Page 57 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 57

mobile money | plăți mobile

Teamnet dezvoltă soluții nFC                                                                   Capitala generează jumătate din                        55
printr-un proiect european R&D                                                                 plățile online cu cardul din România

Grupul Teamnet dezvoltă soluții în domeniul NFC (Near Field Commu-                             Peste 60% din totalul tranzacțiilor online cu
nication), realizând în prezent o platformă tehnologică integrată de tip                       cardul procesate în prima jumătate a anului au
Trusted Service Manager, prin care se urmăreşte integrarea într-un                             fost realizate de către bărbați, iar mai bine de
punct unic a serviciilor prestate de entități precum bănci, lanțuri de                         jumătate dintre acestea au fost realizate din
magazine, operatori de telefonie mobilă sau operatori de transport și                          București, arată datele NETOPIA mobilPay.
medierea accesului și managementului instrumentelor de plată puse la                           Circa 62% din totalul plăților online interme-
dispoziția consumatorilor.                                                                     diate de companie de la începutul anului au fost
                                                                                               realizate de către bărbați, majoritatea lor, peste
“Această platformă va optimiza modul în care folosim tehnologia NFC, punând la dis-            40%, cu vârste cuprinse între 25 și 34 ani.
poziția mediului de business și a consumatorilor un ecosistem complex pentru transfor-         După Bucureşti orașele în care se plătește conside-
marea dispozitivelor mobile în instrumente inteligente de interacțiune în cadrul servici-      rabil online sunt Cluj – Napoca, cu o pondere de
ilor NFC, cum ar fi, de pildă, cele de plată, transport sau control acces”, ne declară         5%, Timișoara – cu 4,9% din totalul tranzacți-
Bogdan Padiu, CEO Teamnet Group.                                                               ilor online procesate anul acesta, respectiv Iași,
Această inițiativă este rezultatul proiectului de cercetare și inovație - “Dezvoltarea         Constanța și Brașov, fiecare cu o pondere de circa
unei platforme tehnologice de furnizare a serviciilor efectuate cu tehnologia NFC”,            3%. Circa 46% dintre cei care optează pentru
desfășurat în perioada septembrie 2013 – septembrie 2015 și finanțat prin Progra-              plata online au între 25 și 34 de ani, urmați
mul Operațional Sectorial pentru Creșterea Competitivității Economice.                         de cei între 35 și 45 ani (ușor peste 22%) și de
                                                                                               tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani (17%).
                                                            Platforma de furnizare a           Seniorii de peste 55 ani folosesc cel mai puțin
                                                            serviciilor bazate pe tehnologie   cardul online, pentru cumpărăturile pe Internet,
                                                            NFC urmează să fie finalizată      respectiv 4% şi doar 2% dintre cei care au peste
                                                            din punct de vedere tehnic în      65 de ani plătesc online. Achizițiile de pe Internet
                                                            septembrie 2015.                   vizează în special produse și servicii din zona
                                                            Până în 2018, numărul telefoa-     turismului, utilităților, digital și IT&C.
                                                            nelor mobile dotate cu tehnolo-
                                                            gie NFC este estimat să atingă     O treime din plățile online
                                                            1,9 miliarde la nivel mondial,     sunt făcute de pe smartphone
                                                            comparativ cu 278 de milioane
                                                            anul trecut, conform unui studiu   Circa 30% din totatul plăților online cu cardul
                                                            realizat de compania de cercetare  realizate de consumatorii români sunt făcute, în
                                                            IDATE în 2014.                     prezent, de pe telefoane și tablete cu sisteme de
                                                            Totodată, valoarea tranzacțiilor   operare smart, în creştere față de ponderea de 20%
                                                            efectuate prin tehnologia NFC      înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut.
                                                            va crește în următorii trei ani    Majoritatea plăţilor online lor sunt realizate de pe
                                                            până la 53,8 miliarde de euro.     smartphone-uri și tablete cu sistem de operare
                                                            În România, un studiu GfK arată    Android, de către locuitorii Capitalei, arată datele
                                                            că 10% dintre consumatori efec-    NETOPIA mobilPay. Liderul plăților electronice și
                                                            tuează deja plăți cu telefonul     mobile din România informează, de asemenea, din
                                                                                               totalul tranzacțiilor mobile pe care le-a procesat în
Vodafone România majorează capitalul social                                                    primele 8 luni ale anului, una din 5 a fost făcută
      pentru M-Pesa la peste 3 mil. euro                                                       de pe tablete, iar restul de pe telefoane smart.
                                                                                               Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA
 Capitalul social al Vodafone România m-Payments SRL, companie înfiinţată de                   mobilPay, precizează, totodată, că ”Peste 40%
 către operatorul Vodafone România pentru a gestiona serviciul de plăţi de pe tele-            dintre cei care plătesc cu telefonul sunt utilizatori
 fonul mobil M-Pesa, a fost mărit cu 4,5 milioane lei, respectiv 1 milion de euro, în          fideli, care fac astfel de plăţi cu regulariate”.
 luna iulie, potrivit unui document publicat de operator în Monitorul Oficial.                 Cele mai folosite dispozitivele mobile de pe care se
 Capitalul social al societăţii, după majorare, va fi de 37.938.640 lei. Potrivit datelor      realizează plățile sunt device-urile care rulează
 publicate în Monitorul Oficial, Vodafone România Mpayments SRL a avut încă alte               Android, în proporție de 60%, urmate de
 trei anunţuri de majorare a capitalului social în numai 12 luni, astfel: iulie 2014 (2,2      dispozitivele mobile cu sistem de operare iOS
 mil. lei), octombrie 2014 (2,2 mil. lei) și ianuarie 2015 (4,4 mil.lei).                      (35%) și, pe ultimele locuri, de cele care rulează
                                                                                               Windows Phone, Blackberry și Firefox OS – (5%).
                                                                                               Cât priveşte brandul de telefoane și tablete de pe
                                                                                               care se fac tranzacții mobile, Apple este fruntaş,
                                                                                               urmat Samsung. Românii folosesc, în general,
                                                                                               rețelele WiFi de Internet pentru tranzacții, doar
                                                                                               30% dintre ei folosind date mobile pentru achiziții.

                                                                                               august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62