Page 47 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 47

tendințe | Raport Ai - Accenture

                Tehnologia poate dezvolta companii



                inteligente, dar necesită o schimbare



             fundamentală la nivel de management




          Raportul anual Technology Vision de la Accenture,    Tesla, un alt exemplu, colaborează cu guvernele pentru a acce -
          ediţia 2018,  previzionează tendințele în tehnologiile  lera elaborarea principiilor necesare implementării autovehi cu -
          cu impact major asupra mediului de afaceri în urmă -  le lor autonome. Și Siemens, oferind sistemul său de operare
          torii 3 ani. Progresele în domeniul Inteligenței Artifi -  MindSphere pentru Internet of Things, ce pot fi utilizat pen -
          ciale (AI) accelerează devoltarea de companii inteli -  tru diverse tipuri de dispozitive, cum ar fi cele de fabrica ție,
          gente și le permite acestora să se integreze în viețile  componentele rețelelor inteligente sau echipamentele de gene -
          oamenilor. Cu toate acestea, valorificarea oportunită -  rare a energiei electrice, creează noi parteneriate și se încor -
          ți lor de creștere și menținerea unui impact pozitiv                            porează în arhitecturile IT ale
          asupra societății necesită o nouă abordare la nivel de                          partenerilor săi de afaceri.
          management, ce prioritizează încrederea și sporește
          responsabilitatea - e principala concluzie a raportului.                        Raportul Technology Vision
                                                                                          2018 identifică 5 trenduri  45
                                                                                          de tehnologii emergente:
          Raportul, intitulat „Intelligent Enterprise Unleashed: Redefine                 1. Citizen AI: dezvoltarea
          Your Company Based on the Company Keep“, evidențiează                           Inteligenței Artificiale (AI)
          pro  gresele rapide ale tehnologiei, cum ar fi Inteligența Arti fi -            în beneficiul companiei și so -
          cială (AI), analiza avansată de date și tehnologia cloud, ce per -              cie  tății –pemăsurăceAIîși
          mit companiilor nu doar să creeze servicii și produse inova -                   sporeștecapabilitățile,lafelse
          toare, ci să și schimbe modul în care oamenii lucrează și tră -                 întâmplășicuimpactulasu-
          iesc. Aceasta, la rândul său, schimbă modul în care compa nii le                praviețiloroamenilor.Orga-
          relaționează cu clienții și partenerii de afaceri.                              nizațiilece-șidorescsăvalori-
                                                                                          ficepotențialulAItrebuiesă
          Pentru a realiza raportul Technology Vision, Accenture a in -                   recunoascăacestimpactșisă
          ter    vievat peste 6,300 de manageri IT și directori de companii  dezvoltetehnologiaîntr-unmodresponsabil;
          din întreaga lume. Mai mult de 4 din 5 respondenți (84%)  2. Realitate extinsă: sfârșitul distanței –tehnologiileprecum
          agreează că, în prezent, prin intemediul tehnologiei, compa nii -  realitateavirtualășiceaaugmentatătransformămodulîncare
          le reușesc să se integreze perfect în viețile oamenilor.  oameniitrăiescșilucrează,prineliminareadistanțeidintreoa-
          Un exemplu este Amazon care, nu numai datorită prezenței  meni,informațieșiexperiențe;
          sale în online, ci și a dispozitivului Echo și a asistentului bazat  3. Veridicitatea datelor: importanța încrederii –printrans-
          pe Inteligență Artificială Alexa, s-a integrat în viața de zi cu zi  formarealorpentruarulavolumeimensededate,companiilese
          a oamenilor, într-o asemenea măsură, încât dezvoltatorii imo -  confruntăînprezentcuunnoutipdevulnerabilitate:datele
          bi  liari construiesc dulapuri dedicate Amazon în complexe de  inexacte,manipulateșipărtinitoare,careduclaoînțelegereim-
          apartamente noi. Oamenii acordă accesul fizic în casele lor  precisăabusinessuluișiladeciziieronate.Pentruafacefață
          brandului Amazon, prin intermediul sistemului său de acces  acesteiprovocări,companiiletrebuiesăurmezeostrategiebine
          inteligent care le permite curierilor să facă livrări, chiar și  pusălapunctpentruamaximizaveridicitateașipentruamini-
          atunci când nu este nimeni acasă.                    mizastimulentelepentrumanipulareadatelor;
                                                               4. Business fluent: conceput pentru parteneriate scalabile -
          Raportul constată că această ultimă transformare tehnologică  Companiiledepinddeparteneriatebazatepetehnologiepentrua
          este unică prin faptul că, pentru prima dată, schimbarea este  sedezvolta,însăsistemelelorITdetiplegacynusuntconcepute
          bidirecțională: oamenii nu folosesc doar produsele și serviciile  pentruafiscalabiledinpunctdevederealparteneriatelor.
          companiilor, ci le împărtășesc acestora informații și le oferă  Pentruadevenicuadevăratocompanieinteligentă,organiza-
          acces la ele. Aceste niveluri de „inovațieintegrată“ și grad de  țiiletrebuie,înprimulrând,săseredefineascăpeeleînsele;
          încredere necesită o relație mai profundă, un adevărat parte -  5. Internet of Thinking: crearea de sisteme distribuite inteli -
          neriat bazat nu numai pe produsele unei companii, ci și pe  gente – companiilepariazămultpemediileinteligente,cuaju-
          obiectivele și valorile acesteia. Iar acest parteneriat în ambele  torulroboticii,InteligențeiArtificialeșiaexperiențeivirtuale,
          sensuri aduce noi responsabilități, pentru consumatori, parte -  însăpentruaimplementaacestemedii,estenevoienunumaide
          neri de afaceri și societate în ansamblu, necesită leadership și  angajațifoartebinepregătiți,cișidemoderniareainfrastructurii
          angajament la cel mai înalt nivel ierarhic al companiei.  tehnologiceactuale.
                                                                                    februarie-martie 2018, ComuniC@Ții mobile
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52