Page 48 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 48
digital transformation | HoReCa
Cât de mult ne place tehnologizarea
experienţei de oaspete?
Viitorul IoT, al realității virtuale și al
tehnologiilor purtabile în hoteluri şi restaurante
Oracle a anunțat rezultatele a două inițiative de cercetare care au
scopul de a identifica atitudinile consumatorului față de noile
teh nologii și modul în care implementarea lor va contura compor -
ta mentul acestuia în următorii ani. Astfel, rapoartele Hotel 2025
și Restaurant 2025 reprezintă rezultatul unui audit efectuat pe
250 de opera tori de restaurant, 150 de operatori de hotel și 702
consumatori în februarie 2017, despre cum reacționează acesta la
rolul tehnologiei în experiența de oaspete, pentru următorii 8 ani.
Ambele studii relevă modul în care consumatorii sunt mult mai
dornici să folosească branduri care utilizează tehnologie nouă, dar
preferă tot serviciile oferite de către personalul uman, în detri -
men tul celor automa tizate complet.
46
Recunoașterea și personalizarea vor fi
un factor important pentru tehnologiile viitorului va fi răspândită până în 2025. 70% dintre operatorii hote lieri mai
· 33% dintre operatorii de restaurant și 72% din operatorii hote - cred că până în 2025 se va adopta activarea vocală pentru
lieri spun că recunoașterea oaspetelui prin reacții faciale va fi comenzile de room service.
folosită în următorii 5 ani. · Operatorii sunt interesați să primească feedback vocal de la client;
· Este probabil ca 31% dintre oaspeții la restaurant și 41% dintre 61% dintre operatorii de restaurant și 68% dintre operatorii
oaspeții la hotel să viziteze o locație mult mai frecvent dacă vor fi hotelieri spun că acest lucru va intra în uz în următorii 5 ani.
recunoscuți de cine îi servesc sau de un angajat fără să fie nevoiți să
își spună numele sau să arate cardul de fidelitate de fiecare dată. Realitatea virtuală va spori
· Atât oaspeții din restaurante (49%), cât și cei din hoteluri (62%) experiențele de rezervare și on-property în hoteluri
sunt de acord că această recunoaștere le-ar îmbunătăți experiența. · 66% dintre clienți consideră că tururile virtuale ale hotelurilor le-
· Dacă modul de servire ar fi mai rapid datorită recunoașterii facile, ar îmbunătăți experiența de oaspete, iar 44% susțin că experiența
28% dintre clienți afirmă că ar veni mai des și 45% dintre ei spun ar fi îmbunătățită de tururile virtuale ale locurilor de divertisment.
că asta le-ar îmbunătăți experiența. · Operatorii de hotel consideră, de asemenea, că până în 2025
· 42% dintre oaspeții la hotel găsesc sugestiile despre sănătate tehnologia realității virtuale va fi răspândită cu scopuri diferite:
nepotrivite, iar 68% consideră nepotrivite sugestiile despre am - 68% cred că o să fie folosită pentru antrenarea angajaților, 64% că
pren ta digitală. va fi pentru divertismentul oaspeților, iar 63% cred că va fi pentru
· 47% dintre oaspeții la hotel sunt de acord că folosirea inteligenței a previzualiza sălile de conferință.
artificiale pentru a sugera ce să cumpere bazat pe ce au mai cum -
pă rat înainte le-ar îmbunătăți experiența. Roboții nu vor înlocui prea curând angajații Hospitality
· 72% dintre operatorii de hotel afirmă că până în anul 2025 · 50% dintre oaspeții la restaurant au spus că dacă ar fi serviți de
sistemele bazate pe inteligență artificială care să ofere sugestii un robot, experiența lor s-ar înrăutăți, iar 40% ar vizita mai rar.
despre cină, bazate pe preferințele oaspeților și ceea ce au mai · 37% dintre oaspeții la hotel au spus că experiența lor s-ar înrău -
cumpărat, o să fie la ordinea zilei. tăți dacă ar fi serviți de un robot, iar 22% ar vizita mai puțin.
· 64% dintre operatorii de restaurant și 58% dintre operatorii de
Consumatorilor le plac experiențele activate de voce hotel spun că folosirea roboților pentru a curăța este atractivă.
· 36% dintre oaspeții unui restaurant și 50% dintre cei ai unui
hotel spun că experiența li s-ar îmbunătăți dacă ar comanda printr- Operatorii încep să ia în considerare
un asistent virtual, iar 17% dintre oaspeții la restaurant și 33% investiția în tehnologiile purtabile
dintre oaspeții la hotel ar veni mai des. · 51% dintre restaurante și 63% dintre hoteluri spun că în urmă -
· 59% din oaspeții la hotel cred că dacă și-ar controla comenzile torii 5 ani vor monitoriza activitatea angajaților cu ajutorul tehno -
din cameră printr-un aparat activat vocal, experiența ar fi mai logiile purtabile.
interesantă, iar operatorii hotelieri sunt de acord cu asta. · 59% dintre restaurante și 78% dintre hoteluri spun că în urmă -
· 78% dintre operatorii hotelieri intervievați au susținut că schim - torii 5 ani angajații vor putea să ponteze la serviciu cu ajutorul
barea ambianței și a controlului dintr-o cameră prin activare vocală aparatelor purtabile.
martie-aprilie 2017, COmuniC@Ții mobile