Page 59 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 59
mobile money | plăți mobile
Cum vor evolua dispozitivele MyBRD Mobile -
peste 160.000 de
wearable pentru plăţile clienţi şi 430.000
contacless până în 2020? de tranzacţii
Visa Europe şi Universitatea de artă şi design Central Saint Martins din Utilizatorii serviciului de 57
Londra au dezvoltat un proiect în care tineri designeri au fost provocaţi să-şi mobile banking al BRD,
imagineze cum vor arăta în anul 2020 dispozitivele wearable prin care se pot
face plăţi contactless. La finalul proiectului au fost prezentate trei concepte de MyBRD Mobile, au generat în
design în cadrul Visa Europe Technology Partner Forum, de la Londra. primele 7 luni ale anului 2015,
“Estimăm că tehnologia contactless va deveni o caracteristică comună pentru majoritatea dispoziti- peste 430.000 de tranzacţii în
velor wearable până în 2020; de fapt, nu există niciun motiv pentru care funcţia de plată a dispo-
zitivelor wearable nu va deveni la fel de banală precum funcţia de alarmă a ceasurilor digitale. aplicaţie, în creştere cu 20%
Tehnologia contactless evoluează rapid de la carduri la alte dispozitive, pe măsură ce plăţile intră faţă de întregul an 2014.
în era digitală, iar consumatorii europeni sunt printre primii din lume care au adoptat noile tehno-
logii. Punctul forte al dispozitivelor wearable este interacţiunea constantă cu utilizatorul, care eli- Valoarea tranzacţiilor este, în
mină din start orice neplăcere şi oferă mai multă siguranţă”, este de părere Nick Mackie, director acelaşi interval, cu 60% mai
divizia contactless a Visa Europe.
Toate terminalele POS din Europa vor accepta plăţi contactless până la finalul anului 2019. mare decât cea de la sfârşitul
În Europa exista peste 2,9 milioane de terminale contactless şi 143 de milioane de carduri Visa
contactless, potrivit datelor Visa Europe de la finalul lunii iunie 2015. În perioada iunie 2014 - anului trecut.
iunie 2015, posesorii de carduri Visa au realizat de 2,2 ori mai multe plăţi contactless în medie
pe lună, respectiv 176 milioane de tranzacţii lunar. Operaţiunile ordonate cel mai frec-
vent de utilizatorii MyBRD Mobile
“Mărunţişul” este conceput pentru perioada de tranziţie de la nu- sunt plăţile interne (între conturile
merar la plăţile digitale şi ajută consumatorii să realizeze plăţi digi- proprii) şi apoi plata facturilor de
tale de valoare mai mică. Scopul este să faciliteze trecerea de la utilităţi, conform statisticilor băncii.
monede prin faptul că le permite utilizatorilor să “strângă” mărun- Un utilizator activ BRD accesează
ţişul pe un dispozitiv wearable, iar în acelaşi timp să recreeze senza- serviciul de mobile banking în medie
ţia cu care sunt obişnuiţi când folosesc cash-ul. Un ecran electronic de 16 ori pe lună, media lunară a
arată fondurile disponibile din contul utilizatorului şi poate fi per- tranzacţiilor fiind de 4 tranzacţii per
sonalizat pentru diverse utilizări - spre exemplu, un design conce- client, iar rata de utilizare, de 35%.
put pentru tinerii care vor să economisească bani de buzunar. Utilizatorii de smartphone-uri cu
“Organizatorul de buget” este un dispozitiv wearable de plată sistem de operare iOS accesează cel
amplasat pe încheietură, care ajută utilizatorul să-şi organizeze şi să- mai frecvent serviciul, urmaţi de cei
şi administreze cheltuielile realizate la POS, prin simpla mişcare a cu smartphone-uri cu Windows şi
mâinii. Prin realizarea a trei mişcări intuitive şi simple ale mâinii, Android.
utilizatorul poate clasifica plăţile în trei categorii (pentru serviciu, Serviciul de mobile banking
pentru casă sau cheltuieli personale), care vor fi evidenţiate prin MyBRD Mobile a fost lansat în no-
culori diferite în contul de internet banking. iembrie 2013 şi are peste 160.000 de
“Firul” este o broşă care conectează realitatea cu lumea virtuală utilizatori, fiind în topul celor mai
printr-o aplicaţie funcţională prin Bluetooth, transformând fanii descărcate 3 aplicaţii financiare din
anonimi ai modei în ambasadori uşor de identificat ai mărcii. magazinele sistemelor de operare
Broşa a fost concepută să fie lansată împreună cu anumite mărci iOS, Android şi Windows Mobile,
sau magazine, iar designul acesteia poate fi adaptat. Un scaner al cu peste 195.000 de descărcări.
vaselor de sânge de pe deget oferă siguranţă cumpărăturilor prin Cu MyBRD Mobile pot transfera
intermediul unui sistem de autentificare biometică, de dimensiuni bani direct către un număr de tele-
reduse. În afara magazinelor, consumatorii care poartă broşa se pot fon mobil.
recunoaşte unii pe ceilalţi prin intermediul camerei telefonului mobil, pot să vadă ce Beneficiarul plăţii poate ridica banii,
cumpărături realizează şi să dea calificative unii altora. Cele mai bune calificative date unei imediat, de la orice agenţie BRD,
anumite piese vestimentare sunt transformate în avantaje - discounturi, bilete VIP, vizionări chiar şi fără să fie deţinătorul unui
private - oferite de marca respectivă deţinătorului broşei. cont bancar.
De asemenea, pot plăti facturile de
utilităţi prin scanarea codului de
bare şi pot face transferuri prin
coduri QR către alţi utilizatori
MyBRD Mobile.
august-septembrie 2015, CoMuniC@Ții Mobile