Page 46 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 46

digital transformation | industria IT


                             „Digital Transformation Maturity”  în România

                     Până în 2019, 75% dintre CIO vor



              recunoaște limitările IT-ului tradițional






















      44




            Până în 2020, structura piețelor la nivel global se va schimba  specialiști din verticalele de business pentru a susține aceste
            datorită apariției noilor competitori și pe măsură ce startup-  inițiative. Noile tehnologii, modele de business, prețuri, com -
            uri inteligente vor afecta semnificativ modul clasic în care  pe titori, parteneri și clienți din economia digitală vor pune
            compa nii le de top își desfășoară business-ul. Mai mult, cel  presiune foarte mare pe furnizorii tradiționali de IT și vor îm -
            puțin 25% dintre canalele de vânzări tradiționale nu vor mai  pinge noii jucători în roluri de dominare a unei piețe. Așadar,
            exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda  în următorii câțiva ani, vom asista la o schimbare perpetuă în
            canalele de distribuție cu modele de business inovatoare, ba -  situațiile financiare ale furnizorilor de servicii, 1/3 din actualii
            zate pe expe riență specializată pe fiecare industrie. În fața du -  competitori la nivel global fiind cumpărați, comasați, restruc tu -
            blei amenințări, doar companiile care vor reuși să imple men -  rați sau repoziționați.
            teze Transformarea Digitală vor continua să crească și să câș -
            tige cotă de piață, iar celelalte vor dispărea.       CIOs – liderii Transformării Digitale
            Potrivit „Digital Transformation Maturity”, un studiu IDC  Aproape 58% din companiile europene și-au dezvoltat deja
            desfășurat la nivel regional în 2016, România a fost țara în   propria linie de business sau departamentul de IT responsabil
            care managerii au acordat cea mai mare importanță necesității  de Transformare Digitală. După estimările IDC, peste 80%
            înțelegerii avantajelor operaționale ale Transformării Digitale  dintre companii vor avea echipe responsabile de digitalizare
            pentru dezvoltarea afacerii lor pe termen scurt și lung, prin  până la finalul anului 2017.
            comparație cu alte țări europene.                     În structura de management, Chief Information Officers (CIO)
                                                                  sunt cei care vor conduce Transformarea Digitală (39% dintre
            Transformarea unui întreg ecosistem                   respondenți), dar, pentru a continua în această manieră, este
            Conform aceluiași studiu, până în 2019, 75% dintre CIO vor  necesar pentru departamentul de IT să se mute din zona de
            recunoaște limitele IT-ului tradițional și se vor îndrepta către o  centru de cost. Chief Executive Officers (CEO) sunt activi și ca
            abordare de leadership orientată spre inovație. În acest sens,  sponsori (48%) sau chiar conduc Transformarea Digitală
            depar tamentele de IT pasive, strict operaționale și care nu vor  (10%). Chief Operation Officers (COO) și Chief Marketing
            putea gestiona corespunzător cerințele în cadrul proiectelor IT,  Officers (CMO) au început să aibă un rol în tot acest proces, în
            vor fi omise sau preluate de diferite linii de business, îngrădind  condițiile în care foarte puține companii CE au Chief Digital
            inițiativele de transformare digitală ale întregii companii.  Officer (CDO). Studiul IDC relevă urgenșa ca întregul mediu
            Ecosistemul canalelor de distribuție va fi, de asemenea, trans -  de business să susțină Transformarea Digitală.
            for mat de apariția unor noi tipuri de parteneri, specializați pe  „În discuțiile noastre cu CIO de top din România, am descoperit
            industrii sau nișe, în loc de activități specifice.   că peste jumătate din aceștia (53%) sunt deja în plin proces de
            Considerând că, în 2020, cheltuielile pentru tehnologiile și  Transformare Digitală în 2017, iar 16% sunt pe cale să demareze
            soluțiile Platformei a 3-a (Cloud, Mobility, Big Data, Social) le  acest proces. În același timp, 22% sunt în stadiul de planificare și
            vor depăși pe cele aferente celei de-a doua platforme, partenerii  doar 9% nu au deloc planuri de Transformare Digitală”, a men -
            se vor concentra în jurul soluțiilor de industrie, care vor angaja  țio nat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.
            martie-aprilie 2017, COMunIC@ȚII Mobile
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51