Page 46 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 46
digital transformation | industria IT
„Digital Transformation Maturity” în România
Până în 2019, 75% dintre CIO vor
recunoaște limitările IT-ului tradițional
44
Până în 2020, structura piețelor la nivel global se va schimba specialiști din verticalele de business pentru a susține aceste
datorită apariției noilor competitori și pe măsură ce startup- inițiative. Noile tehnologii, modele de business, prețuri, com -
uri inteligente vor afecta semnificativ modul clasic în care pe titori, parteneri și clienți din economia digitală vor pune
compa nii le de top își desfășoară business-ul. Mai mult, cel presiune foarte mare pe furnizorii tradiționali de IT și vor îm -
puțin 25% dintre canalele de vânzări tradiționale nu vor mai pinge noii jucători în roluri de dominare a unei piețe. Așadar,
exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda în următorii câțiva ani, vom asista la o schimbare perpetuă în
canalele de distribuție cu modele de business inovatoare, ba - situațiile financiare ale furnizorilor de servicii, 1/3 din actualii
zate pe expe riență specializată pe fiecare industrie. În fața du - competitori la nivel global fiind cumpărați, comasați, restruc tu -
blei amenințări, doar companiile care vor reuși să imple men - rați sau repoziționați.
teze Transformarea Digitală vor continua să crească și să câș -
tige cotă de piață, iar celelalte vor dispărea. CIOs – liderii Transformării Digitale
Potrivit „Digital Transformation Maturity”, un studiu IDC Aproape 58% din companiile europene și-au dezvoltat deja
desfășurat la nivel regional în 2016, România a fost țara în propria linie de business sau departamentul de IT responsabil
care managerii au acordat cea mai mare importanță necesității de Transformare Digitală. După estimările IDC, peste 80%
înțelegerii avantajelor operaționale ale Transformării Digitale dintre companii vor avea echipe responsabile de digitalizare
pentru dezvoltarea afacerii lor pe termen scurt și lung, prin până la finalul anului 2017.
comparație cu alte țări europene. În structura de management, Chief Information Officers (CIO)
sunt cei care vor conduce Transformarea Digitală (39% dintre
Transformarea unui întreg ecosistem respondenți), dar, pentru a continua în această manieră, este
Conform aceluiași studiu, până în 2019, 75% dintre CIO vor necesar pentru departamentul de IT să se mute din zona de
recunoaște limitele IT-ului tradițional și se vor îndrepta către o centru de cost. Chief Executive Officers (CEO) sunt activi și ca
abordare de leadership orientată spre inovație. În acest sens, sponsori (48%) sau chiar conduc Transformarea Digitală
depar tamentele de IT pasive, strict operaționale și care nu vor (10%). Chief Operation Officers (COO) și Chief Marketing
putea gestiona corespunzător cerințele în cadrul proiectelor IT, Officers (CMO) au început să aibă un rol în tot acest proces, în
vor fi omise sau preluate de diferite linii de business, îngrădind condițiile în care foarte puține companii CE au Chief Digital
inițiativele de transformare digitală ale întregii companii. Officer (CDO). Studiul IDC relevă urgenșa ca întregul mediu
Ecosistemul canalelor de distribuție va fi, de asemenea, trans - de business să susțină Transformarea Digitală.
for mat de apariția unor noi tipuri de parteneri, specializați pe „În discuțiile noastre cu CIO de top din România, am descoperit
industrii sau nișe, în loc de activități specifice. că peste jumătate din aceștia (53%) sunt deja în plin proces de
Considerând că, în 2020, cheltuielile pentru tehnologiile și Transformare Digitală în 2017, iar 16% sunt pe cale să demareze
soluțiile Platformei a 3-a (Cloud, Mobility, Big Data, Social) le acest proces. În același timp, 22% sunt în stadiul de planificare și
vor depăși pe cele aferente celei de-a doua platforme, partenerii doar 9% nu au deloc planuri de Transformare Digitală”, a men -
se vor concentra în jurul soluțiilor de industrie, care vor angaja țio nat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.
martie-aprilie 2017, COMunIC@ȚII Mobile