Page 59 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 59

software | computing perceptual

Două echipe din România,

câștigătoare la Intel

RealSense App Challenge                                                                   Top Eleven,                                                 57
                                                                                          cel mai popular joc mobil de sport din lume
România are două proiecte câștigătoare la Intel RealSense App Challenge, compe-
tiție mondială din domeniul computingului perceptual. Cele două proiecte românești        Dezvoltatorul Nordeus a anunțat, în luna mai, că
câștigătoare sunt „Drill Sergeant Simulator“, aplicație prin care utilizatorul are posi-  jocul de sport de tip football manager Top Eleven, care
bilitatea să antreneze soldații virtuali din subordine prin interacțiune naturală, și     este disponibil exclusiv pentru dispozitive mobile, a
„MoodFlux“, un player audio prin care poate fi controlat playlistul cu ajutorul ges-      depăşit 100 de milioane de utilizatori înregistrați. Top
turilor mâinii. Ambele echipe au obținut locul doi și premii în valoare de 10.000 de      Eleven a devenit astfel cel mai popular joc mobil de
dolari fiecare.                                                                           sport din lume. Zilnic, peste 4 milioane de jucători se
În competiție au fost înscrise 7.000 de proiecte din 37 de țări. Concursul a fost         conectează la Top Eleven, iar dacă i-am reuni pe toți
structurat pe cinci categorii: Gaming & play; Aplicații de tip edutainment; Interacțiu-   jucătorii Top Eleven din lume, promovat cu ajutorul
ne naturală; Colaborare/creație; Open innovation.                                         lui Jose Mourinho, manager-ul FC Chelsea, aceștia ar
Aplicația interactivă Drill Sergeant Simulator este dezvoltată de Silviu-Tudor Șerban     putea forma a 13-a cea mai mare țară din lume. Top
și Andrei Nistor (ambii din Hunedoara), care formează echipa Badrobot. Aplicația a        Eleven este disponibil gratuit pe iOS şi pe Android.
fost creată de la zero pentru Intel RealSense App Challenge și s-a materializat în forma  Nordeus are sediul în Serbia și a dezvoltat primul joc
unui joc imersiv. Este un concept original, care le aparține în totalitate celor doi.     Top Eleven în 2010. În prezent compania are peste
                                                                                          170 de angajați în cinci țări.
Silviu și Andrei sunt câștigători la categoria Gaming. Ambii au vârsta de 27 de ani și
sunt originari din Hunedoara. Drill Sergeant Simulator combină mai multe tipuri           Zitec investește
de input, pe care le proiectează în mediul virtual: gesturile mâinii jucătorului, co-     150.000 euro în două start-up-uri europene
menzile vocale (de tip interogativ sau imperativ), gesturile și emoțiile feței (bucurie,
supărare etc).                                                                            Producătorul locali de aplicaţii online, Zitec, va
Aplicația Moodflux a fost dezvoltată de Claudiu Crețu (37 de ani), Călin Mihălcea-        investi 150.000 de euro în două start-up-uri din
nu (27 ani), Alex Marinescu (25 ani), David Lapşanschi (23 ani) și Miklós Albert          Europa de Vest. Primul dintre acestea, Citinite, este
(24 ani). Toți membrii echipei Evozon MoodFlux sunt din Cluj și lucrează ca ingi-         axat pe furnizarea unor instrumente de marketing și
neri software. Aplicația a fost câștigătoare la categoria „Natural interaction“.          promovare către organizatorii de evenimente din
În forma cea mai simplă, MoodFlux are toate caracteristicile unui player audio, dar       întreaga lume, adresându-se în primă fază pieței
se deosebeşte de restul prin felul în care utilizatorul interacționează cu aplicaţia şi   londoneze, în timp ce al doilea start-up, cosQuare,
prin felul în care îşi poate gestiona colecţia de melodii. Cu ajutorul camerei 3D Intel   va crea o comunitate internațională de cumpărături
RealSense, MoodFlux interpretează dacă starea de spirit a utilizatorului e pozitivă       online, cu focus global. Până în prezent, Zitec a inves-
sau nu, în timp ce ascultă muzică, şi generează secvenţa de melodii în funcţie de da-     tit în special în start-up-uri din SUA, precum Zipon-
tele colectate. Astfel, dacă MoodFlux „simte“ că piesa cântată nu e pe gustul tău sau     go, Online.Tv, VideoPublishing.com sau Huddle-
eşti trist, o va schimba cu ceva mai corespunzător care să te binedispună.                hero.com, Citinite și cosQuare fiind primele start-up-
                                                                                          uri din vestul Europei în care compania românească a
                                                                                          decis să se implice.

                                                                                          Aur pentru SafeDrive la Edison Awards

                                                                                          SafeDrive, unul dintre startup-urile românești admise
                                                                                          în programul de pre-accelerare MVP Academy, a fost
                                                                                          medaliat cu aur la categoria Lifestyle & Social Impact
                                                                                          în cadrul galei Edison Awards care a avut loc la New
                                                                                          York. SafeDrive este o aplicație mobilă și oferă puncte
                                                                                          șoferilor care nu își folosesc telefonul în timp ce con-
                                                                                          duc. Când șoferul depășește 10 km/h, algoritmul apli-
                                                                                          cației începe să calculeze numărul de puncte câștigate
                                                                                          în timpul unei curse, iar pe ecranul telefonului apare
                                                                                          butonul „Release”, care ajută șoferii să conducă în
                                                                                          siguranță, fără a le fi distrasă atenția. În cazul în care
                                                                                          șoferul vrea să își folosească telefonul în timp ce con-
                                                                                          duce, trebuie să apese butonul „Release”, pierzând
                                                                                          astfel punctele acumulate în acea cursă. Odată ajuns
                                                                                          la destinație, punctele obținute în acea cursă i se ada-
                                                                                          ugă în cont. Punctele câștigate pot fi convertite în
                                                                                          SafeDrive Marketplace în reduceri la produsele
                                                                                          companiilor partenere: Mol, evoMAG și 9695.ro.

                                                                                                     aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64