Page 49 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 49
tendințe | comportamentul utilizatorului
95% dintre români nu pleacă din casă fără smartphone
Rezultatele studiului “Relațiile inteligente”, realizat pentru În general, se pare că există din ce în ce mai puține lucruri care să
Huawei de către compania de cercetare de piață IPSOS, arată fie mai importante decât dorința de-a fi în permanență conectați.
că 79% dintre români folosesc smartphone-ul înainte de culcare 71% din români renunță cu ușurință la televizor în favoarea smart -
pentru a citi email-uri, pentru a-și verifica conturile de Social phone-ului. Mai mult, 67% dintre respondenții români afirmă că
Media și mesajele primite, în timp ce 64% fac acest lucru când pot renunța la fel de ușor să consume dulciuri timp de o lună în loc
se trezesc. Acesta este unul dintre motivele pentru care 60% din să renunțe la smartphone.
români își iau telefoanele când se pun în pat și 1 din 10 sau Cu toate acestea, 79% dintre românii intervievați ar renunța la
aprox. 11% din aceștia, admit că dorm cu telefonul lângă ei. smart phone în favoarea relației cu partenerul lor, în timp ce 69%
dintre aceștia declară că ar renunța fără să stea pe gânduri la telefon
Studiul mai demonstrează că 59% dintre români își verifică tele fo - în favoarea petrecerii timpului cu prietenii. Totuşi, românii sunt de
nul de mai multe ori în decursul unei ore, obiceiul de utilizare părere că telefoanele sunt dispozitive menite să le facă viața mai
constând în căutarea diferitelor informații, folosirea device-ului ușoară, nicidecum pentru a substitui relațiile sau interacțiunile
pentru divertisment, navigarea pe rețelele de Social Media sau în umane. 89% dintre români admit că nu au telefonul cu ei în pat
browser, citirea știrilor și conectarea la sistemul de Home Bank. atunci când dorm. 93% dintre respondenţii care au copii susțin
Studiul a mai identificat că 87% dintre români au nevoie de smart - categoric că nu vor renunța la timpul petrecut cu ei sau la jocurile
phone pentru trimiterea mesajelor text şi că 72% folosesc telefonul cu aceștia în favoarea smartphone-ului.
pentru surprinderea fotografiilor. De asemenea, 56% dintre respon - Unii sugerează că smartphone-ul ucide romantismul mai repede
denți recunosc că au smartphone-urile cu ei mai mult de 13 ore pe decât trebuie, însă cercetarea de față relevă totuși o influență pozi ti vă
zi, în timp ce 27% folosesc smartphone-ul în mod activ 3-4 ore/zi. pe care smartphone-urile le au asupra noastră. Aces tea ne ajută să 47
Dacă nu este absolut nicio surpriză că ne verificăm telefonul când fim în contact cu cei dragi prin inter me diul apelurilor și mesajelor
navigăm printre aplicații, când suntem la birou sau când suntem text. Cercetarea a fost efectuată în luna ianuarie 2018 în 12 ţări,
acasă, studiul relevă totuţi că 66% dintre respondenţi folosesc tele - respec tiv Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Danemarca, Grecia,
fonul când sunt în bucătărie și 47% când se află în camera copiilor. Ungaria, Polonia, România, Serbia, Slovenia și Turcia.
Cu alte cuvinte, majoritatea dintre noi s-ar simți pierduți dacă nu ar
avea smartphone-ul cu ei. Suntem atât de atașați de el încât îl veri fi - Piaţa locală de accesorii pentru telefoane mobile
căm de mai multe ori pe zi, iar primul și ultimul lucru pe care îl
facem în fiecare zi este să accesăm telefonul. Nu este de mirare că a depășit 10 milioane de unităţi, în 2017
95% din români își iau întotdeauna telefonul când pleacă de acasă. Piaţa locală de accesorii pentru telefoane mobile a depăşit anul
Neașteptat (sau nu) 50% dintre românii intervievați mărturisesc că tre cut 10 mil. unităţi, potrivit estimării Avenir Telecom, unul dintre
se întorc din drum dacă își uită telefonul, chiar dacă acest lucru îi cei mai mari distribuitori de telefoane, accesorii pentru telefoane
determină să întârzie la muncă. mobile şi servicii de telecomunicaţii din România. Estimarea ia în
calcul numărul de smartphone-uri vândute în 2017 (care se apro -
3 din 4 români aleg smartphone-ul în locul televizorului pie de 4 mil. unităţi), fiecare nou telefon cumpărat generând a chi zi -
Studiul Huawei arată, totodată, că tindem să folosim smartphone- ţia a cel puţin două accesorii. La acestea se adaugă şi telefoa ne le
ul mai degrabă ca instrument prin care ținem legătura cu cei dragi. mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii supli men ta -
re de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie.
„Consu ma torii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare
mai mare, ajutaţi de ofertele și subvențiile oferite de operatori și retail -
eri, pre cum achizițiile în rate şi la abonament. Având telefoane mai
scum pe și care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, uti li -
za torii au devenit mai interesați de protejarea și personalizarea a ces -
to ra. Pe măsură ce comportamentul de consum s-a schimbat, iar uti -
li zatorii au văzut avantajele şi utilitatea accesoriilor, s-a creat, în mod
natural, un context benefic business-ului de accesorii de calitate pen -
tru smart phone”, spune Costin Soare, director operaţional la
Avenir Telecom. De asemenea, se schimbă şi modul de utilizare a
unui smart phone, folosit tot mai mult pentru navigarea pe Inter -
net. Acest fapt presupune şi un consum mai mare de energie și
atrage cu sine nevoia de accesorii precum încărcătoare auto, bate -
rii externe și cabluri de încărcare. Preferinţele românilor în materie
de accesorii se îndreaptă, în primul rând, către carcase, huse şi folii
de protecţie și huse din categoria fashion. În topul preferinţelor în
materie de accesorii pentru telefoane mobile intră şi încărcătoa re -
le de maşină, cablurile de încărcare şi cele de date.
februarie-martie 2018, ComuniC@Ții mobile