Page 48 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 48
IT&C | studiu GfK pentru România
5 din 6 sectoare IT&C, electronice
și electrocasnice, cresc - foto scade
Piața de bunuri de folosință îndelungată din Electrocasnice mari și mici: vânzărilor a atins 72 mil. euro. Televizoarele
România a crescut cu apro. 15% comparativ creșteri de 20% în medie față deT1 2014 au avut cea mai bună evoluție, televizoarele
cu T1 din 2014, până la valoarea de 445 de Vânzările din sectorul de electrocasnice mari Smart și cele cu ecran UHD contribuind
milioane de euro, reiese din studiul GfK TE- au crescut încă o dată în T1 2015, atingând cel mai mult la creșterea vânzărilor. Alte sec-
MAX România pentru T1 din 2015. Din ce- valoarea de 80 de milioane de euro, cu 21% toare precum sistemele audio, boxele și boxe
le 6 sectoare cu o evoluție pozitivă, 5 au avut mai mult decât în aceeași perioadă din cu andocare au avut rate de creștere de două
rate de creștere de două cifre: electrocasnice 2014. Vânzările de încorporabile au crescut cifre. Mp3/Mp4 playere, sistemele de navi-
mari (+ 21%), electrocasnice mici (+19%), ușor mai mult decât cele clasice și reprezintă gație și DVD playerele au continuat să
telecom (+17%), electronice (+15%) și piața circa 20% din valoarea electrocasnicelor scadă.
de imprimante, multifuncționale și consu- mari. Piața electrocasnicelor mici a înregis-
mabile (+11). Singurul sector pe un trend trat o creștere puternică în T1 2015, cu Piața de imprimante, multifuncționale
negativ a fost cel foto (aproape -5%). peste 19% mai mult decât în primul tri- și consumabile: creșteri pentru
mestru al anului trecut, ajungând la o va- toate sectoarele cu excepția
Evoluția vânzărilor pentru bunurile loare de 31 mil. euro. multifuncționalelor cu cerneală
46 de folosință îndelungată în România Telecom: smartphone-urile Sectorul s-a întors la trendul pozitiv, înre-
gistrând o rată de creștere de 11% și o va-
rămân principalul motor de creștere loare de 15 mil. euro. Deși imprimantele cu
al industriei IT&C cerneală au crescut, acestea nu au reușit să
În T1 2015, piața de telecom a crescut cu contrabalanseze scăderea multifuncționale-
17% comparativ cu T1 2014, cu o valoare lor. Asfel, segmentul cu cerneală și-a conti-
nesubvenționată estimată de 135 de mil. nuat trendul negativ.
euro. Smartphone-urile (din categoriile de
preț low și mid) au continuat să fie prin- Sectorul IT a depășit așteptările
cipalul motor de creștere, cu rate de două Trendul pieței de IT a fost ascendent, cu o
cifre comparativ cu T1 2014. Și piața de rată de creștere de 8% față de T1 2014, pâ-
Sursa: GfK TEMAX® România, GfK căști a înregistrat o creștere de două cifre nă la valoarea de 107 mil. euro. În timp ce
față de aceeași perioadă a anului trecut. vânzările de calculatoare portabile și moni-
toare au depășit așteptările în materie de
Electronice: creștere de 15% creșteri, tabletele au înregistrat o scădere de
Piața electronicelor a început anul 3% în valoare. De asemenea, celelalte ca-
cu o creștere de aproape 15% tegorii – desktop-uri, camere web, tastaturi
comparativ cu primul și mauși – au crescut în vânzări comparativ
trimestru al 2014. Valoarea cu aceeași perioadă a anului trecut.
Foto: ușoară scădere în T1 2015
Sectorul foto a continuat să înregistreze o
evoluție negativă. Totuși, au fost semne po-
zitive cum că rata de scădere a încetinit
până la aproape -5%, atingând o valoare de
2,7 milioane de euro. D-SLR-urile au avut
o rată de creștere de două cifre însă aceasta
nu a compensat scăderea înregistrată în seg-
mentul de camere foto compacte.
Analiștii de la GfK TEMAX România sunt
de părere că primul trimestru al anului
2015 a avut o evoluție bună, înregistrând o
creștere de aproape 15%, datorată celor șase
din șapte sectoare aflate pe o tendință as-
cendentă. În concluzie, aceștia întrevăd
semne că piața bunurilor de folosință înde-
lungată își revine, după criză.
aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile