Page 53 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 53
mobile money | comerț digital
masterPass se integrează în portofelul Cumputeţicumpăramairapid
servicii Vodafone prin Raiffeisen Online
electronic ZebraPayWallet Clienţii Raiffeisen Bank pot plăti direct, prin
Raiffeisen Online, achiziţiile de telefoane şi accesorii,
Mastercard și ZebraPay, cel mai mare factura lunară a abonamentului Vodafone sau reîn-
cărcarea cartelelor prepay. Astfel, clienţii pot accesa
procesator de plăți în numerar prin tehno- site-ul www.vodafone.ro unde introduc online datele
solicitate de Vodafone, pentru ca apoi să aleagă mo-
logia self-service din România, au anunţat, dalitatea de plată prin Raiffeisen Internet Banking.
Ulterior este redirecţionat automat către aplicaţia
în luna octombrie, semnarea unui partene- Raiffeisen Online, unde introduce codul de utilizator
şi codul de autentificare. În ecranul de plată, utiliza-
riat în urma căruia utilizatorii vor putea torul selectează contul, iar detaliile tranzacţiei sunt
preluate automat de pe site-ul Vodafone. Apoi urmea-
plăti facturile și cumpărăturile online prin ză confirmarea plăţii, iar utilizatorul este din nou
direcţionat pe site-ul Vodafone, unde poate vizualiza
intermediul unei singure aplicații. Este confirmarea tranzacţiei. Raiffeisen a înregistrat peste
100.000 de utilizatori noi Smart Mobile şi Raiffei-
vorba de integrarea noului portofel electro- sen Online în 2015 şi are în prezent peste 650.000
de utilizatori ai aplicaţiei Raiffeisen Online.
nic ZebraPay Wallet în platforma digitală
Plăţile contactless
MasterPass. Astfel, consumatorii vor avea sunt posibile şi la vendomate
acces la rețeaua de peste un sfert de milion MasterCard a stabilit parteneriate cu Vending Zone,
care operează vendomatele sub marca O’Fresh în
de comercianți din întreaga lume care România şi Orange Fresh, pentru introducerea plăţii
cu carduri contactless MasterCard şi Maestro la ven-
acceptă MasterPass. Portofelul ZebraPay va domatele celor doi operatori, realizând una dintre
primele implementări de acest tip din regiunea Euro-
fi disponibil în primul trimestru al 2016. pei Centrale şi de Est. Vending Zone are o flotă de
peste 600 de automate de snack-uri şi băuturi reci,
ZebraPay Wallet este un portofel digital, iar Orange Fresh peste 50 de automate de suc fresh de
portocale, cei doi operatori fiind lideri pe segmentele
dezvoltat de ZebraPay în colaborare cu lor de piaţă.
Orange Fresh a implementat soluţia de plată
elvețienii de la Smartlink. MasterCard contactless în colaborare cu SAS Grup 51
SRL – lider pe piaţa soluţiilor de monitorizare în
Prin intermediul aplicaţiei, clienții Zebra- România şi partener oficial al Orange România
pentru soluţii de telemetrie de orice fel. Orange Fresh
Pay vor putea avea acces la toate serviciile planifică finalizarea instalărilor în trimestrul I al
anului viitor, iar Vending Zone va finaliza instalările
Gabriel Ghiţă, disponibile pe terminalele ZebraPay și, în până la sfârşitul anului 2016. Tehnologia contactless
head of New Business plus, vor putea face plăți prin MasterPass. a înregistrat, în cel de-al doilea trimestru al anului
CEE MasterCard Europe 2015, o creştere a numărului de tranzacţii de 170%,
la nivelul întregii Europe, prin comparaţie cu aceeaşi
Oriunde vor găsi opțiunea de plată, perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, volumul
plăţilor contactless s-a triplat, în Europa, în cel de-al
„Cumpără cu MasterPass”, clienții ZebraPay vor putea plăti fără a mai fi nevoie de doilea trimestru al anului curent, raportat la aceeaşi
perioadă a 2014. În România, datele furnizate de
introducerea datelor cardului, acestea fiind stocate într-un mediu securizat și certifi- comercianţi indică faptul că implementarea tehno-
logiei contactless la POS-uri a înregistrat o creştere de
cat în acest sens. În același timp, prin intermediul portofelului digital ZebraPay, 330% în prima jumătate a anului 2015, compara-
tiv cu aceeaşi perioadă a anului 2014.
consumatorii vor avea acces imediat la informațiile lor și la istoricul de tranzacții,
acestea fiind stocate în cadrul aplicației.
Un alt serviciu nou care va fi disponibil în portofelul digital ZebraPay va fi transfe-
rul de bani person-to-person (P2P), valabil pentru clienții aflați pe teritoriul Româ-
niei, care vor putea face trimiteri rapide de bani, direct din aplicație.
Serviciul de transfer digital de bani Azimo,
disponibil acum şi în România şi Moldova
Azimo a anunțat, pe 4 noiembrie, că s-a extins în România și Moldova, oferind un serviciu
de trimitere de bani cu ridicare de numerar în 30 de minute, disponibil din aproape 600 de
puncte de acces, printre care sucursalele Idea Bank, BCR Smith & Smith, în România, și su-
cursalele băncii Victoria, în Moldova. Noul serviciu este disponibil atât în RON, cât și în EUR.
Conform datelor IFAD și Băncii Mondiale, peste 5,4 miliarde USD sunt trimiși în România și
Moldova în fiecare an, mare parte din această sumă provenind din alte țări europene.
„În fiecare lună au loc peste 1 milion de tranzacții de remitere de bani către România. Din
nefericire, românii continuă să fie supra-taxați atunci când trimit și primesc bani, indiferent
că este vorba despre un transfer bancar sau un serviciu tradițional offline de transfer de
bani. Prin intermediul platformei noastre digitale, noi rezolvăm aceste probleme”, explică
Michael Kent, DGE și fondator al Azimo. Azimo se doreşte a fi o alternativă rapidă, sigură și
ieftină la serviciile tradiționale, offline, de trimitere de bani. Compania susţine că a construit
cea mai cuprinzătoare rețea dintre toți jucătorii digitali din industrie, trimițând bani în
peste 190 de țări, în peste 70 de monede diferite, devenind lider în domeniul transferurilor
de bani efectuate online și prin telefoanele inteligente. Cu Azimo se pot trimite bani în
orice cont bancar, fie în moneda locală, fie în EUR/USD, și se poate alimenta orice telefon
mobil din rețelele Orange, Vodafone, Telecom România și Moldcell.
octombrie-noiembrie 2015, ComuniC@Ții mobile