Page 44 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 44

digital fashion | antreprenoriat


                                                                  IntervIu cu



                                                                  răzvanvâlceanu:



                                                                  de la manager



                                                                  Bitdefender




                                                                  la antreprenor




                                                                  în fashion digital



      42
                                                                  Iată câteva întrebări cu care l-am provocat pe Răzvan şi la care răs -
                                                                  pun surile au venit cu şi mai multe provocări. El ne amin teşte că nu
                                                                  ne-am mai schimbat modul în care ne îmbrăcăm de câteva sute de
                                                                  ani - cu toţii ne încheiem cămăşile în faţă, cu ambele mâini... dar
            răzvan vâlceanu este un nume cunoscut al comunităţii It&c din  dacă se va schimba lucrul acesta deja devenit o tradiție?
            românia, întrucât a făcut parte din echipa de management a  În prezent, moda este o încercare de a te remarca prin diferen ţi -
            com  paniei de securitate It Bitdefender, timp de 8 ani, în perioada  eri extravagante ale aceloraşi ţesături existente, îmbinate în mod
            2004 – 2012. ulterior el a activat, încă un an, tot în domeniul  diferit şi croite în mod tradiţional. A apărut însă imprimarea 3D
            secu rităţii, de data aceasta fizice, ca Business unit Manager la  care avea şanse foarte mari să schimbe multe în această industrie şi
            compania assa abloy romania.                          chiar au început primele mişcări, în zona de pantofi, de exemplu.
                                                                  Aproape toţi marii producători de pantofi din lume au modele
            Ulterior, răzvan vâlceanu a trecut pe baricada mediului antre pre -  imprimate la imprimante 3D. Aici e foarte utilă tehnologie pentru
            norial, lansând, în 2013, propriul brand de cămăşi made-to-mea sure  că îţi oferă fle xi bilitatea de a face un pantof care altfel ar fi implicat
            ce îi poartă numele. Mai mult decât atât, Răzvan este, în pre zent, şi  un efort mult mai mare pentru procurarea materialelor, a diverselor
            trainer în Antreprenoriat, la atelierele Ilbah, cursul său denumit  pietricele orna mentale etc. Imprimarea 3D chiar a rezolvat această
            Antreprenoriat de la A la Z adresându-se tuturor celor care îşi doresc  problemă, susține interlocutorul nostru. Vorbim de transf or ma re şi
            să pornească pe drumul libertăţii, dar şi al sacrificiilor, asigurate de  de vizi une, iar pe zona de textile, 3D vine cu o componentă mare
            statutul de antreprenor.                              de plastic deocamdată, care nu prea se pretează la o croitorie de lux.
            Avem, așadar,  nenumărate motive să-l provocăm pe Răzvan la un  În continuare, nu este foarte interesant până nu devine digital
            interviu video, pe care îl puteţi viziona şi pe canalul nostru online  totul, ceea ce s-ar traduce astfel: dă-mi cel mai nou model de
            TelecomTV.ro, din care veţi putea afla cum va evolua industria fa -  poşetă a casei de lux X ... pe email. Şi apoi primeşti pe email res -
            shion sub impactul noilor tehnologii digitale. Vom afla despre  pectivul fişier, ţi-l descarci, ţi-l printezi în imprimanta ta, te saturi
            show room-ul virtual, unde cu ajutorul unor ochelari speciali poţi  de ea ... o reciclezi. Haina ar trebui pusă seara la curăţat, însemnând
            vizualiza diverse modele de cămăşi pe un manechin virtual, în orice  topire, iar când te trezeşti dimineaţa, îţi alegi de pe device cum vrei
            design interior îşi propune croitorul sau cumpărătorul.   să te îmbraci, dai print şi te-ai îmbrăcat. Se elimină foarte multe din
            Într-un viitor în care se va ajunge la holograme, ideea va fi şi mai  etapele de acum - curăţat, călcat etc - şi în plus ai mereu ceva nou şi
            fe za bilă, întrucât acum nu oricine are astfel de ochelari inteli -  mai ales ceea ce vrei la acel moment! ne îndreptăm, aşadar, spre o
            genţi. Impedimentul aici ar fi că dispare experienţa materialului,  digitalizare a industriei fashion, cu un grad foarte ridicat de
            care este foarte importantă pentru fiecare client în parte. Fineţea  per sonalizare, punctează Răzvan Vâlceanu.
            materialului te clarifică imediat asupra clarităţii, indiferent de preţ,  Toate casele de modă lucrează la prototipuri funcţionale, inclusiv
            lucru care se pierde în mediul online. Apare, totuşi, un mare Însă...  MIT, Microsoft, Google - fiecare având câte o bucăţică din tot lan -
            pentru că se va ajunge şi la transmisia acelui simţ tactil cât mai real,  ţul, dar trebuie toate puse cap la cap. Va fi absolut spectaculos acel
            anticipează intervievatul nostru, Răzvan Vâlceanu.    moment. Mai lipseşte doar să apară device-urile respective, comer -
            Cum se împacă vânzarea online cu croitoria la comandă, unde  cia li zarea lor şi bineînţeles apariţia acelor early adopters care să și  sti -
            croitorul trebuie să fie şi consilierul personal al clientului, să îi  muleze schimbarea mentalităţilor. Cel mai probabil că aşa va arăta
            fie aproape? Cum va arăta haina viitorului?           transformarea digitală în modă, este convins Răzvan Vâlceanu!
            februarie-martie 2018, ComuniC@Ții mobile
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49