Page 45 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 45
digital transformation | techonomy
Raportul Accenture Technology Vision 2017:
5 tendințe în tehnologie pentru
afacerile din economia digitală
TechnologyVision2017esteraportulanualrealizatdecătre
companiadeanalizăAccenture,caredetaliazămodulîn
care-cuprogreseledindomeniulinteligențeiartificiale,
InternetofThingsșianalizaBigData-oameniipotproiec-
materializarea unui proiect complex și nu tatehnologiicapabilesăgândeascăaproapecaindivizii,
doar la semnarea unui simplu acord de aliniindu-senevoiloracestora.Abordareatehnologieicon-
partene riat bilateral. centratăpeomesteunabeneficăcompaniilor.Temaprinci-
palădinacestan,„Tehnologiepentruoameni“,esteunîn-
În proiect au fost incluse echipamente de demnpentrulideriidinzonadetechșibusinessdeafolosi
ultimă generație prezente pentru prima soluțiileITexistentepentruamplificareacapacitățiloruma-
oară în Europa Centrală și de Est: OLED ne.Raportulprecizeazăcă,pepiațaglobală,tehnologiaeste
dual view Signage și Ultra HD Stretch pe perceputătotmaimultcafiindcreatădeoameni,pentruoameni,curoluldeaanticipanevoile
existentealeacestorașipentruaoferioexperiențăpersonalizată.
Pentru raportul Technology Vision 2017, Accenture a intervievat peste 5.400 de oa - 43
meni de afaceri și specialiști IT la nivel mondial. Aproape 9 din 10 respondenți (86%),
au apreciat că, în timp ce tehnologiile individuale avansează rapid, acestea duc la un efect
multiplicator, ce creează inovație. TheTechnologyVision a identificat cinci tendințe în
teh nologie, esențiale în succesul unui business în economia digitală de astăzi.
Prima susține că în prezent, totul este legat de inteligența artificială, aceasta fiind princi -
care vor rula știri despre evenimente, me - pala interfață cu clientul. Inteligența artificială (AI) are, practic, abilitatea de a face in ter -
saje inspiraționale, noutăți pentru utiliza - acțiunea mai simplă, dar şi completă. Astfel, 79% dintre persoanele chestionate au fost
torii BCU, așa încât să se justifice eticheta de acord că inteligența artificială va revoluționa modul în care vor putea fi colectate date
de bibliotecă a viitorului. din interacțiunea cu clienții. Tehnologia este creată de oameni, pentru oameni.
Astfel, a doua tendință vizează progresul tehnologic care se adaptează la modul uman de
com por tament, învațând obiceiurile indivizilor tocmai pentru a-i ajuta pe aceștia. 80%
dintre directorii intervievați sunt de acord că organizațiile trebuie să înțeleagă nu doar
unde se situează astăzi oamenii, dar şi unde își doresc ei să fie, prin dezvoltarea unor so -
lu ții tehnologice pentru a aduce atinge rezultatele dorite, etapă absolut necesară.
Cea de-a treia tendință privește dezvoltarea ecosistemelor în macrocosmosuri. Compa -
niile platforme care oferă un singur punct de acces pentru numeroase servicii au eliminat
complet regulile clasice de operare și competiție dintre ele. Acestea nu mai au nevoie
doar de o strategie a platformei, ci necesită o abordare amplă și robustă a ecosis te mului,
prin care să se diferențieze în această nouă eră a inteligenței.
A patra tendință este ilustrată de mai mult de un sfert dintre executivii care au luat par -
te la acest studiu (27%) și care au afirmat adevărul că eco sis temele digitale transformă
modul în care organizațiile furnizează valoare. CVS Health este un exemplu de com -
panie care a stabilit o abordare centrată pe oameni pentru a îmbunătăți asistența medi -
cală. Aplicația mobilă a companiei are capacitatea de a aminti clienților când trebuie să
își ia medicația, stochează poze cu rețetele pentru a fi comandate din timp, stochează car -
dul de asigurare, astfel încât toate datele să fie actua lizate la zi, fără nici un fel de pierdere
informațională pentru client.
Numărul cererilor de platforme pentru resurse umane și soluții online de gestionare a
forței de muncă evolueayă agresiv. A cincea tendință vizează marile companii ce renunță
la ierarhiile tradiționale și le înlocuiesc cu marketplace-uri de talente ce reprezintă moto -
rul celei mai profunde transformări economice de la Revoluția Industrială. Caz elocvent:
85% dintre executivii respondenți au afirmat că plănuiesc ca în următorul an să crească
numă rul liberilor profesioniști din cadrul organizațiilor din care fac parte. 74% dintre
res pon denții care au luat parte la studiul Accenture au confirmat că organi zațiile lor pă -
trund în industrii digitale noi, ale căror caracteristici nu au fost încă definite.
martie-aprilie 2017, COmUnIC@ȚII mobile