Page 49 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 49

În România,                                                                                                    IT | raport IDC
serviciile IT vor
crește anual cu 2,9%                                                                                                            47
în următorii 5 ani
                                                                                                 aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile
În România, cheltuielile cu serviciile IT vor crește cu aproximativ 1,9% în 2015, până
la 528,5 milioane USD, estimează IDC în cea mai recentă analiza a sa, „Romanian IT
Services Market 2015–2019 Forecast and 2014 Analysis” dată publicității la jumătatea
lunii mai 2015. Astfel, Information System outsourcing va fi categoria de servicii
cu cea mai rapidă extindere în următorii 5 ani, cu o creștere estimată de 7,6%
(CAGR), pe măsură ce presiunile exercitate de end useri forțează companiile de
Outsourcing să schimbe complet tactica și să se concentreze pe valoarea de
business, mai degrabă decât pe tehnologie în sine.
Predicțiile rămân destul de rezervate pentru estimările în USD, în special datorită
devalorizării leului. Scăderea ritmului de creștere poate fi atribuită însă și altor fac-
tori, precum cheltuielile guvernamentale scăzute, o abordare conservatoare a com-
paniilor în privința investițiilor majore în IT, presiunea pe prețuri, precum și impactu-
lui prelungit al instabilității economice și politice din regiune.
În același timp, crește enorm presiunea exercitată asupra directorilor IT, cărora li se
cere să livreze valoare crescută de business, în condițiile unor bugete mai mari, dar
mult mai strict controlate.

Piața de outsourcing a rămas cea mai dinamică în România
    în 2014, cu o rată de creștere de 9,5% față de 2013

Serviciile de outsourcing devin din ce în ce mai interesante pentru companiile care
vor să își limiteze costurile și să își optimizeze investițiile curente. Focusul crescut pe
reducerea cheltuielilor cu IT-ul favorizează răspândirea contractelor de outsourcing.
Prin urmare, piața de outsourcing a rămas cea mai dinamică în România în 2014, cu
o rată de creștere de 9,5% comparativ cu 2013. Această tendință va continua, fiind
influențat mai ales de cheltuielile în creștere cu contractele de tip „managed servi-
ces” pe măsură ce companiile recurg la externalizare pentru a rezolva probleme
legate de cost și eficientizare.
„Noile investiții vor fi făcute în jurul tehnologiilor care se dovedesc utile în eficientizarea
costurilor, cum ar fi automatizarea, cloudul și mobilitatea. Directorii de IT sunt în mod
constant sub presiunea scăderii costurilor și a livrării de servicii și procese IT care sunt
aliniate cu obiectivele de business, trebuind, în același timp, să susțină creșterea
afacerilor companiei. În acest scop, furnizorii de servicii trebuie să demonstreze că IT-ul
nu mai este doar un centru de cost, ci a devenit o parte fundamentală a businessului,
care poate, în același timp să reducă costurile și să ajute la creșterea veniturilor
companiei.“, explică Dana Samson, research analyst pentru software și servicii IT la
compania de analiză a pieței IDC România.
IDC consideră că serviciile IT în România vor crește cu 2,9% (CAGR) în următorii 5 ani,
până la o valoare de 597,10 milioane USD în 2019. Outsourcingul va fi categoria cu
cea mai mare creștere, investițiile în acest domeniu fiind previzionate a crește cu
6,3% (CAGR). Pe lângă Information System Outsourcing, alte categorii cu creștere
rapidă vor fi cele legate de externalizarea aplicațiilor, cu Application Management
Outsourcing și Hosted Application Management crescând cu un CAGR de 5,9% și,
respectiv, 7,2 procente.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54