Page 56 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 56
mobile money | Milenialii și mobilitatea
Aplicațiile mobile,
cel mai bun agent de vânzări
Aproape 55% dintre membrii generaţiei Millenials susţin că o expe-
riență neplăcută cu aplicaţiile mobile ale unei companii reduce şan-
sele ca ei să folosească produsele sau serviciile acesteia.
10 magazine din România Astfel, potrivit raportului global, Millenials și mobilitatea: cum pot atrage afacerile
au adoptat deja Bitcoin generația aplicațiilor, 39% dintre Millenials sunt mai puţin înclinaţi spre a recoman-
NETOPIA mobilPay a implementat, în mai puţin da altora produsele sau serviciile unei companii care nu generează o experienţă plă-
de 3 luni, opţiunea de plată cu criptomoneda cută prin intermediul aplicaţiilor mobile, iar 27% admit că acest factor i-ar deter-
pentru comercianţi precum Vola.ro, PcGarage, mina să acorde chiar și o notă negativă produselor sau serviciilor acelei companii.
ComputerGames.ro, F64, Fly-go.ro sau Kartela.ro. Totodată, generaţia Millenials nu este atrasă de comunicări nesolicitate prin noti-
Implementarea nu presupune costuri sau eforturi ficări Push care nu sunt relevante pentru nevoile lor individuale, dar sunt mulţumiţi
suplimentare de dezvoltare din partea comer- de serviciile de suport cu valoare adăugată prin comunicare, pe care unele companii
cianţilor, iar clienţii pot achita cu Bitcoin orice le oferă. 73% apreciază posibilitatea de a cumpăra produsul sau serviciile unei com-
serviciu sau produs disponibil în oferta magazi- panii folosind o aplicație mobilă. Mai mult, 71% apreciază posibilitatea de a achita
nului. În plus, NETOPIA mobilPay oferă, în facturi pentru diverse servicii, iar 65% apreciază posibilitatea de a raporta unei com-
primul an de la implementare, un comision de panii probleme sau plângeri prin intermediul unei aplicații mobile.
54 doar 0,5% la plata prin Bitcoin. “mobilPay este În acest context, peste
prima platformă care le oferă comercianţilor jumătate (56%) preferă
opţiunea de a accepta Bitcoin, fără niciun cost sau să nu primească notifi-
efort suplimentar. Când am pornit la drum nu ne cări Push. Același pro-
aşteptam la rezultate excepţionale, pentru că plata centaj reacționează rar
cu Bitcoin nu generează beneficii enorme pentru la notificările Push pe
useri și comercianți. Însă tehnologia din spatele său care le primesc, chiar
este extraordinară, reprezintă următorul pas în tot dacă aproape 50%
ceea ce înseamnă online. Ne bucură şi ne surprinde dintre aceștia admit că
deschiderea pe care o au comercianţii români faţă notificările respective
de Bitcoin. Vom continua să promovăm tot ce sunt personalizate.
înseamnă comunitate Bitcoin în România: Studiul arată și rezultate
dezvoltatori, comercianți și utilizatori”, declară regionale specifice: tine-
Antonio Eram, CEO şi Fondator NETOPIA rii din regiunea APAC
mobilPay. NETOPIA mobilPay a anunţat (Asia-Pacific) sunt mult
disponibilitatea opțiunii de încasare prin Bitcoin mai avansaţi în utiliza-
pentru toți comercianții parteneri mobilPay în rea aplicațiilor din toată
decembrie 2014. gama, respectiv cele le-
În primul trimestru 2015 gate de locul de muncă și
plăţile online au crescut cu 20% la Netopia alte funcții „serioase”.
Aproape de trei ori mai
NETOPIA mobilPay a intermediat în primul
trimestru al anului circa 850.000 de plăţi mulți membri ai genera-
online cu cardul, cu 20% mai multe faţă de ţiei Millenials din regiunea APAC evaluează aplicațiile de lucru sau de securitate ca
aceeași perioadă a anului trecut. Tranzacţia „must-have” absolut, comparativ cu cei din regiunea EMEA. În plus, dacă milenialii
medie procesată s-a ridicat, în primele luni ale din întreaga lume au descărcat fiecare în medie între 20 şi 25 de aplicații pentru
lui 2015, la 50 de euro, în creştere cu circa mobil, 40% din tinerii APAC au plătit la fel de mult pentru 5 din aceste aplicații,
25% faţă de media plăţilor online de anul comparativ cu aproximativ numai 25% cei din EMEA și America de Nord.
trecut. Tot în primele luni ale acestui an a
crescut şi numărul tranzacţiilor online care La scară globală, studiul relevă o discrepanță între folosirea aplicațiilor pentru smart-
depăşesc ordinul sutelor de euro. În primele luni phone și cele pentru tabletă în rândul generaţiei Millenials, smartphone-ul rămâ-
ale anului, compania a procesat circa 1000 de nând dispozitivul preferat pentru a accesa aplicațiile mobile. De exemplu, 61%
plăţi mai mari de 1000 euro. Plăţile realizate dintre membrii generaţiei Milenials au postat pe internet conținut media folosind o
de pe smartphone, prin intermediul portofelului aplicație pentru smartphone. Vorbind despre transferul de bani, 48% au folosit o
digital mobilPay Wallet, au crescut de 10 ori aplicație de smartphone pentru asta şi doar 22% au ales aplicațiile pentru tablete.
faţă de primul trimestru al lui 2014, iar Studiul a fost realizat de Oracle în parteneriat cu Opinium Research LLP pentru a
valoarea lor a crescut de 3 ori faţă de perioada studia tinerii între 18 - 34 de ani, care lucrează în companii globale din EMEA,
similară a lui 2014. APAC și America de Nord.
aprilie-mai 2015, CoMuniC@Ții Mobile