Page 9 - Revista 129
P. 9
Gala COMuniCaŢii Mobile 2014
Diana VOiCu, Secretar de stat MSI
“Impactul estimat al segmentului eCommerce pentru
Româ nia, până în anul 2020, este de 3% creștere PIB și 2%
creștere lo curi de muncă, acces la locuri de muncă mai
bune, o ofertă mai mare de produse și servicii care va duce
la scăderea prețu rilor și accesul la o piață electronică sigură
transfrontalieră.
În prezent, 8% din populația României cumpără online, 1%
trans frontalier, 9% din IMM-uri și 13% din marile companii
fac vânzări online. Așadar, avem un profil low al României
comparativ cu media UE, și trebuie să găsim măsuri de sti -
mu lare a acestei piețe. Una din soluții poate fi platforma de
Mobile Money.
În ecosistemul Mobile Money, modelele de business bazate pe
plățile în cloud, pe cardurile contactless, pe coduri QR și por -
to fele mobile sunt valorificate mult mai intens, reglemen tate și
mult mai atractive pentru end-user. Consumatorii vor putea
să-și plătească utilitățile sau taxele online, utilizând această
plat formă, dacă platformele de loializare sau cele care valorifică
tranzacțiile person-to-person sau comerțul electronic sunt sti -
mu late prin aceste măsuri. 7
Ultimele cifre ale Comisiei Europene sunt dramatice, în sensul
pozitiv - dacă acum avem o piață de aplicații mobile de
17,5 miliarde euro, creșterea va fi spectaculoasă, ajungând internaționale și expunerii acestora la aceste modele practice
la 63 mld. euro până în 2018. Pentru a produce aceste apli - internaționale care vin chiar din țările mai puțin dezvoltate, cu
cații, instrumente și servicii există în Europa 1,8 mil de joburi, exem plele Africii și Asiei.
iar creșterea se anunță a fi de aproape 4 ori, respectiv 4,8 mili - Obiectivul nostru este detectarea unor soluții de implementare
oane de joburi în 2018, deci industria IT&C este acum într-o și dezvoltarea unor instrumente pentru îmbunătățirea gradului
cău tare febrilă de specialiști în acest domeniu strategic. de utilizare a instrumentelor și serviciilor de plăți electronice
Pilonii ecosistemului mMoney identificați sunt organismele clasice, dar mai ales mobile.
de reglementare, Guvernul, Parlamentul și Banca Națională a Prin platforma de Mobile Money trebuie să identificăm care
României. Din zona de telecom vorbim de operatori mobili, sunt instrumentele care funcționează deja în acest sistem și să
agenți dezvoltatori, furnizorii de servicii, iar în banking avem gândim interfețe care să le facă interoperabile și standarde care
bănci, procesatori, integratori care sunt pregătiți cu instru men - să delimiteze acest perimetru de interoperabilitate și mai de -
te, dar au nevoie de modificări culturale și de educație în sen - par te să îi invităm pe cei care vor dezvolta alte instrumente să
sul înțelegerii interne a proceselor și trendurilor europene și se alinieze la aceste standarde.
În cadrul Grupului de lucru Mobile Money inițiat în cola -
oficiu în Bucureşti, cu 28 de poliţe de asigurare încheiate, peste media lunară a borare cu revista COMUNIC@ȚII Mobile am punctat capi to -
unui broker bun în România. lele mari ale acestei mini-strategii. Am identificat care sunt
De asemenea, punem accent pe zona de servicii finan ciare. Cam toate admi - jucătorii strategici, beneficiile sociale, multiple, segmen tele de
nis traţiile poştale devin extensii ale multora dintre bănci care din motive eco - piață. Beneficiile sociale sunt multiple, întrucât plata utilități -
nomice au ales să-şi restrângă amprenta cu acoperirea naţio nală. Există asocieri lor sau a impozitelor și taxelor poate fi mult facilitată dacă reu -
care au generat portofolii de servicii financiare primare, o arhitectură de servicii șim să ajungem la populația nebancarizată. Platformele de lo -
finan ciare gândită pe tipul de client care ne poate călca pragul într-un oficiu ia lizare sau microcreditele, pensiile pot fi servicii atinse de
poştal. La începutul anului 2015 vom putea lansa Poşta Română – Servicii aces te instrumente, precum și beneficiile sociale, indemnizația
financiare, un portofoliu de produse financiare cu un vehicul electronic de dis - de creștere a copilului, stimulentele de la locul de muncă.
tri buţie a pensiilor pe card. Vom avea în continuare tranfer de bani card2card, Finanțarea acestei platforme de Mobile Money poate să vină
cash2cash, dar ne aliniem la tot ceea ce înseamnă electronic payments doar după ce vom analiza toate fluxurile informaționale care
technology, susţinuţi de asociaţiile de plăţi precum Visa, Mastercard şi altele. pot să fie digitizate și pentru acesta ne gândim la finanțarea
Vom avea un cont de salariu, vom avea împrumuturi, genul de produse care pot unui studiu pentru mediul urban și rural care să identifice
fi atrăgătoare pentru tipul nostru de clientelă. nevoile exacte ale populației și posibilitatea lor de digitizare.
