Page 52 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 52

videomania |VoD

    35% din tot conținutul
    TV și video este vizionat

          acum la cerere

    61% dintre utilizatorii globali de smartphone își folo- Concluziile studiului Ericsson ConsumerLab TV & Media 2015:

    sesc terminalele pentru a viziona conținut video - o creș-       · Urmărirea la rând a mai multor episoade ale aceluiași serial a
    tere de 71% din 2012 până azi. Mai mult decât atât,               devenit o parte importantă a experienței de vizionare TV și video.
    66% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 34 de           Acest obicei este cel mai des întâlnit în cazul utilizatorilor de plat-
    ani urmăresc conținut video pe tablete, laptop-uri și             forme de conținut la cerere plătit pe baza unui abonament, plat-
    smartphone-uri, reiese din cea mai nouă ediție a studiu-          forme ca Netflix, Amazon Prime sau HBO. Mai mult decât atât,
                                                                      87% dintre acești utilizatori au declarat că urmăresc la rând mai

    lui Ericsson ConsumerLab TV & Media.                             multe episoade ale aceluiași serial cel puțin o dată pe săptămână.

    Consumatorii petrec acum 6 ore pe săptămână urmă-                · Dificultatea de a găsi conținut interesant. Jumătate dintre con-
                                                                      sumatori care se uită la televizor spun că nu pot găsi conținutul
50  rind seriale TV, emisiuni și filme la cerere, timp care s-a       dorit zilnic. Aceștia consideră că nici recomandările generate de
    dublat din 2011 până acum. Luând în considerare con-

    ținutul video înregistrat și descărcat, peste 35% din con- furnizorii de conținut nu sunt suficient de personalizate.

    ținutul TV și video este vizionat acum la cerere.                · Diferite abonamente, diferite atitudini. 22% dintre consuma-

    În același timp, platformele dedicate conținutului generat de utiliza- torii care nu au avut vreodată un abonament TV plătesc deja pen-

    tori contribuie la creșterea numărului de consumatori care accesează tru servicii OTT (Over-the-Top).

    conținut TV și video online. 1 din 10 consumatori urmăresc You-

    Tube mai mult de 3 ore pe zi, iar 1 din 3 consumatori consideră că · Televiziunea tradițională rămâne încă foarte populară, în princi-

    este foarte important să poată accesa altfel de conținut și pe televi- pal grație posibilității de a urmări competiții sportive sau transmisi-

    zorul din casă. În plus, studiul arată că vizibilitatea din ce în ce mai uni în direct, dar și pentru valoarea socială. În plus, obiceiul de

    mare a platformelor de tip YouTube a dus și la o creștere în popu- consum este legat și de vârsta utilizatorilor: 82% dintre persoanele

    laritate a conținutului video de tip educativ și didactic, consumato- între 60-69 de ani urmăresc programele TV tradiționale zilnic, prin

    rii vizionând astfel de conținut timp de 74 minute pe săptămână. comparație cu 60% dintre tinerii cu vârste între 16-34 de ani.

    august-septembrie 2015, COmuniC@Ții mobile
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57