Page 53 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 53
industria internet | e-commerce
Antitrust: CE lansează o anchetă
pentru comerțul electronic din UE
Comisia Europeană (CE) a lansat, la începutul lunii mai, o amplă an- tatelor, va identifica aspecte problema-
chetă vizând concurența în sectorul comerțului electronic în Uniunea tice specifice în materie de concurență,
Europeană. Ancheta anunțată de comisarul Vestager în luna martie va Comisia ar putea iniția investigații care
permite CE să identifice preocupările în materie de concurență de natu- să asigure conformitatea cu normele UE
ră să afecteze piețele comerțului electronic european. Ancheta sectorială privind practicile comerciale restrictive și
vine în completarea acțiunilor lansate în cadrul Strategiei privind piața abuzurile de poziție dominantă pe piață.
unică digitală, adoptată pe 6 mai de către CE.
În săptămânile următoare, CE va trimite
Ancheta sectorială se va concentra, în curență. Aceste bariere pot include cereri de informații către o serie de părți 51
special, pe barierele potențiale ridicate restricții contractuale în cadrul acordu- interesate din întreaga UE.
de firme în calea comerțului electronic rilor de distribuție care îi împiedică pe Firmele interesate pot include, de exem-
transfrontalier cu bunuri și servicii, do- comercianți să vândă bunuri sau servicii plu, producătorii și comercianții angro,
meniu în care comerțul electronic este achiziționate online sau transfrontalier precum și detailiștii online.
cel mai răspândit, de exemplu comerțul către clienți din alte state membre ale În temeiul normelor antitrust ale UE,
cu aparate electronice, îmbrăcăminte și
încălțăminte, precum și conținut digital,
conf. Eurostat. Informațiile obținute în
urma anchetei la nivel sectorial vor con-
tribui la o mai bună aplicare a legislației
în materie de concurență în sectorul
comerțului electronic comunitar.
Chiar dacă din ce în ce mai multe bu- UE. Prin urmare, prin ancheta sectorială Comisia Europeană (CE) poate solicita
nuri și servicii sunt comercializate pe in- pe care CE o întreprinde în domeniul întreprinderilor și asociațiilor de comer-
ternet, creșterea vânzărilor electronice concurenței vor fi colectate informații de cianți să furnizeze informații, docu-
transfrontaliere în interiorul UE este din pe piață în scopul de a se înțelege mai mente sau declarații, în cadrul unei an-
ce în ce mai lentă. bine natura, prevalența și efectele acestor chete sectoriale complexe și relevante.
În strategia sa privind Piața Unică Digi- bariere și a altor bariere similare ridicate CE are în vedere publicarea unui raport
tală publicată pe 6 mai, CE identifică de firme, precum și în scopul de a le preliminar pentru consultare la jumăta-
astfel o serie de bariere normative care evalua din perspectiva normelor tea anului 2016. Raportul final este pre-
constituie obstacole în calea comerțului antitrust ale UE. conizat să apară în primul trimestru al
electronic transfrontalier. În cazul în care, după analizarea rezul- anului 2017.
Prin această inițiativă se propune elimi-
narea acestor obstacole și crearea unui aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile
spațiu în care cetățenii și firmele să be-
neficieze de un acces neîntrerupt la
servicii și să-și poată efectua activitățile
online în condiții de concurență liberă,
indiferent de cetățenia sau de locul de
reședință al acestora.
De asemenea există indicii conform că-
rora inclusiv firmele pot să creeze obsta-
cole în calea comerțului electronic trans-
frontalier, cu scopul de a fragmenta piața
unică a UE și de a împiedica orice con-