Page 52 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 52

tendințe | românești



                  530demiciproducători                   AplicațiaUberaratăînavansprețulexactalcurselor
               românivândonlineprineMAG
                                                   Uber introduce și pentru pasagerii din România posibilitatea de a vedea tariful
               Bilanţul programului eMAG„Des-      exact al curselor înainte de a chema o mașină, concept cunoscut şi sub denumi-
               chide România”, la un an de la lan-  rea de“upfront pricing”. Astfel, o cursă de la Dristor până la Gara de Nord, într-o
               sare, arată că 530 de mici producă-  oră de vârf, va fi de 15,63 de lei. O cursă de la PiațaVictoriei până la aeroport va
               tori și întreprinderi sociale care  fi de 26,09 lei. Atunci când intervine tarifarea dinamică, aplicația Uber va afișa
               produc în România și-au listat pro-  suma exactă și mesajul că tarifele sunt mărite ca urmare a cererii mari. Atunci
               dusele în site. Aceștia au listat pes-  când tariful dinamic depășește 3 X tariful de bază, utilizatorii vor fi notificați
               te 120.000 de produse făcute în Ro-  despre asta și li se va cere confirmarea. Dacă pasagerii modifică destinația,
               mânia, produsele cele mai popula-   adaugă o oprire pe parcurs sau timpul petrecut în cursă e mai lung decât cel
               re fiind cele pentru casă și grădină,  estimat, aplicația va actualiza valoarea totală a cursei.
               hainele și încălțămintea, jucăriile și
               accesoriile. Programul„Deschide
               România”a fost creat pentru mici
               producători, ONG-uri cu activități           LidldeschideunhubtehnologiclaBucureşti,
               de producție din care se autofinan-          aldoileacelmaimaredupăceldinGermania
               țează și PFA-uri care realizează pro-
               duse meșteșugărești. Acestea pot    Bucureştiul intră pe harta Lidl cu un proiect tehnologic, Lidl Digital România
               avea orice domeniu de activitate,   (www.lidldigital.ro), care va dezvolta componenta de e-commerce și va asigura
               cu excepția industriei alimentare.  de pe plan local toate activităţile necesare funcţionării și optimizării platforme-
               Pentru ca un magazin să fie eligibil,  lor digitale din grupul retailerului german. Lidl Digital din Bucureşti își va în-
      50
               cifra de afaceri înregistrată în anul  cepe activitatea în luna martie, urmând să angajeze anul acesta peste 100 de
               fiscal încheiat nu trebuie să depă-  arhitecți software, dezvoltatori și consultanți specializați în SAP, Hybris și Java,
               șească 500.000 de lei. Magazinele   precum și Scum Masteri, Business Analysts și Application Manageri. În acest hub
               înscrise în acest program beneficia-  tehnologic se vor dezvolta soluții tech adaptate tendințelor digitale de consum,
               ză de un regim special de comisio-  scopul fiind ca grupul Lidl să ajungă în topul retailerilor online europeni. Frank
               nare redus cu 50%, iar ONG-urile    Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România, este de părere că
               au comision 0. Comercianții care    ”Lidl Digital se poziționează în zona de top a hub-urilor de tehnologie din Ro-
               doresc să vândă pe platforma        mânia, atât prin prisma complexității proiectelor, cât și a rolului pe care îl joacă
               eMAG Marketplace în cadrul pro-     în strategia globală de digitalizare a Lidl.„Wagner s-a arătat foarte mândru de
               gramului„Deschide România”tre-      faptul că în România vom avea al doilea cel mai mare hub Lidl Digital după Ger-
               buie să producă exclusiv în Româ-   mania, unde compania dezvoltă platforme digitale de peste zece ani. Este încă o
               nia, cu respectarea tuturor norme-  dovadă a faptului că specialiștii români în IT sunt nu doar foarte talentați, ci și
               lor și prevederilor legale, iar produ-  foarte bine pregătiți, capabili să facă față cu succes unor provocări globale, mai
               sele lor pot fi inclusiv produse meș-  cu seamă că Lidl este o companie prezentă în 30 de țări.
               teșugărești, realizate în serii mici.
               Florin Filote, Director eMAG Mar-
               ketplace, explică faptul că„Deschi-
               de România“ este un proiect pe        TremendcumpărăocompaniefondatădeunromânînAmerica
               termen lung, care vrea să îi promo-  Compania româneascăTremend a achiziționat, în luna februarie, 648 Group, o
               veze pe micii producători români,   companie de servicii de dezvoltare web și mobile cu sediul în SUA, fondată de
               dar și să stimuleze alți antreprenori  Valentin Bălănescu, care, în urma tranzacţiei se va alătura companieiTremend în
               să investească în producția locală,  calitate deVP, Business Development Americas. Tremend are deja clienți în 14
               având garantat acces la un canal de  state din SUA, dar îşi extinde astfel prezența pe continentul american, pe lângă
               vânzare modern și beneficiind,      alte regiuni precum Marea Britanie sau țările scandinave. Prin achiziţia 648 Group,
               conform regulamentului proiectu-    Tremend va oferi soluții tehnice și expertiză în inteligenţă artificială, Internet of
               lui, de comisioane preferențiale.   Things, Machine Learning şi Big Data. 648 Group oferă de peste 16 ani servicii de
               Interesul pe care producătorii ro-  dezvoltare pentru platforme web și mobile, pentru companii de advertising,
               mâni l-au arătat pentru program în  auto, turism, servicii financiare, retail, linii aeriene sau imobiliare din US, printre
               acest an ne-a depășit așteptările și  clienţii săi numărându-se Aeroportul Internațional din Atlanta, Ford, Samsung
               credem că piața are un potențial    sau Netflix. Compania a fost înființată în AlisoViejo, California.Tremend a înre-
               imens, în special prin efectele în  gistrat o creștere a cifrei de afaceri de 331% în perioada 2013- 2016 şi susţine că
               lanț pe care le poate genera, de la  în 12 ani de activitate a implementat peste 300 de proiecte pentru companii din
               crearea de noi locuri de muncă în   15 țări și 3 continente. Oficialii companiei estimează că vor atrage peste 100 de
               comunități și până la stimularea    specialişti noi în 2018.Tremend vizează, astfel, o creștere cu 50% a numărului de
                industriei materiilor prime.”       ingineri în centrele de dezvoltare din București și Brașov, în 2018.


            februarie-martie 2018, COMUNIC@ȚII Mobile
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57