Page 54 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 54
mobile money | educație financiară
Plata cu cardul Olimpiada Micilor Bancheri
generează albirea a atras peste 2500 de elevi
economiei autohtone
Asociația Națională pentru Protecția Consu-
matorilor și Promovarea Programelor și Stra- La „Olimpiada Micilor Bancheri”, organi-
tegiilor din România – InfoCons (A.N.P.C. zată de Asociaţia pentru Promovarea Per-
P.P.S. România - InfoCons) și MasterCard au formanţei în Educaţie, Revista Cutezătorii
lansat, pe 28 aprilie, Campania „Cere bonul și Universitatea din Bucureşti, cu sprijinul
fiscal! Plătește cu cardul MasterCard sau Băncii Naționale a României, au partici-
Maestro! Noi te premiem!”, în cadrul căreia pat peste 2.500 elevi din ciclul primar din
vor fi acordate premii în valoare de peste 1,7 15 județe și municipiul București care și-
milioane de lei. În perioada 1 mai - 31 de- au testat cunoștințele de educație finan-
cembrie 2015, toate plățile realizate la comer- ciară și creativitatea. Concursul a demarat
cianți pe teritoriul României cu cardurile la începutul lunii martie 2015, când elevi
MasterCard și Maestro vor fi înscrise automat din peste 50 de localități au susținut o probă scrisă de verificare a cunoștințelor de edu-
la extragere, iar fiecare tranzacție cu carduri cație financiară. Primii trei elevi cu punctajul cel mai ridicat la această probă din fiecare
contactless va intra cu șanse duble în tragerea din cele 77 de școli participante au trecut în etapa următoare, de elaborare a unor proiec-
la sorți. Astfel, lunar, vor fi acordate 300 pre- te, precum afişe, fotografii, desene, machete etc., pe tema educației financiare, unde elevii
mii de câte 500 lei, precum și 10 premii de și-au putut testa și creativitatea. Proiectul este susținut de MasterCard, care a oferit și un
52 câte 5.000 lei (premiile sunt în valoare netă, premiu special – Cel mai inovator proiect – în cadrul ceremoniei de premiere care a avut
taxele fiind acoperite). În plus, vor avea loc loc joi, 30 aprilie. Înainte de festivitatea de premiere, micii bancheri au intrat în contact
două extrageri cu trei premii a câte 15.000 cu lumea cardurilor, la sediul MasterCard.
lei, iar de Crăciun va avea loc o extragere spe- Premiul pentru Cel mai inovator proiect a fost câștigat de clasa a III-a E din Şcoala Alexan-
cială, în cadrul căreia vor fi acordate șase pre- dru Ioan Cuza din Bacău, pentru proiectul „Paşi spre viitor”. Scopul proiectului este de a
mii în valoare de câte 15.000 lei. Potrivit lui oferi elevilor din clasele primare programe extacurriculare care să contribuie la dezvoltarea
Sorin Mierlea, Președinte A.N.P.C.P.P.S. abilităţilor de a proiecta şi desfăşura în echipă activităţi de educaţie financiară în şcoală şi în
România – InfoCons „Cere Bonul Fiscal! este comunitate. Echipa câştigătoare a fost recompensată cu o tabletă. Iniţiativa Olimpiada
o campanie începută în urmă cu șapte ani, cu Micilor Bancheri face parte din implementarea proiectului de introducere la nivelul învăţă-
scopul de a crește gradul de conștientizare în mântului primar a disciplinei opţionale „Educaţie financiară”, în anul şcolar 2013-2014, de
rândul consumatorilor asupra faptului că bo- către Banca Naţională a României, în colaborare cu Ministerul Educaţiei.
nul fiscal înseamnă fiscalizare, produse sigure
și posibilitatea de a face o sesizare eficientă. Clienții Skype își pot alimenta conturile
Plata cu cardul aduce un plus acestei campa-
nii, întrucât consumatorul obține toate aceste în peste 50.000 de locații Western Union
beneficii direct, doar plătind cu cardul, în
condițiile în care comisionul aferent tran-
zacției este zero. Western Union și platforma Skype deținută de Microsoft, au anunțat, pe 9 aprilie,
semnarea unui acord care permite clienților Skype să-și alimenteze conturile în
„În România, peste 50.000 de locații ale Agenților Western Union de pe tot teritoriul S.U.A.
ponderea plă- Acordul permite utilizatorilor să folosească serviciile Western Union pentru achiziționarea
ților cu cardul de puncte de credit Skype pentru efectuarea de apeluri către mobil și telefonie fixă în
în totalul plă- întreaga lume. Afacerea Western Union este să pună în mișcare banii clienților, indiferent
ților este de dacă aceștia sunt bancarizați, slab bancarizați sau chiar ne-bancarizați.
numai 4,4%, Serviciile oferite includ transferuri de bani de la consumator la consumator, servicii de plăți
în timp ce consumer to business, servicii de plăți transfrontaliere pentru IMM-uri și de plăți pentru
media UE ONG-uri, instituții financiare și organisme educaționale. ”Venim cu noi alternative la serviciile
este de peste de transfer de bani, în scopul de a facilita trimiterea de bani oricând, în orice fel și (aproape)
trei ori mai oriunde pe glob, printr-o varietate de opțiuni de plată, precum cash, în conturi bancare, cu
mare. Această carduri de debit, de credit sau pre-plătite, portofel electronic sau Apple Pay – disponibil deja în
campanie este modul prin care MasterCard SUA”, susține Odilon Almeida, Președinte Western Union, pentru America de Nord, de Sud și
contribuie la albirea economiei în România, Uniunea Europeană. Platforma Western Union Quick Collect care facilitează plățile de la
explicându-le posesorilor de carduri care sunt consumatori către companii permite utilizatorilor de Skype să își reîncarce conturile perso-
beneficiile utilizărilor la comercianți și nale sau pe cele ale apropiaților. Serviciul Western Union Quick Collect este disponibil numai
recompensându-i pentru plata cu cardul”, a în Statele Unite printr-o rețea de peste 50.000 de locații ale agenților, de la bănci, lanțuri
subliniat Cosmin Vladimirescu, General naționale de retail și supermarketuri, până la locații independente.
Manager, România, MasterCard.
aprilie-mai 2015, CoMUniC@Ții Mobile