Page 50 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 50
videomania | tendințe
30 milioane de TV 4K livrate în 2015
Livrările globale de televizoare 4K
vor creşte cu 147% în 2015, în
ciuda unei scăderi globale cu 2%
a vânzărilor de televizoare. Specia-
liştii Futuresource Consulting
estimează că se vor vinde aproxi-
mativ 30 milioane de unităţi 4K.
Vânzările globale de televizoare au crescut
în 2014 cu 3%, ajungând de 235 milioane
de unități, respectiv o valoare de 94 mili-
arde USD. Piața TV rămâne variată la ni-
vel global, unele regiuni, precum America
Latină, înregistrând o creștere semnifica- scăderilor continue din China, dar şi zoare cu ecrane mai mari și a celor 4K
fiind deja depăşite. Chiar dacă pe piaţă
tivă, în timp ce altele, precum APAC, se problemelor economice ale Rusiei. sunt tabere de specialişti cu păreri variate
privind evoluţia pieţei de ecrane curbate,
află la polul opus, cu scăderi ale vânzărilor Incertitudinea economică continuă să se anticipează o creștere puternică a aces-
tora în 2015, susţinută şi de creşterea
48 în 2014, chiar dacă APAC a rămas regiu- afecteze mai multe piețe din Europa, pieţei video 4K. Între timp, segmentul
nea cu cea mai mare regiune de cerere de contribuind la declinul așteptat în mai smart TV continuă să crească, deşi nu
tocmai în ritmul anticipat.
televizoare, cu 37% din totalul livrărilor. multe țări de pe continent.
Valoarea televizoarelor comercializate va Cu toate acestea, declinul nu va mai dura
scădea cu 3% la nivel global în 2015, la mult, estimările specialiştilor privind
91 miliarde USD, în principal din cauza adoptarea rapidă a modelelor de televi-
Clienţii video OTT: 12 luni, 4% dintre gospodăriile cu acces la servicii în bandă
cum vin, aşa şi pleacă largă au renunţat la abonamentele Netflix, ceea ce înseamnă
aproape 9% din baza de abonați actuali ai Netflix. Comparativ,
O mare parte din abonamentele la serviciile video ale operato- 7% şi-au anulat abonamentele la serviciile Hulu Plus, în ultimele
rilor OTT (Over the Top) se confruntă cu rate ridicate de migrare 12 luni, o cifră care reprezintă aproximativ jumătate din baza
a clienţilor, ceea ce indică faptul că utilizatorii testează noi ser- de abonați Hulu Plus.
vicii video. Analiştii de la Parks Associates arată cum în ultimele Totodată, rata de migrare a clienţilor de la serviciile video
oferite de operatorii OTT mai puţin cunoscuţi este şi mai mare.
Circa 7% dintre gospodăriile cu acces la servicii în bandă largă
au abonamente la servicii video online, altele
decât Hulu, Amazon Instant Video sau Netflix.
Numărul amatorilor de conținut video care au
renunţat la unul sau mai multe astfel de servicii
pe parcursul anului trecut reprezintă circa 60%
din cei care se abonează în prezent.
În prezent, 85% dintre gospodăriile din SUA cu
acces la servicii în bandă largă se abonează la un
serviciu TV cu plată, iar 59% accesează un abona-
ment la servicii video OTT.
Dintre utilizatorii care folosesc serviciile video
OTT, sub 50% folosesc două sau mai multe ser-
vicii în paralel. Astfel, chiar dacă în cazul opera-
torilor OTT costurile de achiziție a clienților
sunt relativ scăzute, în special în comparație cu
cele ale canalelor TV cu plată, totuşi serviciile
video OTT vor trebui, în cele din urmă, să îşi
creeze o bază constantă de clienţi pentru a
reuşi să supravieţuiască pe termen lung.
august-septembrie 2015, COmuniC@Ții mobile