Page 47 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 47
comportamentul utilizatorului | IT&C și electrocasnice
În Q2 din 2015
Piața de bunuri de folosință îndelungată din
România continuă să crească, dar încetinește ritmul
Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat o creștere ușoară de 6,4% în
trimestrul al doilea din 2015, ajungând la valoarea de 449 de milioane de euro. Atât sectorul
telecom, cât și electrocasnicele mari și electrocasnicele mici au avut o evoluție pozitivă, fiind
singurele sectoare ce au contribuit la creșterea pieței. Cea mai surprinzătoare schimbare a venit
însă din sectorul de electronice care, în T2 2015, a înregistrat o scădere de 3,3%.
Comparativ cu al doilea trimestru al 2014, o creștere de peste 15% a vânzărilor din
segmentul de Telecom a fost înregistrată în T2. Vânzările totale au însumat aproximativ
145 de milioane de euro. Creșterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scăderea
vânzărilor de telefoane mobile. Totodată, aceasta a continuat să întărească piața de accesorii
precum cea a căștilor care, în T2 2015, a raportat o creștere puternică comparativ cu
aceeași perioadă din 2014.
În al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 45
de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de
peste 11%. În timp ce electrocasnicele incorporabile și frigiderele au înregistrat creșteri de
două cifre, mașinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră. Niciun semn
de stagnare a evoluției vânzărilor de frigidere care au avut un plus 20% în T2 2015.
Vânzările de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, până la 29 mil. euro. Robo-
ții de bucătărie, storcătoarele de fructe și legume prin presare și blenderele au contribuit la
creșterea sectorului de aparate de bucătărie în România. Însă cel mai mare impuls a fost dat
de sectorul de aparate de ras și epilat. Totodată, aparatele de îndepărtat părul cu lumină
intens pulsată și male grooming au înregistrat rate de creștere de două cifre.
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menținut stabil în T2 2015,
atingând 95 de milioane de euro. După evoluții foarte bune, tabletele au înregistrat o scă-
dere a cererii, în special pe segmentul de 7 inchi. În contrast, calculatoarele portabile și-au
menținut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement și
convertibile. Perifericele și desk computing au continuat să crească.
Cel de-al doilea trimestru din 2015 a înregistrat, pentru electronice, o ușoară scădere de
peste 3% în valoare. PTV, sectorul dominant din această categorie a scăzut cu aproape 5%,
în timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD și diagonale mai mari de 40 inchi a
continuat să crească. Vești foarte bune vin din sectorul de camere video de acțiune care și-a
dublat valoarea. Piața audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele și boxele
cu andocare au înregistrat vânzări mai mari.
După un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile au
scăzut cu cca. 4% comparativ cu T2 2014. Echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10% în
timp ce, cele cu laser și-au încetinit ritmul de creștere la 4%.
Piața foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o
valoare totală de 6 milioane de euro.
august-septembrie 2015, ComunIC@ȚII mobile