Page 55 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 55

mobile money | soluții

MasterCard, BT și Romcard extind acceptarea
  MasterPass la comercianții din România

Parteneriatul anunțat de MasterCard cu           și viteza de tranzacționare acceptând plăți                                                                 53
Banca Transilvania și cu procesatorul Rom-
card permite implementarea butonului de          prin portofele digitale emise oriunde în
plată „Cumpără cu MasterPass” la comer-
cianții online ai băncii.                        lume.
Astfel, deținătorii de carduri vor putea face
plăți din portofelul lor digital MasterPass la          Gabriel Ghiță, Head of New
sute de comercianți online care colaborează              Business Romania & Israel,
cu Banca Transilvania pentru acceptarea de                MasterCard Europe (foto):
carduri la plată, dând click pe butonul            ”România se afla printre primele
“Cumpără cu MasterPass” de pe site-urile                 țări din lume care au lansat
acestor comercianți. Compania Romcard a              serviciul MasterPass, lucru care
asigurat implementarea tehnică.                    reconfirmă potențialul în materie
Aceste acorduri vor extinde rețeaua globală
MasterCard de acceptare a MasterPass, din                       de inovație al pieței.”
care face parte aproape un sfert de milion
de comercianți.                                  Marius Flore, Director canale
MasterPass este soluția digitală de plată a      electronice Banca Transilvania:
MasterCard care simplifică experiența de         „Ne bucurăm să fim primii pe
plată, așa încât acum putem plăti cu porto-      piața românească în ceea ce
felul digital preferat, de pe orice dispozitiv,  privește lansarea soluției de plată
oriunde MasterPass este acceptat. La rândul      MasterPass. Practic, prin acest
lor, prin serviciul de checkout MasterPass       serviciu este redus considerabil
comercianții își pot crește rata de conversie    timpul alocat plății online cu
                                                 cardul, fără să mai fi nevoie de
                                                 introducerea datelor cardului la
                                                 fiecare plată.”

Pe model telecom, ING ar vrea să-și porteze fanii

În luna aprilie, ING Bank a relansat ING Card Complet, la care           clienții bancari din mediul urban folosesc un cont curent, iar 87%
s-au eliminat taxele și comisioanele pentru clienții care încasează sa-  dintre deținătorii unui astfel de produs îl folosesc pentru a-și încasa
lariu de minim 700 RON prin ING Bank și s-au adăugat două ser-           salariul. Dintre aceștia, doar 35% au ales în mod independent de
vicii noi: ING Bazar și Portează-ți banii. ING Card Complet are          angajator banca unde să își încaseze salariul.
taxe și comisioane zero pentru deschiderea și administrarea contului     Prin serviciul Portează-ți banii, disponibil în ING Home’Bank,
şi cardului; pentru plăți în lei către orice bancă prin internet ban-    oricine își poate transfera salariul din alte bănci în contul ING
king sau prin ING Self’Bank; pentru încasări de la alte bănci;           Bank, instantaneu și fără niciun cost. Transferul se realizează similar
pentru retragerile de la ATM-urile ING; pentru internet și mobile        unei plăți cu cardul pe internet. De la momentul lansării, peste 600
banking. La o lună după lansare, ING Card Complet a determinat           de clienți au ales să își mute salariul la ING Bank utilizând noul
o creștere de 25% a numărului de clienți noi comparativ cu aceeași       serviciu și beneficiind astfel de oferta ING Card Complet cu zero
perioadă a anului trecut.                                                taxe și comisioane. ING Bazar este o platformă digitală de cumpă-
În urma studiului de piață realizat de ING pentru a testa și întelege    rături care oferă reduceri speciale la comercianți relevanți, posibili-
preferințele clienților privind contul curent a reieșit că 88% dintre    tatea de a înrola orice card de fidelitate emis în piață și, în curând,
                                                                         plăți cu telefonul mobil.
                                                                         Astfel, serviciul se bazează pe un mecanism de selecție demografică,
                                                                         tranzacţională și localizare geografică ce permite personalizarea ofer-
                                                                         telor și identificarea celor mai potrivite reduceri pentru fiecare cli-
                                                                         ent. În doar 3 saptamâni de la momentul lansării, peste 900 dis-
                                                                         counturi zilnice și peste 5.500 de carduri de loialitate au fost înro-
                                                                         late în ING Bazar. În prezent, pentru clienții care nu au venituri
                                                                         recurente prin ING Bank, banca din România percepe două comi-
                                                                         sioane: comision de administrare lunară: 5 RON și comision de re-
                                                                         tragere ATM ING: 1,5 RON/ tranzacție. Oficialii ING susțin că
                                                                         nu se percep comisioane pentru plăţile și încasările către/din orice
                                                                         cont, iar serviciul Home`Bank cu parolă este gratuit.

                                                                                                                       aprilie-mai 2015, CoMUniC@Ții Mobile
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60