Page 60 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 60
software | aplicații vs utilizatori saturați Piața aplicațiilor se maturizează,
58 iar dezvoltatorii trebuie să lupte
pentru fidelizarea utilizatorilor
Furnizorii de aplicații vor trebui să își concentreze mai
intens dezvoltarea, marketingul și brandingul pe strategii
de fidelizare, deoarece piața se maturizează accelerat și
clienții se obișnuiesc tot mai mult cu nivelul actual de
utilizare a aplicațiilor, arată un nou studiu Gartner.
„După opt ani de căutare, descoperire și utilizare a aplicațiilor
pe smartphone-uri, utilizatorii se maturizează. Cu toate aces-
tea, am putea vedea o schimbare a acestor modele în viitor pe
măsură ce utilizatorii integrează aplicațiile tot mai mult în ac-
tivitățile lor de zi cu zi”, susține Brian Blau, director de
cercetare la Gartner.
Studiul arată că, deși gradul de utilizare este ridicat, e posibil
ca utilizatorii să nu își mai dorească să mai aibă nevoie de și
mai multe aplicații în viitor. Aceasta ar putea provoca o anu-
mită îngrijorare pentru furnizorii de aplicații - dacă utilizato-
rii devin prea confortabili cu ceea ce le oferă deja aplicațiile
actuale, și drept urmare afacerile axate pe dezvoltarea de
aplicații ar putea suferi din cauza lipsei de implicare a
utilizatorilor, ajunși la saturație.
„Utilizatorii de aplicații trebuie să fie convinși de valoarea apli-
cațiilor. Disponibilitatea lor pentru noi experiențe este vizibilă,
dar ei vor să păstreze aceeași matrice de utilizare. Clienții vor
testa noi aplicații, dar vor să se convingă de valoarea unei
aplicații înainte de a o adopta și de a-și modifica modelele de
utilizare pe termen lung”, adaugă Blau. Pentru a cuantifica
modul în care utilizatorii se raportează la comportamentul
de folosire a aplicațiilor, Gartner a realizat un sondaj pe
aprox. 2.000 de persoane din SUA și Germania în 2014,
ambele considerate a fi piețe mature.
De asemenea, din statisticile firmei de analiză Fiksu reiese
că volumele de aplicații descărcate zilnic au crescut în ia-
nuarie 2015, dar costul câștigării fidelității clienților a ajuns
la nivelul său maxim de până acum, respectiv 2,90 dolari,
ceea ce înseamnă o creștere de 38% de la lună la lună.
aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile