Page 56 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 56
mobile money | plăți mobile
Festivalurile impun moda plăţilor contactless
Cu MasterCard IdentityMasterCard a promovat plata contactless la casele de
bilete şi punctele de food & drinks ale festivalurilor Check nu mai trebuie
TIFF, Electric Castle şi ShortsUP celor mai mari eve- să memoraţi
nimente din ţară. La Festivalul de Film Internaţional
Transilvania, ediţia 14, 54% dintre tranzacţiile ban-
care realizate cu cardul la casele de bilete au fost făcute
în modul contactless, dintre care 89% au fost făcute parolele pentru
cu carduri bancare MasterCard şi Maestro. Pentru cumpărăturile online
fiecare astfel de tranzacţie, fanii au primit un bilet la
film. Pe domeniul Bánffy, la Electric Castle Festival,
unde organizatorii au oferit publicului un card dedi-
cat de festival, dar şi opţiunea de a plăti direct la
baruri şi în zona de food cu carduri bancare contact-
less, tranzacţiile contactless cu carduri MasterCard şi
Maestro au fost preferate de 65% din cei ce au optat
pentru cea de-a doua soluţie. Cei care au plătit cu
cardurile MasterCard au primit 5% cashback, în
mod automat, la fiecare tranzacţie, direct pe card. În
cadrul Marelui Picnic şi al Nopţii Lungi a Filmelor
Scurte, evenimente organizate sub umbrela ShortsUP,
54 tranzacţiile cu cardurile contactless au fost preferate de
43% din participanţii care au optat pentru plata prin
card. Dintre aceştia, 85% şi-au achiziţionat gustările
şi băuturile utilizând cardurile contactless Master-
Card sau Maestro şi au primit reduceri de 10% la
fiecare tranzacţie realizată. Tranzacția contactless du-
rează cu 33% mai puțin decât o plată standard cu Serviciul MasterCard Identity Check, lansat de MasterCard pe 18 septembrie, elimină
cardul, respectiv cu 52% mai puțin decât cu numera- necesitatea memorării parolei la plata cumpărăturilor online. Noul set de soluții va in-
rul, conform studiilor MasterCard. Mai mult, cu clude SMS-uri cu parole unice, dar şi plăți biometrice, prin intermediul cărora cum-
MasterCard si Maestro Contactless, cumpărăturile sub părătorii își pot valida identitatea și realiza o plată printr-o simplă atingere a scan-
100 de lei se realizează fără introducerea PIN-ul, ner-ului de amprentă al smartphone-ului sau clipind înspre camera foto a acestuia.
fiind necesară doar apropierea cardului de terminalul MasterCard consideră plățile biometrice drept viitorul autentificărilor online.
de plată. De asemenea, metoda de plată contactless
oferă control 100% asupra tranzacţiei deoarece Serviciul va deveni disponibil în prima fază instituțiilor financiare din SUA până la
tranzacţia este efectuată direct de client. jumătatea anului 2016, urmând să fie implementat la nivel global în 2017. Pe lângă
MasterCard dezvoltă parteneriate beneficiile aduse consumatorilor, unul dintre obiectivele MasterCard Identity Check
cu startup-uri pentru noi soluţii de comerţ vizează creșterea vânzărilor comercianților prin reducerea abandonurilor coșului de
MasterCard a lansat, pe 9 septembrie, programul cumpărături online. Noua generație de metode de autentificare vine ca urmare a
Start Path Global, un parteneriat adresat startup- unui studiu global realizat de MasterCard, din care a rezultat că unul din trei consu-
urilor, care extinde programul Start Path către mai matori a abandonat coșul electronic de cumpărături pentru că nu și-a putut aminti
multe țări din Asia Pacific, Orientul Mijlociu, Africa parola contului personal.
și America Latină. În cadrul Start Path Global nu Potrivit studiului MasterCard privind atitudinea consumatorilor față de parole
este nevoie ca un startup să se relocheze, nu presupune (MasterCard Consumer Atittude Towards Passwords), 53% dintre cumpărători uită
costuri de capital, facilitează accesul imediat către parole importante cel puțin o dată pe săptămână, irosind mai mult de 10 minute cu
peste 60 de experți MasterCard, permite realizarea de resetarea contului. Ca urmare, mai mult de o treime dintre oameni renunță la o co-
proiecte pilot cu MasterCard sau clienți ai Master- mandă online înainte de finalizarea acesteia, în timp ce 6 din 10 afirmă că recupera-
Card și acordă drepturi depline asupra oricărei pro- rea parolei a dus la ratarea unei oferte disponibile pe o durată limitată, precum achi-
prietăți intelectuale dezvoltate în cadrul programului. ziția de bilete la un concert.
Proiectul are o durată de 6 luni, iar la fiecare trei Peste jumătate din respondenți ar prefera ca parolele să fie înlocuite cu ceva mai
luni, MasterCard Start Path va recruta o nouă grupă convenabil. În medie, aceștia trebuie să introducă parole de opt ori pe zi, pentru mai
de startup-uri, care să demareze programul virtual. mult de 10 conturi online sau aplicații diferite pe care le utilizează în mod frecvent
Înscrierile se fac la adresa www.startpath.com. Pro- în fiecare săptămână. Mai mult de una din cinci persoane utilizează aceeași parolă
gramul este disponibil tuturor startup-urilor din afara pentru toate conturile deținute, în timp ce 58% dintre respondenți utilizează numai
Statelor Unite, care au soluții deja implementate pe câteva versiuni ușor diferite ale aceleiași parole - în ciuda avertismentelor că în acest
piață. Start Path Global este o extindere a programu- fel se supun la riscuri mai mari de fraudă.
lui Start Path, lansat la finele lui 2013, care a generat Sondajul a fost efectuat pe un eşantion de circa 10.000 de consumatori din publicul
investiții pentru peste 40 startup-uri. general în perioada 13 - 21 august 2015, în 17 ţări.
august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile