Page 46 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 46

comportamentul utilizatorului | terminale mobile

         Cât şi cum se utilizează
    dispozitivele mobile în România

    87% dintre respondenții studiului Ernst&                                                             nuturi video/ săptămână, 19% vizionează în-

    Young România “Utilizarea dispozitivelor                                                             tre 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar

    mobile în România”, ediţia 2015, spun că                                                             14% dintre respondenți nu vizionează nici un

    dețin un smartphone și 58% că au o tabletă,                                                          conținut video săptămânal. Studiile globale

    dar doar 28% dintre respondenți recunosc că                                                          estimează o creștere anuală a traficului video

    mai dețin un telefon mobil și foarte puțini că                                                       cu câte 55% până în 2020, impulsionat de

    dețin dispozitive mobile tip phabletă (5%),                                                          serviciile de streaming video și de includerea

    brățară fitness (4%) sau smartwatch (4%).                                                            de tot mai mult conținut video în spațiul de

                                                                                                         media și publicitar.

    Alte 66% dintre respondenți declară că din                                                           Utilizarea numărului mare de aplicații se ex-

    momentul trezirii și până se uită la dispoziti-                                                      plică și prin categoriile diverse din care acestea

    vul mobil trec sub 30 minute. Pentru 29%                                                             fac parte. 66% dintre respondenți folosesc

    dintre respondenți se pare că rutina dimineții                                                       aplicații din categoria business, 60% din cate-

    începe cu verificarea dispozitivului mobil îna-                                                      goria foto&video, câte 46% din categoria

44  inte de micul dejun și uneori chiar înainte de                                                       muzică și entertainment, cele mai coborâte
    spălatul pe față. Creșterea nevoii de a fi co-                                                       valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează

    nectat se reflectă nu numai în primul lucru                                                          categoriile lifestyle (28%), health&fitness

    pe care îl fac utilizatorii dimineața, dar și în                                                     (25%) și sport (17%). Industriile care oferă

    frecvența cu care se uită la dispozitivele mo-                                                       respondenților cea mai bună experiență de

    bile în timpul unei zile. 52% dintre respon-                                                         accesare a informației pe dispozitivul mobil

    denți spun că se uită între 11 și 50 de ori în                                                       sunt: media și divertisment (63% dintre res-

    fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uită între 51 și peste pondenți), industria de servicii financiar-bancare (52%), tehnologie

    200 de ori în fiecare zi.                         și IT (47%) și telecomunicații (36%). Industriile de construcții și

    Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile - peste imobiliare (8%), leasing și asigurări și petrol și gaze (3%) au de îm-

    200 de ori în 24 de ore - se constată la segmentul de vârsta 25-35 bunătățit experiența de accesare a informației pe terminale mobile.

    de ani (41%). Următorul segment cu frecvența mare de utilizare e Studiul EY România reflectă 1040 de răspunsuri la un chestionar de

    cel cuprins între 45-55 de ani (26%). Alte 37% dintre respondenți 33 întrebări primite între 8-29 iunie 2015 de la respondenți din me-

    vizionează 1-5 conținuturi video/ săptămână, 21% peste 15 conți- diul urban, cu vârste între 18-55+ ani, din 31 de județe ale țării.

    Jumătate dintre românii cu smartphone folosescWhatsApp

                                Aproape jumătate      Această gratuitate este apreciată în special de    abordați prin intermediul WhatsApp de
                                dintre utilizatorii   tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 ani      către companii, în scopuri de marketing,
                                de smartphone din     (64%). Alte avantaje ale aplicației preferate      pentru promovarea de produse sau servicii.
                                România accesea-      de români sunt posibilitatea de a trimite          „Principalele servicii pentru care utilizatorii
                                ză aplicația          poze ușor și rapid (42%), ușurința în utili-       sunt de acord să fie abordați pe WhatsApp de
                                WhatsApp cel          zare (41%), precum și posibilitatea de a co-       către o companie sunt cele de asistență în pro-
                                puțin o dată pe       munica și de a distribui rapid texte sau foto-     cesul de informare despre produsele sau servi-
                                săptămână, iar        grafii către un grup de persoane (31%).            ciile de interes pentru ei (40%).
                                27% o folosesc        „Credem că popularitatea WhatsApp va conti-        De asemenea, 46% dintre utilizatorii acestei
    zilnic, arată un studiul online realizat de       nua să crească în rândul românilor, atât timp      aplicații sunt de acord să furnizeze numărul
    compania iSense Solutions, pe un eșantion         cât aplicația va rămâne gratuită. Totuși, chiar    de telefon, pentru a fi abordați de către com-
    de 1.069 de respondenți, de peste 18 ani, din     și așa, îi va fi greu să ajungă la nivelul succe-  panii prin WhatsApp. Chiar dacă aplicația
    mediul urban din România. Aplicația are o         sului înregistrat de aplicația Facebook, utili-    este folosită frecvent de mai multe femei (31%
    popularitate mai mare în București, unde este     zată zilnic de 69% dintre posesorii de smart-      dintre femei o utilizează zilnic, în timp ce
    utilizată zilnic de 40% dintre posesorii de       phone și de 84%, cel puțin o dată pe săptă-        doar 22% dintre barbați o folosesc în fiecare
    telefoane inteligente.                            mână. În schimb, aplicația Instagram nu este       zi), studiul arată ca bărbații (54%) sunt mai
    Principalul motiv pentru care românii ac-         accesată deloc de 72% dintre românii cu            deschiși decât femeile (39%) să își ofere
    cesează WhatsApp îl constituie gratuitatea,       smartphone”, a declarat Traian Năstase,            numărul de telefon în scopuri de marketing”,
    43% dintre utilizatori apreciind faptul că        Managing Partner iSense Solutions.                 explică Andrei Cânda, Managing Partner
    pot trimite mesaje fără nici un cost.             40% dintre utilizatori nu doresc deloc să fie      iSense Solutions.

    august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51