Page 59 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 59
software | computing perceptual
Două echipe din România,
câștigătoare la Intel
RealSense App Challenge Top Eleven, 57
cel mai popular joc mobil de sport din lume
România are două proiecte câștigătoare la Intel RealSense App Challenge, compe-
tiție mondială din domeniul computingului perceptual. Cele două proiecte românești Dezvoltatorul Nordeus a anunțat, în luna mai, că
câștigătoare sunt „Drill Sergeant Simulator“, aplicație prin care utilizatorul are posi- jocul de sport de tip football manager Top Eleven, care
bilitatea să antreneze soldații virtuali din subordine prin interacțiune naturală, și este disponibil exclusiv pentru dispozitive mobile, a
„MoodFlux“, un player audio prin care poate fi controlat playlistul cu ajutorul ges- depăşit 100 de milioane de utilizatori înregistrați. Top
turilor mâinii. Ambele echipe au obținut locul doi și premii în valoare de 10.000 de Eleven a devenit astfel cel mai popular joc mobil de
dolari fiecare. sport din lume. Zilnic, peste 4 milioane de jucători se
În competiție au fost înscrise 7.000 de proiecte din 37 de țări. Concursul a fost conectează la Top Eleven, iar dacă i-am reuni pe toți
structurat pe cinci categorii: Gaming & play; Aplicații de tip edutainment; Interacțiu- jucătorii Top Eleven din lume, promovat cu ajutorul
ne naturală; Colaborare/creație; Open innovation. lui Jose Mourinho, manager-ul FC Chelsea, aceștia ar
Aplicația interactivă Drill Sergeant Simulator este dezvoltată de Silviu-Tudor Șerban putea forma a 13-a cea mai mare țară din lume. Top
și Andrei Nistor (ambii din Hunedoara), care formează echipa Badrobot. Aplicația a Eleven este disponibil gratuit pe iOS şi pe Android.
fost creată de la zero pentru Intel RealSense App Challenge și s-a materializat în forma Nordeus are sediul în Serbia și a dezvoltat primul joc
unui joc imersiv. Este un concept original, care le aparține în totalitate celor doi. Top Eleven în 2010. În prezent compania are peste
170 de angajați în cinci țări.
Silviu și Andrei sunt câștigători la categoria Gaming. Ambii au vârsta de 27 de ani și
sunt originari din Hunedoara. Drill Sergeant Simulator combină mai multe tipuri Zitec investește
de input, pe care le proiectează în mediul virtual: gesturile mâinii jucătorului, co- 150.000 euro în două start-up-uri europene
menzile vocale (de tip interogativ sau imperativ), gesturile și emoțiile feței (bucurie,
supărare etc). Producătorul locali de aplicaţii online, Zitec, va
Aplicația Moodflux a fost dezvoltată de Claudiu Crețu (37 de ani), Călin Mihălcea- investi 150.000 de euro în două start-up-uri din
nu (27 ani), Alex Marinescu (25 ani), David Lapşanschi (23 ani) și Miklós Albert Europa de Vest. Primul dintre acestea, Citinite, este
(24 ani). Toți membrii echipei Evozon MoodFlux sunt din Cluj și lucrează ca ingi- axat pe furnizarea unor instrumente de marketing și
neri software. Aplicația a fost câștigătoare la categoria „Natural interaction“. promovare către organizatorii de evenimente din
În forma cea mai simplă, MoodFlux are toate caracteristicile unui player audio, dar întreaga lume, adresându-se în primă fază pieței
se deosebeşte de restul prin felul în care utilizatorul interacționează cu aplicaţia şi londoneze, în timp ce al doilea start-up, cosQuare,
prin felul în care îşi poate gestiona colecţia de melodii. Cu ajutorul camerei 3D Intel va crea o comunitate internațională de cumpărături
RealSense, MoodFlux interpretează dacă starea de spirit a utilizatorului e pozitivă online, cu focus global. Până în prezent, Zitec a inves-
sau nu, în timp ce ascultă muzică, şi generează secvenţa de melodii în funcţie de da- tit în special în start-up-uri din SUA, precum Zipon-
tele colectate. Astfel, dacă MoodFlux „simte“ că piesa cântată nu e pe gustul tău sau go, Online.Tv, VideoPublishing.com sau Huddle-
eşti trist, o va schimba cu ceva mai corespunzător care să te binedispună. hero.com, Citinite și cosQuare fiind primele start-up-
uri din vestul Europei în care compania românească a
decis să se implice.
Aur pentru SafeDrive la Edison Awards
SafeDrive, unul dintre startup-urile românești admise
în programul de pre-accelerare MVP Academy, a fost
medaliat cu aur la categoria Lifestyle & Social Impact
în cadrul galei Edison Awards care a avut loc la New
York. SafeDrive este o aplicație mobilă și oferă puncte
șoferilor care nu își folosesc telefonul în timp ce con-
duc. Când șoferul depășește 10 km/h, algoritmul apli-
cației începe să calculeze numărul de puncte câștigate
în timpul unei curse, iar pe ecranul telefonului apare
butonul „Release”, care ajută șoferii să conducă în
siguranță, fără a le fi distrasă atenția. În cazul în care
șoferul vrea să își folosească telefonul în timp ce con-
duce, trebuie să apese butonul „Release”, pierzând
astfel punctele acumulate în acea cursă. Odată ajuns
la destinație, punctele obținute în acea cursă i se ada-
ugă în cont. Punctele câștigate pot fi convertite în
SafeDrive Marketplace în reduceri la produsele
companiilor partenere: Mol, evoMAG și 9695.ro.
aprilie-mai 2015, ComunIC@ȚII mobile