Page 46 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 46

IT | cloud

    Cloud-ul câștigă teren prin

    Accesul la tehnologii avansate (58%) şi la resursele Studiu a mai semnalat şi anumite îngrijorări, mai ales cele le-

    IT adiţionale (53%) sunt principalele beneficii                  gate de securitate. În timp ce conectivitatea a fost indicată ca

    pentru adopţia soluţiilor SaaS, urmate de livrarea fiind un motiv important de îngrijorare, pentru unele dintre

    mai multor proiecte fără a fi necesară recrutarea de companii aceste probleme au fost corectate prin intermediul

    noi angajaţi (51%) şi standardizarea (50%).                      SaaS. Organizaţiile care au adoptat SaaS au investit în optimi-

    Alte motive esenţiale pentru adopţia soluţiilor SaaS sunt acce- zări de reţea şi soluţii de securitate suplimentare pentru a asi-

    sul la competenţe IT superioare (49%) şi la cele mai noi so- gura calitatea SaaS.

    luţii software şi tehnologii (48%). Pe lângă reducerea costuri- Studiul IDC s-a concentrat şi pe anumite domenii esențiale,

    lor, eficienţa proceselor şi productivitatea sunt beneficiile ma- precum industria bancară. Rezultatele au arătat că 59% dintre

    jore ale afacerilor care implementează soluţiile în cloud.       băncile chestionate consideră că soluţiile cloud oferă beneficii

    Cercetarea realizată de IDC, la cererea Oracle, arată că peste semnificative, tangibile, iar 52% dintre aceste bănci folosesc

    60% din companiile din marile industrii au adoptat sau se deja în prezent SaaS.

    află în proces de implementare a soluţiilor cloud.               Astfel, 64% dintre aceste instituţii bancare se aşteaptă ca nu-

44  Majoritatea (69%) dintre participanţii la studiu declară că so-  mărul de utilizatori SaaS din instituţie să crească în decursul
    luţiile cloud oferă beneficii semnificative, tangibile iar 55%   anului viitor, iar 38% dintre bănci au o abordare “SaaS cu

    spun că acestea oferă valoare, dar costul şi lăţimea de bandă a prioritate”. Accesul la tehnologii şi soluţii IT mai bune au fost

    conexiunii la internet au inhibat adaptarea locală.              principalele motive, iar creşterea productivităţii forţei de

    Studiul mai arată că 48% dintre companii folosesc în prezent muncă reprezintă un beneficiu major, resimţit de 87% dintre

    tehnologia SaaS, iar 31% plănuiesc să o folosească în anul ur- bănci. Studiul IDC a fost realizat pe baza unor interviuri deta-

    mător sau peste doi ani. 22% folosesc în prezent soluţii Plat- liate cu directori tehnici şi alţi factori de decizie din cadrul a

    form as a Service (PaaS), iar 36% intenţionează să utilizeze     160 de companii cu peste 500 de angajaţi din Africa, Orientul

    acest tip de servicii în următoarele 12 până la 24 de luni.      Mijlociu şi Europa de Est.

    Ericsson are o nouă soluție de video în cloud

    Studiul Ericsson Media Vision 2020 arată că, în
    cinci ani de zile, timpul petrecut de fiecare dintre noi
    urmărind programe TV la cerere sau conținut înre-
    gistrat va reprezenta jumătate din tot ceea ce urmă-
    rim la televizor, ajungând din urmă canalele TV
    obișnuite. Ericsson lansează noua soluție de DVR în
    cloud, compatibilă cu toate platformele TV QAM
    sau pe bază de IP. Aplicația are la bază Platforma
    Ericsson de stocare și procesare video. Noua soluție
    permite construirea unei infrastructuri unice stabile,
    ce poate susține dezvoltarea și înlocuirea serviciilor
    TV legacy cu noi servicii pe bază de cloud, integrând
    și virtualizând abilitățile de stocare și procesare ale
    oricărui număr de servere.

    Intel Security colaborează cu Ericsson pentru
    servicii de administrare a securității telecom

    Ericsson și Intel Security vor colabora pentru a le oferi
    operatorilor telecom soluții de administrare a securi-
    tății. Totodată, operatorii le vor putea oferi clienților
    companii soluții prin care să își protejeze proprietatea
    intelectuală, datele, dispozitivele și identitatea.
    Într-o primă etapă vor fi disponibile servicii de
    administrare a sistemelor de prevenire a intruziunilor
    de securitate, soluții de securitate a emailurilor și
    soluții de securitate online.

    aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51