Page 41 - Revista COMUNIC@TII Mobile 142
P. 41

tendințe | convergenţă

            Cine are curajul să câștige


          din convergenţa industriilor



                   în România noastră?


          Piaţa românească trece printr-un mo ment unic de sinergii şi de potențial pen tru
          funcționarea unor noi modele de business, de ter  mi nate de liberalizarea industriei
          bancare, a energiei şi a gazelor natu rale, să dăm numai 3 exemple. Dar cum să-ți creş -
          ti afacerea într-o piaţă ma tură şi saturată? Ce e de făcut când ser vi ciul/ produsul e o
          comoditate, iar brandul şi preţul nu mai fun cţionează ca dife ren ţia tori pentru clienţi?
          Ce solu ţii ai ca să creşti într-o industrie tot mai reglemen tată şi recent liberalizată?
                                                                                  marian VELiCu este director general
                                             fidelizare şi de atragere a clienţilor. Haideţi  Veridian Systems, recunoscut specialist
                                             să ne uităm mai în detaliu la aceaste  telecom de peste 30 de ani, fost direc -
          Iată întrebările pe care și le pun mulți dintre  planuri:               tor  de  regle mentare  și  afaceri
          direc to rii din telecom, bănci, energie sau  1. Retailerii se uită către industria ban -  corporatiste  la  Vodafone  Româ nia,
          ga ze naturale care caută să dez volte noi mo -  cară unde noile reglemen tări le permit să  unul  dintre  fondatorii  organizației
          dele de business ce pot genera noi surse de  devină procesatori de plăţi şi emitenţi de  britanice în țara noastră.
          creş tere a veniturilor. Mesajul este că chiar  carduri ban care. O altă industrie vizată este
          acum este momen tul pen tru inovaţie, cre -  cea a comunicaţiilor mobile, unde cu  costul pentru retailer devine mult mai mic,  39
          ati vi tate al celor ce pot gândi şi acţiona într-  investiţii minore aceștia pot avea propriul  deoa rece banca va sacrifica profitul din
          un mod diferit! Aceste in dus trii, din pieţe  produs de telefonie mobilă. Acesta va fi  telefonia mobilă pentru fideli za re şi atragere
          saturate, se con fruntă cu grave probleme  folosit ca monedă de fidelizare şi atragere a  de noi clienţi bancari.
          structu rale:                      cli enţilor prin acordarea de credit prepaid la
          1. Nu mai este loc de creştere, decât dacă  fiecare achiziţie. Un ast fel de mecansim va
          atragi clienţi de la concu renţi, clienţi educaţi şi  duce la creşterea frecvenţei de cumpărare şi  România este într-o poziţie favorabilă pen -
          cu pretenţii ridicate, deloc ușor de convins.  a valorii coşului de cumpărături.  tru fenomenul de con ver genţă între indus -
          2. Marja de profit nu mai suportă reduceri  2. Furnizorii de energiei şi gaze se pregă -  trii, şansele de reuşită fiind în favoarea ma -
          de preţ.                           tesc să intre pe piaţa ser vi ciilor de tele fo -  rilor jucători din domeniul bancar, retail şi
          3. Noile reglementări (roaming şi interco nec -  nie mobilă cu scopul de a se diferenţia în  utilităţi. Aceştia vor intra pe piaţa furnizării
          tare în telecom, Pay ment Service Directory 2 -  bă tă lia de a atrage noi clienţi, dar şi pentru  de servicii de telefonie mobilă care are încă
          PSD2 în domeniul bancar) şi libera li za rea  a-i fideliza pe cei existenţi. Aceştia vor re -  o marjă de profit ridicată şi care le va per -
          pieţelor de energie şi gaze declanşează noi  com pensa clienţii pentru consumul de en -  mite să finanţeze în mare măsură bonusul
          presiuni pe preţ, fa ci  li tând apariţia com -  er gie şi/ sau gaze cu credit pe telefonul mo -  acordat clienţilor pe telefonul mobil. Mulţi
          petitorilor de nişă, cu noi modele de business.  bil care va fi acordat în mod auto mat la  îşi pun între ba rea de ce să furnizeze servicii
          4. Noi oportunităţi, dar şi ameninţări, sunt  plata facturii.          de telefonie mobilă, iar răspunsul este mai
          declanşate de noile teh nologii (MVNO,  3. Băncile sunt preocupate de fidelizarea  mult decât evident: pentru că este o mo ne -
          PSD2) care oferă posibilitatea jucătorilor din  bazei de clienţi supusă riscului datorită a -  dă de fidelizare atractivă, utilizată zilnic şi
          retail să furnizeze servicii de comunicații mo bile  meninţărilor concurenţiale generate de noile  care a devenit indispensabilă tuturor cate -
          sau să devină procesatori de plăţi indepen dent de  re gle mentări PSD 2. Acestea vor fi obligate  goriilor sociale. Băncile, retailerii şi furni zo -
          operatorii mobili şi bănci.        să deschidă accesul pro ce satorilor de plăţi  rii de utilităţi ce vor intra pe  telefonia mo -
          5. Aşteptări şi cereri noi din partea clien ţi -  către propriii clienţi de la 1 ianuarie 2018.  bilă, pe lângă creşterea semnificativă a busi -
          lor, mai ales din partea noilor generaţii, cu obi -  Tendinţa marilor bănci e de a ajunge agre -  nessului de bază, vor avea venituri supli -
          ce iuri de cumpărare online, bazate pe mobilitate  ga tori şi dezvoltatori de ecosisteme de par -  men  tare şi din telefonie. Ei vor avea ocazia
          şi acces la internet.              teneri retail în încercarea de a-şi fideliza  să dezvolte propria platformă de re laţio na re
                                             clienţii.                           şi comunicare personalizată cu clienţii, fiind
                                             O altă zonă de interes este cea de furnizare  singurii în măsu ră să facă legătura între
                                             de servicii de telefonie mobilă pentru a pu -  iden titatea clientului şi com por tamentul de
          Toate aceste presiuni generează primele ini -  tea răspunde la intrarea operatorilor mobili  consum al acestuia. În felul acesta, numai
          ţiative şi decizii de busi ness legate de con -  pe piaţa serviciilor bancare şi pentru a o  aceștia vor putea derula cam panii de co mu -
          ver genţa între industrii. Jucătorii cu bran -  folosi ca monedă de fidelizare în ecosis -  nicare şi promo va re exact pe profilul de
          duri consacrate şi baze semnificative de cli -  temul de retail. În felul acesta, partenerii de  con sum al clientului cu efecte pozitive pen -
          enţi îşi fac planuri de a intra pe piaţa fur ni -  retail vor fi foar te multumiţi, deoarece vor  tru business. Pe scurt, această convergenţă
          zării de servicii de comunicații mobile pen -  putea să bonuseze clienţii cu credit pe  îi va favoriza nu mai pe ju cătorii cu
          tru a se diferenţia faţă de concurenţă şi pen -  telefonul mobil. În felul acesta, valoarea  viziune, direc ţie strategică şi ca re au cura -
          tru a implementa mecanisme inovatoare de  percepută de client este semnificativă, iar  jul să treacă imediat la acţiune!
                                                                                      martie-aprilie 2017, ComuniC@Ții mobile
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46