Noul echipament vine cu apli-                  estate.­Inte­grarea­celor­două­canale­va­fi
caţii de măsurare a pulsului, a paşilor şi a caloriilor consumate, dar şi reminder de            finalizată­până­în­august­2016”, pretinde
sedentarism şi monitor pentru calitatea somnului. În plus, x-Watch are şi funcţie                oficialul Altex România.
antifurt. Conectarea la telefon se face prin bluetooth și printr-o aplicație proprie.            Investiția în infrastructura IT pentru unifi-
                                                                                                 carea celor două canale a fost început cu
“În contextul în care portofoliul nostru de produse era axat pe tablete, iar piața tabletelor    Novensys, care a intrat însă în insolvență,
a scăzut, am fost nevoiți să ne orientăm spre telefoane inteligente, camere video sport și       astfel încât Altex a continuat proiectul cu
dispozitive wearable, respectiv brățări și ceasuri inteligente. În România, piața dispoziti-     alt furnizor, dar și cu Axsys­Business­Tech­-
velor wearable a fost estimată la 5 milioane de euro pentru acest an și la 10 milioane de        nologies, firmă din cadrul Altex.
euro pentru 2016. Ne propunem să vindem 2.000 de smartwatch-uri până la sfârşitul                În plus, Altex susține că alocă anual între
acestui an, iar în 2016 circa 10.000 de unități. Ţintim o cotă de 15% pe segmentul               300.000 - 500.000 de euro pentru pregăti-
smartwatch. Pe smartphone-uri avem o cotă de piață de 2%, iar în primele opt luni ale            rea și perfecționarea forței de vânzări.
acestui an am vândut peste 20.000 de smartphone-uri”, ne-a declarat Liviu Nistoran.              “Es­timez­că­vânzările­Media­Galaxy­vor­a-­
2014 a fost cel mai prost an al companiei, afacerile înregistrând un recul, astfel încât         ting­ e­în­acest­an­150­milioane­de­euro,­res­-
strategia companiei a fost schimbată în 2015, în sensul lansării unor noi categorii de           pec­tiv­circa­30%­din­business-ul­Altex,­care
produse (smartphone, smartwatch, camere video sport), cu accent pe dezvoltarea IoT               va­depăși­400­mil.­euro,­cu­10%­din­vânzări
(Internet-of-Things). Televoice Grup este producătorul și distribuitorul brandului               provenind­din­mediul­online.­În­2014,­creş-­
românesc de electronice Evolio.                                                                  terea­Media­Galaxy­a­fost­de­30%,­ritm­care
                                                                                                 se­va­menţine­și­în­acest­an”, a mai adăugat
                                                                                                 Dan Ostahie. Reţeaua Media Galaxy, care
                                                                                                 face parte din grupul Altex România, in-
                                                                                                 clude 17 magazine electroIT, cu o supra-
                                                                                                 faţă de peste 2.500 mp pe magazin şi cu
                                                                                                 peste 16.000 de produse disponibile.

                                                                                                 august-septembrie 2015, ComUniC@Ții mobile
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50