Page 56 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 134
P. 56

video | servicii tv

    TV HD, preferinţa a 1 din 4 români

    Principalul criteriu de alegere al clienți-
    lor de servicii TV în România atât în
    privința tipului de conexiune, dar și a
    furnizorului, este lipsa de opțiuni, re-
    iese din studiul „Indexul consumului de
    televiziune în România”, al Mercury
    Research pentru SES Astra România.
    Studiul a fost realizat în iunie 2015 pe
    un eșantion reprezentativ la nivel națio-
    nal (400 de persoane cu vârste peste 18 ani)
    utilizatori de servicii de televiziune.

    Cea mai mare parte dintre respondenții

    studiului susțin că au avut o singură op-

    țiune de alegere pentru furnizorul de ser-

    vicii și/sau tipul de conexiune. Conform

    datelor furnizate de Autoritatea Națională

54  pentru Administrare și Reglementare în
    Comunicații (ANCOM), există aproape 7

    milioane de gospodării care recepționează

    servicii TV. Aproape două treimi se conec-

    tează prin cablu, iar jucătorii principali ai

    pieței de distribuție TV sunt, în ordine:

    RDS&RCS, Telekom și UPC.

    O treime dintre români spun că au avut o

    singură variantă atunci când au ales furni-

    zorul de servicii TV. Acesta este cel mai

    frecvent răspuns la întrebarea „de ce ați

    ales acest furnizor?”

    Calitatea serviciului oferit ocupă locul al doilea între moti- furnizor de servicii TV, dar și cumpărării unui nou televizor.

    vele alegerii unui furnizor, fiind indicat de 15% dintre inter- În privinţa genului conținutului preferat a fi recepționat în

    vievați. Prețul pentru serviciile TV vine abia pe locul al trei- HD, pe primul loc sunt menționate filmele, urmate de știri,

    lea ca importanță, menționat de aproape 14% dintre respon- documentare și sport.

    denți. În ordinea importanței pentru consumator urmează îm- Puși să aleagă între facilitățile care ar cântări în schimbarea fur-

    pachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un   nizorului de TV, respondenții au indicat simplitatea în utili-

    preț cât mai mic, timpul scurt de instalare sau faptul că au fost zare ca cea mai importantă caracteristică. Aproape 30% dintre

    contactați de o persoană de vânzări.                             ei spun că și-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o

    Aceeași situație o întâlnim și când vine vorba de tipul conexi- soluție tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel

    unii ales. Cei mai mulți (26%) au spus că au ales un anumit de importantă (33%) este oferta OTT (HBO GO, Video on

    tip de conexiune, deoarece acela era singurul disponibil în zo- Demand sau Pay per View) a viitorului operator. 33% dintre

    na în care locuiesc. Celelalte criterii pe baza cărora au făcut  fanii producțiilor HD s-au declarat interesați de o eventuală

    alegerile sunt, în ordine, oferirea unei calități mai bune a     ofertă OTT care să-i facă să-și schimbe furnizorul TV.

    serviciului (16%), prețul mai mic (12%) sau un număr mai Peste 84% dintre respondenți se uită zilnic la TV, arată stu-

    mare de canale TV (10%).                                         diul. Românii consumă, în medie 3,3 ore de conținut TV pe

                                                                     zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârșitul săptămânii

                                                                     consumul de televiziune crește la aproape 4 ore. În jur de 7%

    Un sfert (24%) dintre românii participanți la studiu au decla- dintre respondenți se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi

    rat că-și doresc să urmărească emisiunea/ filmul sau programul (indiferent de zi), aceștia fiind cei mai avizi telespectatori.

    preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în

    cazul românilor cu venituri mari. Calitatea imaginii și expe-

    riența oferită de vizionarea unui program HD sunt importante Canale de știri (78%), filme (57%), muzică (43%) și audiență

    pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV și/sau generală/divertisment (41%). Topul preferințelor românilor în

    un nou televizor. Aproape 60% dintre respondenți consideră materie de canale TV este condus de PRO TV cu aproape

    important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou        21%, urmat de Kanal D și Antena 1.

    octombrie-noiembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61