Page 48 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 48

digital transformation | HoReCa

             Cât de mult ne place tehnologizarea



                              experienţei de oaspete?



                                 Viitorul IoT, al realității virtuale și al

                        tehnologiilor purtabile în hoteluri şi restaurante

            Oracle a anunțat rezultatele a două inițiative de cercetare care au
            scopul de a identifica atitudinile consumatorului față de noile
            teh nologii și modul în care implementarea lor va contura compor -
            ta mentul acestuia în următorii ani. Astfel, rapoartele Hotel 2025
            și Restaurant 2025 reprezintă rezultatul unui audit efectuat pe
            250 de opera tori de restaurant, 150 de operatori de hotel și 702
            consumatori în februarie 2017, despre cum reacționează acesta la
            rolul tehnologiei în experiența de oaspete, pentru următorii 8 ani.
            Ambele studii relevă modul în care consumatorii sunt mult mai
            dornici să folosească branduri care utilizează tehnologie nouă, dar
            preferă tot serviciile oferite de către personalul uman, în detri -
            men tul celor automa tizate complet.
      46
            Recunoașterea și personalizarea vor fi
            un factor important pentru tehnologiile viitorului    va fi răspândită până în 2025. 70% dintre operatorii hote lieri mai
            · 33% dintre operatorii de restaurant și 72% din operatorii hote -  cred că până în 2025 se va adopta activarea vocală pentru
            lieri spun că recunoașterea oaspetelui prin reacții faciale va fi  comenzile de room service.
            folosită în următorii 5 ani.                          · Operatorii sunt interesați să primească feedback vocal de la client;
            · Este probabil ca 31% dintre oaspeții la restaurant și 41% dintre  61% dintre operatorii de restaurant și 68% dintre operatorii
            oaspeții la hotel să viziteze o locație mult mai frecvent dacă vor fi  hotelieri spun că acest lucru va intra în uz în următorii 5 ani.
            recunoscuți de cine îi servesc sau de un angajat fără să fie nevoiți să
            își spună numele sau să arate cardul de fidelitate de fiecare dată.  Realitatea virtuală va spori
            · Atât oaspeții din restaurante (49%), cât și cei din hoteluri (62%)  experiențele de rezervare și on-property în hoteluri
            sunt de acord că această recunoaștere le-ar îmbunătăți experiența.  · 66% dintre clienți consideră că tururile virtuale ale hotelurilor le-
            · Dacă modul de servire ar fi mai rapid datorită recunoașterii facile,  ar îmbunătăți experiența de oaspete, iar 44% susțin că experiența
            28% dintre clienți afirmă că ar veni mai des și 45% dintre ei spun  ar fi îmbunătățită de tururile virtuale ale locurilor de divertisment.
            că asta le-ar îmbunătăți experiența.                  · Operatorii de hotel consideră, de asemenea, că până în 2025
            · 42% dintre oaspeții la hotel găsesc sugestiile despre sănătate  tehnologia realității virtuale va fi răspândită cu scopuri diferite:
            nepotrivite, iar 68% consideră nepotrivite sugestiile despre am -  68% cred că o să fie folosită pentru antrenarea angajaților, 64% că
            pren ta digitală.                                     va fi pentru divertismentul oaspeților, iar 63% cred că va fi pentru
            · 47% dintre oaspeții la hotel sunt de acord că folosirea inteligenței  a previzualiza sălile de conferință.
            artificiale pentru a sugera ce să cumpere bazat pe ce au mai cum -
            pă rat înainte le-ar îmbunătăți experiența.           Roboții nu vor înlocui prea curând angajații Hospitality
            · 72% dintre operatorii de hotel afirmă că până în anul 2025  · 50% dintre oaspeții la restaurant au spus că dacă ar fi serviți de
            sistemele bazate pe inteligență artificială care să ofere sugestii  un robot, experiența lor s-ar înrăutăți, iar 40% ar vizita mai rar.
            despre cină, bazate pe preferințele oaspeților și ceea ce au mai  · 37% dintre oaspeții la hotel au spus că experiența lor s-ar înrău -
            cumpărat, o să fie la ordinea zilei.                  tăți dacă ar fi serviți de un robot, iar 22% ar vizita mai puțin.
                                                                  · 64% dintre operatorii de restaurant și 58% dintre operatorii de
            Consumatorilor le plac experiențele activate de voce  hotel spun că folosirea roboților pentru a curăța este atractivă.
            · 36% dintre oaspeții unui restaurant și 50% dintre cei ai unui
            hotel spun că experiența li s-ar îmbunătăți dacă ar comanda printr-  Operatorii încep să ia în considerare
            un asistent virtual, iar 17% dintre oaspeții la restaurant și 33%  investiția în tehnologiile purtabile
            dintre oaspeții la hotel ar veni mai des.             · 51% dintre restaurante și 63% dintre hoteluri spun că în urmă -
            · 59% din oaspeții la hotel cred că dacă și-ar controla comenzile  torii 5 ani vor monitoriza activitatea angajaților cu ajutorul tehno -
            din cameră printr-un aparat activat vocal, experiența ar fi mai  logiile purtabile.
            interesantă, iar operatorii hotelieri sunt de acord cu asta.    · 59% dintre restaurante și 78% dintre hoteluri spun că în urmă -
            · 78% dintre operatorii hotelieri intervievați au susținut că schim -  torii 5 ani angajații vor putea să ponteze la serviciu cu ajutorul
            barea ambianței și a controlului dintr-o cameră prin activare vocală  aparatelor purtabile.
            martie-aprilie 2017, COmuniC@Ții mobile
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53