Page 52 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 52
videomania |VoD
35% din tot conținutul
TV și video este vizionat
acum la cerere
61% dintre utilizatorii globali de smartphone își folo- Concluziile studiului Ericsson ConsumerLab TV & Media 2015:
sesc terminalele pentru a viziona conținut video - o creș- · Urmărirea la rând a mai multor episoade ale aceluiași serial a
tere de 71% din 2012 până azi. Mai mult decât atât, devenit o parte importantă a experienței de vizionare TV și video.
66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 34 de Acest obicei este cel mai des întâlnit în cazul utilizatorilor de plat-
ani urmăresc conținut video pe tablete, laptop-uri și forme de conținut la cerere plătit pe baza unui abonament, plat-
smartphone-uri, reiese din cea mai nouă ediție a studiu- forme ca Netflix, Amazon Prime sau HBO. Mai mult decât atât,
87% dintre acești utilizatori au declarat că urmăresc la rând mai
lui Ericsson ConsumerLab TV & Media. multe episoade ale aceluiași serial cel puțin o dată pe săptămână.
Consumatorii petrec acum 6 ore pe săptămână urmă- · Dificultatea de a găsi conținut interesant. Jumătate dintre con-
sumatori care se uită la televizor spun că nu pot găsi conținutul
50 rind seriale TV, emisiuni și filme la cerere, timp care s-a dorit zilnic. Aceștia consideră că nici recomandările generate de
dublat din 2011 până acum. Luând în considerare con-
ținutul video înregistrat și descărcat, peste 35% din con- furnizorii de conținut nu sunt suficient de personalizate.
ținutul TV și video este vizionat acum la cerere. · Diferite abonamente, diferite atitudini. 22% dintre consuma-
În același timp, platformele dedicate conținutului generat de utiliza- torii care nu au avut vreodată un abonament TV plătesc deja pen-
tori contribuie la creșterea numărului de consumatori care accesează tru servicii OTT (Over-the-Top).
conținut TV și video online. 1 din 10 consumatori urmăresc You-
Tube mai mult de 3 ore pe zi, iar 1 din 3 consumatori consideră că · Televiziunea tradițională rămâne încă foarte populară, în princi-
este foarte important să poată accesa altfel de conținut și pe televi- pal grație posibilității de a urmări competiții sportive sau transmisi-
zorul din casă. În plus, studiul arată că vizibilitatea din ce în ce mai uni în direct, dar și pentru valoarea socială. În plus, obiceiul de
mare a platformelor de tip YouTube a dus și la o creștere în popu- consum este legat și de vârsta utilizatorilor: 82% dintre persoanele
laritate a conținutului video de tip educativ și didactic, consumato- între 60-69 de ani urmăresc programele TV tradiționale zilnic, prin
rii vizionând astfel de conținut timp de 74 minute pe săptămână. comparație cu 60% dintre tinerii cu vârste între 16-34 de ani.
august-septembrie 2015, COmuniC@Ții mobile