Page 47 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 47

digital transformation | investiții

                                                       numai în 2017

            Companiile din Europa



                    Centrală și de Est



          vor investi 22 mld. dolari


           în transformarea digitală




          În acest an, firmele din Europa Centrală și  Compania de analiză IDC definește transformarea
          de Est vor investi aproape 22 de miliarde de  digitală ca pe un proces continuu prin care organi -
          dolari în transformarea digitală, potrivit   zațiile inovează sau se adaptează la schimbările
          IDC, cifră care se va tripla până în 2020,   majore din piață.
                                                       Pentru atingerea nivelului operațional impus de
          sub presiunea concurenței tot mai mari pe
                                                       transformarea digitală, e necesară cooperarea în
          piață, dar și a nevoii de a crește eficiența  cadrul companiei între echipele de dezvoltare,
          operațională, de a optimiza forța de mun -   operațiuni și business. Un astfel de obiectiv e atins         45
          că, concomitent cu îmbunătățirea relațiilor  prin strategii DevOps care asigură implementarea
          cu clienții. Aceasta este o realitate evidentă.  unui mediu agil, care facilitează interacțiunea între
                                                       diverse departamente din companie și care asigură
                                                       integrarea operațiunilor de business și IT la toate
          Cea mai mare pondere a investițiilor va fi direc țio -  nivelurile de management (de la CEO, CIO, res pon -
          nată către servicii IT, conectivitate și dezvoltarea  sabili Line of Business, dar și echipele de dezvoltare,
          de aplicații pentru eficientizarea operațională, dar  operațiuni IT sau securitate).
          și pentru dezvoltarea unei oferte de produse și ser -  În același timp, IDC anticipează eșecul a 50% dintre
          vi cii individualizate pentru clienți.       inițiativele globale de transformare digitală din cauza
                                                       unei experiențe incomplete și necorelate între depar -
          Aproape 40% dintre companii au început deja sau  ta  men tele orga nizației. În acest context, rolul unui
          au în plan o strategie de trans for mare digitală, sus -  CIO se trans formă într-unul de vector al schimbării,
          ține un studiu IDC. La nivel global, digita li za rea  având în același timp presiunea păstrării confidenți -
          va genera anul acesta investiții de 1.200 de miliar -  ali tății și securității informațiilor,  în zone ce îmbină
          de de dolari și va ajunge la 2.200 miliarde de do -  teh no logia, persoanele, procesele, cultura organiza -
          lari, până în 2019.                          țio nală și percepția subiectivă a utilizatorilor.
                                                       Totodată, 1 din 4 companii chestionate de IDC își
          “Suntem în plin proces de transformare digitală, o  propune pentru acest an îmbunătățirea interacțiunii
          schimbare fundamentală și la scară largă a societății,  cu clienții prin oferirea unei experiențe integrate.
          determinată de apariția a noi tehnologii și servicii
          denumite de către IDC “A Treia Platformă”. Ne aș tep -  ”Cu cât ne apropiem de 2020, crește și ritmul ino va -
          tăm, astfel, ca în următorii doi-trei ani să vedem nu  ției. IDC previzionează că, la nivel global, în urmă -
          doar inițiative punctuale de digitalizare în companii,  torii trei ani, două treimi din cheltuielile noi legate de
          ci strategii de business construite în jurul digitalizării.  infrastructură și software IT vor merge către soluții
          IDC se așteaptă de altfel ca până la sfârșitul acestui an  cloud. Totodată adopția tot mai mare de dis po zitive
          2/3 dintre directorii executivi din companiile incluse în  mobile ne dă o dimensiune a amplorii pe care trans -
          Global 2000 să aibă în centrul strategiei lor procesul de  formarea digitală o va avea în toate industriile și la
          transformare digitală”, a declarat Alina Georgescu,  toate nivelele societății”, a conchis Alina Georgescu
          Country Manager IDC România.                 analiza vizând transformarea digitală .









                                                                                      martie-aprilie 2017, COMunIC@ȚII Mobile
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52