Page 60 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 60

software | aplicații vs utilizatori saturați  Piața aplicațiilor se maturizează,

58                                                    iar dezvoltatorii trebuie să lupte

                                                      pentru fidelizarea utilizatorilor

                                                      Furnizorii de aplicații vor trebui să își concentreze mai
                                                      intens dezvoltarea, marketingul și brandingul pe strategii
                                                      de fidelizare, deoarece piața se maturizează accelerat și
                                                      clienții se obișnuiesc tot mai mult cu nivelul actual de
                                                      utilizare a aplicațiilor, arată un nou studiu Gartner.

                                                      „După opt ani de căutare, descoperire și utilizare a aplicațiilor
                                                      pe smartphone-uri, utilizatorii se maturizează. Cu toate aces-
                                                      tea, am putea vedea o schimbare a acestor modele în viitor pe
                                                      măsură ce utilizatorii integrează aplicațiile tot mai mult în ac-
                                                      tivitățile lor de zi cu zi”, susține Brian Blau, director de
                                                      cercetare la Gartner.
                                                      Studiul arată că, deși gradul de utilizare este ridicat, e posibil
                                                      ca utilizatorii să nu își mai dorească să mai aibă nevoie de și
                                                      mai multe aplicații în viitor. Aceasta ar putea provoca o anu-
                                                      mită îngrijorare pentru furnizorii de aplicații - dacă utilizato-
                                                      rii devin prea confortabili cu ceea ce le oferă deja aplicațiile
                                                      actuale, și drept urmare afacerile axate pe dezvoltarea de
                                                      aplicații ar putea suferi din cauza lipsei de implicare a
                                                      utilizatorilor, ajunși la saturație.
                                                      „Utilizatorii de aplicații trebuie să fie convinși de valoarea apli-
                                                      cațiilor. Disponibilitatea lor pentru noi experiențe este vizibilă,
                                                      dar ei vor să păstreze aceeași matrice de utilizare. Clienții vor
                                                      testa noi aplicații, dar vor să se convingă de valoarea unei
                                                      aplicații înainte de a o adopta și de a-și modifica modelele de
                                                      utilizare pe termen lung”, adaugă Blau. Pentru a cuantifica
                                                      modul în care utilizatorii se raportează la comportamentul
                                                      de folosire a aplicațiilor, Gartner a realizat un sondaj pe
                                                      aprox. 2.000 de persoane din SUA și Germania în 2014,
                                                      ambele considerate a fi piețe mature.
                                                      De asemenea, din statisticile firmei de analiză Fiksu reiese
                                                      că volumele de aplicații descărcate zilnic au crescut în ia-
                                                      nuarie 2015, dar costul câștigării fidelității clienților a ajuns
                                                      la nivelul său maxim de până acum, respectiv 2,90 dolari,
                                                      ceea ce înseamnă o creștere de 38% de la lună la lună.

aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65