Page 56 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 56
video | servicii tv
TV HD, preferinţa a 1 din 4 români
Principalul criteriu de alegere al clienți-
lor de servicii TV în România atât în
privința tipului de conexiune, dar și a
furnizorului, este lipsa de opțiuni, re-
iese din studiul „Indexul consumului de
televiziune în România”, al Mercury
Research pentru SES Astra România.
Studiul a fost realizat în iunie 2015 pe
un eșantion reprezentativ la nivel națio-
nal (400 de persoane cu vârste peste 18 ani)
utilizatori de servicii de televiziune.
Cea mai mare parte dintre respondenții
studiului susțin că au avut o singură op-
țiune de alegere pentru furnizorul de ser-
vicii și/sau tipul de conexiune. Conform
datelor furnizate de Autoritatea Națională
54 pentru Administrare și Reglementare în
Comunicații (ANCOM), există aproape 7
milioane de gospodării care recepționează
servicii TV. Aproape două treimi se conec-
tează prin cablu, iar jucătorii principali ai
pieței de distribuție TV sunt, în ordine:
RDS&RCS, Telekom și UPC.
O treime dintre români spun că au avut o
singură variantă atunci când au ales furni-
zorul de servicii TV. Acesta este cel mai
frecvent răspuns la întrebarea „de ce ați
ales acest furnizor?”
Calitatea serviciului oferit ocupă locul al doilea între moti- furnizor de servicii TV, dar și cumpărării unui nou televizor.
vele alegerii unui furnizor, fiind indicat de 15% dintre inter- În privinţa genului conținutului preferat a fi recepționat în
vievați. Prețul pentru serviciile TV vine abia pe locul al trei- HD, pe primul loc sunt menționate filmele, urmate de știri,
lea ca importanță, menționat de aproape 14% dintre respon- documentare și sport.
denți. În ordinea importanței pentru consumator urmează îm- Puși să aleagă între facilitățile care ar cântări în schimbarea fur-
pachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un nizorului de TV, respondenții au indicat simplitatea în utili-
preț cât mai mic, timpul scurt de instalare sau faptul că au fost zare ca cea mai importantă caracteristică. Aproape 30% dintre
contactați de o persoană de vânzări. ei spun că și-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o
Aceeași situație o întâlnim și când vine vorba de tipul conexi- soluție tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel
unii ales. Cei mai mulți (26%) au spus că au ales un anumit de importantă (33%) este oferta OTT (HBO GO, Video on
tip de conexiune, deoarece acela era singurul disponibil în zo- Demand sau Pay per View) a viitorului operator. 33% dintre
na în care locuiesc. Celelalte criterii pe baza cărora au făcut fanii producțiilor HD s-au declarat interesați de o eventuală
alegerile sunt, în ordine, oferirea unei calități mai bune a ofertă OTT care să-i facă să-și schimbe furnizorul TV.
serviciului (16%), prețul mai mic (12%) sau un număr mai Peste 84% dintre respondenți se uită zilnic la TV, arată stu-
mare de canale TV (10%). diul. Românii consumă, în medie 3,3 ore de conținut TV pe
zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârșitul săptămânii
consumul de televiziune crește la aproape 4 ore. În jur de 7%
Un sfert (24%) dintre românii participanți la studiu au decla- dintre respondenți se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi
rat că-și doresc să urmărească emisiunea/ filmul sau programul (indiferent de zi), aceștia fiind cei mai avizi telespectatori.
preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în
cazul românilor cu venituri mari. Calitatea imaginii și expe-
riența oferită de vizionarea unui program HD sunt importante Canale de știri (78%), filme (57%), muzică (43%) și audiență
pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV și/sau generală/divertisment (41%). Topul preferințelor românilor în
un nou televizor. Aproape 60% dintre respondenți consideră materie de canale TV este condus de PRO TV cu aproape
important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou 21%, urmat de Kanal D și Antena 1.
octombrie-noiembrie 2015, ComuniC@Ții mobile