Page 50 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 50

videomania | tendințe

    30 milioane de TV 4K livrate în 2015

    Livrările globale de televizoare 4K
    vor creşte cu 147% în 2015, în
    ciuda unei scăderi globale cu 2%
    a vânzărilor de televizoare. Specia-
    liştii Futuresource Consulting
    estimează că se vor vinde aproxi-
    mativ 30 milioane de unităţi 4K.

    Vânzările globale de televizoare au crescut

    în 2014 cu 3%, ajungând de 235 milioane

    de unități, respectiv o valoare de 94 mili-

    arde USD. Piața TV rămâne variată la ni-

    vel global, unele regiuni, precum America

    Latină, înregistrând o creștere semnifica- scăderilor continue din China, dar şi      zoare cu ecrane mai mari și a celor 4K
                                                                                          fiind deja depăşite. Chiar dacă pe piaţă
    tivă, în timp ce altele, precum APAC, se problemelor economice ale Rusiei.            sunt tabere de specialişti cu păreri variate
                                                                                          privind evoluţia pieţei de ecrane curbate,
    află la polul opus, cu scăderi ale vânzărilor Incertitudinea economică continuă să    se anticipează o creștere puternică a aces-
                                                                                          tora în 2015, susţinută şi de creşterea
48  în 2014, chiar dacă APAC a rămas regiu-      afecteze mai multe piețe din Europa,     pieţei video 4K. Între timp, segmentul
    nea cu cea mai mare regiune de cerere de     contribuind la declinul așteptat în mai  smart TV continuă să crească, deşi nu
                                                                                          tocmai în ritmul anticipat.
    televizoare, cu 37% din totalul livrărilor. multe țări de pe continent.

    Valoarea televizoarelor comercializate va Cu toate acestea, declinul nu va mai dura

    scădea cu 3% la nivel global în 2015, la mult, estimările specialiştilor privind

    91 miliarde USD, în principal din cauza adoptarea rapidă a modelelor de televi-

    Clienţii video OTT:                                                    12 luni, 4% dintre gospodăriile cu acces la servicii în bandă
    cum vin, aşa şi pleacă                                                 largă au renunţat la abonamentele Netflix, ceea ce înseamnă
                                                                           aproape 9% din baza de abonați actuali ai Netflix. Comparativ,
    O mare parte din abonamentele la serviciile video ale operato-         7% şi-au anulat abonamentele la serviciile Hulu Plus, în ultimele
    rilor OTT (Over the Top) se confruntă cu rate ridicate de migrare      12 luni, o cifră care reprezintă aproximativ jumătate din baza
    a clienţilor, ceea ce indică faptul că utilizatorii testează noi ser-  de abonați Hulu Plus.
    vicii video. Analiştii de la Parks Associates arată cum în ultimele    Totodată, rata de migrare a clienţilor de la serviciile video
                                                                           oferite de operatorii OTT mai puţin cunoscuţi este şi mai mare.
                                                                           Circa 7% dintre gospodăriile cu acces la servicii în bandă largă

                                                                                            au abonamente la servicii video online, altele
                                                                                            decât Hulu, Amazon Instant Video sau Netflix.
                                                                                            Numărul amatorilor de conținut video care au
                                                                                            renunţat la unul sau mai multe astfel de servicii
                                                                                            pe parcursul anului trecut reprezintă circa 60%
                                                                                            din cei care se abonează în prezent.
                                                                                            În prezent, 85% dintre gospodăriile din SUA cu
                                                                                            acces la servicii în bandă largă se abonează la un
                                                                                            serviciu TV cu plată, iar 59% accesează un abona-
                                                                                            ment la servicii video OTT.
                                                                                            Dintre utilizatorii care folosesc serviciile video
                                                                                            OTT, sub 50% folosesc două sau mai multe ser-
                                                                                            vicii în paralel. Astfel, chiar dacă în cazul opera-
                                                                                            torilor OTT costurile de achiziție a clienților
                                                                                            sunt relativ scăzute, în special în comparație cu
                                                                                            cele ale canalelor TV cu plată, totuşi serviciile
                                                                                            video OTT vor trebui, în cele din urmă, să îşi
                                                                                            creeze o bază constantă de clienţi pentru a
                                                                                            reuşi să supravieţuiască pe termen lung.

    august-septembrie 2015, COmuniC@Ții mobile
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55