Page 53 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 53

tendințe | e-commerce

          Tendinţelecomerţuluielectronicîn2018




          Piața de e-commerce se dezvoltă constant, România
          înre gistrând cea mai mare creștere la nivel european,
          conform raportului european privind comerţul electro -
          nic publicat în 2017 de organizaţia Ecommerce
          Europe. În acest context, compania PayU schiţează câ -
          teva dintre tendinţele comerţului electronic pentru anul
          în curs, principalele concluzii fiind că un business de
          suc ces în e-commerce trebuie să țină cont de legis la ția în
          vigoare, să privească în perspectivă spre extin de rea in -
          ter națională, să adopte canale și metode noi de pro mo -
          vare și să aibă alături parteneri de încredere.
          Iată câteva linii directoare pentru 2018:


          1. Provocări legislative
          În 2018, comercianții români trebuie să aplice noile schimbări
          legislative impuse de Uniunea Europeană. Este vorba în special de                                          51
         GDPR, noul regulament european privind protecția datelor per so -
         nale care va intra în vigoare (și) în România începând cu data de
         25 mai 2018. Din acel moment, antreprenorii online vor trebui să  de cumpărare complet nouă și permite analiza comportamentului
         obțină acordul pentru folosirea datelor cu caracter personal ale  consumatorilor. Aplicarea unor soluții precum chatbots, cabine de
          consumatorilor, aceștia din urmă putând să anuleze acordul în  probă virtuale sau alte modalități de testare virtuală a produselor ar
          orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii păstrarea unei evi -  putea deveni în curând un standard în comerțul electronic.
          dențe a activităților de procesare a datelor cu caracter personal,
         informarea clienților cu privire la elaborarea de profile pe baza  4.Mobilul este în continuare ,,rege”
         acestor date și comunicarea scopului prelucrării acestor date.   În cazul în care un magazin online nu are site-ul ajustat pentru
                                                               dispozitivele mobile, 2018 este ultimul moment pentru a face
          2.Comerțul transfrontalier                           acest lucru. Ultimele statistici arată că aproximativ 70% din vizi te -
          Comerțul transfrontalier se extinde din ce în ce mai mult. 55%  le pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului, în
          dintre românii care cumpără online au achiziționat deja produse  creștere cu 20% față de anul 2016, conform raportului pieței de
          de pe site-uri din alte țări. Motivul principal pentru care aleg să  e-commerce 2017, GPeC. Magazinele online ar trebui să ia în
         cumpere din afara țării ține de ofertele pe care le găsesc aici. Peste   considerare nu doar realizarea unui site ,,mobile friendly”, ci și
         7 din 10 cumpărători online români declară că aleg să cumpere  asigurarea unor metode de plată convenabile pentru utilizatori
         din afara țării datorită ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care  de pe dispozitivele mobile, așa cum este plata cu un singur click.
         nu le găsesc local, în timp ce 6 din 10 menționează că prețurile
          mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz. ,,În același timp,  5. Noul rol al canalelor de socializare
          ma gazinele online din România sunt atractive pentru clienții stră -  În 2017 platformele sociale au încetat să aibă doar rol de comu ni -
          ini. Anul trecut, top 3 categorii din care s-au achiziționat produse  care și au descoperit potențialul pieței de e-commerce, oferindu-le
         sau servicii de pe platformele locale cu carduri emise în afara țării  utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra de pe platformele lor. Din
         sunt bilete de avion, telecom și marketplace-uri. Comercianții  noiembrie 2017, Facebook a lansat propria platformă de cumpă ra -
         români trebuie să privească acest lucru ca pe o oportunitate pe care  re care permite utilizatorilor să își vândă aici direct produsele. Este
          să o ia în calcul în strategia lor de extindere a business-ului. Iar  posibil ca în 2018 marketplace-ul Facebook să se consolideze pe
          alegerea unui partener de plată de încredere atât la nivel local, cât  piață, atrăgând noi vânzători din actualele marketplace-uri.
          și internațional va face diferența în a le susține acest demers.”
         comentează Marius Costin, Country Manager PayU România.  6.Portofoliu variat de metode de plată
                                                               În 2017, 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au făcut
          3.Inteligența artificială pentru toți                cumpărături online cel puțin lunar. În contextul în care din ce în
          În 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (in -  ce mai multe persoane cumpără online, este important ca magazi -
          te ligența artificială), AR (realitatea augmentată) sau VR (realitatea  ne le să le ofere posibilitatea de a plăti cu ce au în buzunar.
          virtuală) au fost utilizate în principal de marii jucători de pe piața  Procentul plăților online din totalul plăților a cunoscut cea mai
         de e-commerce, în special din domeniul FMCG. Aplicarea lor în  mare creștere în ultimul an, ajungând la 12-14%. În acest trend
         departamentele de marketing permite o mai mare personalizare a  ascendent, un portofoliu variat de metode de plată devine o
         unei oferte a magazinului online, le oferă utilizatorilor o experiență  condiție obligatorie.
                                                                                    februarie-martie 2018, COMUNIC@ȚII Mobile
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58