Odată lansate aceste produse şi segmentele de clienţi se diversifică, vom avea și Luăm în calcul și investiții în educația populației, în sensul
servicii high value, vom revigora și zona de curierat. Cred foarte mult că anul înțelegerii ecosistemului reformat de internet, plăți electronice
2015 este unul al diversităţii, al implementării strategiilor ce nu au în curicule educaționale în învățământul formal.
fost definitivate în ultimii 2 ani şi anul care pregăteşte cu adevărat Vom evita costurile de infrastructură pentru că aici vorbim de
nivelul consolidat şi platforma pe care C.N. Poşta Română poate creşte o dezvol tare organică naturală, ce trebuie să survină din partea
în continuare profitabil. unei piețe concurențiale cu actori din acest ecosistem.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMuniC@Ții Mobile
Diana VOiCu, Secretar de stat MSI
“Impactul estimat al segmentului eCommerce pentru
Româ nia, până în anul 2020, este de 3% creștere PIB și 2%
creștere lo curi de muncă, acces la locuri de muncă mai
bune, o ofertă mai mare de produse și servicii care va duce
la scăderea prețu rilor și accesul la o piață electronică sigură
transfrontalieră.
În prezent, 8% din populația României cumpără online, 1%
trans frontalier, 9% din IMM-uri și 13% din marile companii
fac vânzări online. Așadar, avem un profil low al României
comparativ cu media UE, și trebuie să găsim măsuri de sti -
mu lare a acestei piețe. Una din soluții poate fi platforma de
Mobile Money.
În ecosistemul Mobile Money, modelele de business bazate pe
plățile în cloud, pe cardurile contactless, pe coduri QR și por -
to fele mobile sunt valorificate mult mai intens, reglemen tate și
mult mai atractive pentru end-user. Consumatorii vor putea
să-și plătească utilitățile sau taxele online, utilizând această
plat formă, dacă platformele de loializare sau cele care valorifică
tranzacțiile person-to-person sau comerțul electronic sunt sti -
mu late prin aceste măsuri. 7
Ultimele cifre ale Comisiei Europene sunt dramatice, în sensul
pozitiv - dacă acum avem o piață de aplicații mobile de
17,5 miliarde euro, creșterea va fi spectaculoasă, ajungând internaționale și expunerii acestora la aceste modele practice
la 63 mld. euro până în 2018. Pentru a produce aceste apli - internaționale care vin chiar din țările mai puțin dezvoltate, cu
cații, instrumente și servicii există în Europa 1,8 mil de joburi, exem plele Africii și Asiei.
iar creșterea se anunță a fi de aproape 4 ori, respectiv 4,8 mili - Obiectivul nostru este detectarea unor soluții de implementare
oane de joburi în 2018, deci industria IT&C este acum într-o și dezvoltarea unor instrumente pentru îmbunătățirea gradului
cău tare febrilă de specialiști în acest domeniu strategic. de utilizare a instrumentelor și serviciilor de plăți electronice
Pilonii ecosistemului mMoney identificați sunt organismele clasice, dar mai ales mobile.
de reglementare, Guvernul, Parlamentul și Banca Națională a Prin platforma de Mobile Money trebuie să identificăm care
României. Din zona de telecom vorbim de operatori mobili, sunt instrumentele care funcționează deja în acest sistem și să
agenți dezvoltatori, furnizorii de servicii, iar în banking avem gândim interfețe care să le facă interoperabile și standarde care
bănci, procesatori, integratori care sunt pregătiți cu instru men - să delimiteze acest perimetru de interoperabilitate și mai de -
te, dar au nevoie de modificări culturale și de educație în sen - par te să îi invităm pe cei care vor dezvolta alte instrumente să
sul înțelegerii interne a proceselor și trendurilor europene și se alinieze la aceste standarde.
În cadrul Grupului de lucru Mobile Money inițiat în cola -
oficiu în Bucureşti, cu 28 de poliţe de asigurare încheiate, peste media lunară a borare cu revista COMUNIC@ȚII Mobile am punctat capi to -
unui broker bun în România. lele mari ale acestei mini-strategii. Am identificat care sunt
De asemenea, punem accent pe zona de servicii finan ciare. Cam toate admi - jucătorii strategici, beneficiile sociale, multiple, segmen tele de
nis traţiile poştale devin extensii ale multora dintre bănci care din motive eco - piață. Beneficiile sociale sunt multiple, întrucât plata utilități -
nomice au ales să-şi restrângă amprenta cu acoperirea naţio nală. Există asocieri lor sau a impozitelor și taxelor poate fi mult facilitată dacă reu -
care au generat portofolii de servicii financiare primare, o arhitectură de servicii șim să ajungem la populația nebancarizată. Platformele de lo -
finan ciare gândită pe tipul de client care ne poate călca pragul într-un oficiu ia lizare sau microcreditele, pensiile pot fi servicii atinse de
poştal. La începutul anului 2015 vom putea lansa Poşta Română – Servicii aces te instrumente, precum și beneficiile sociale, indemnizația
financiare, un portofoliu de produse financiare cu un vehicul electronic de dis - de creștere a copilului, stimulentele de la locul de muncă.
tri buţie a pensiilor pe card. Vom avea în continuare tranfer de bani card2card, Finanțarea acestei platforme de Mobile Money poate să vină
cash2cash, dar ne aliniem la tot ceea ce înseamnă electronic payments doar după ce vom analiza toate fluxurile informaționale care
technology, susţinuţi de asociaţiile de plăţi precum Visa, Mastercard şi altele. pot să fie digitizate și pentru acesta ne gândim la finanțarea
Vom avea un cont de salariu, vom avea împrumuturi, genul de produse care pot unui studiu pentru mediul urban și rural care să identifice
fi atrăgătoare pentru tipul nostru de clientelă. nevoile exacte ale populației și posibilitatea lor de digitizare.
Odată lansate aceste produse şi segmentele de clienţi se diversifică, vom avea și Luăm în calcul și investiții în educația populației, în sensul
servicii high value, vom revigora și zona de curierat. Cred foarte mult că anul înțelegerii ecosistemului reformat de internet, plăți electronice
2015 este unul al diversităţii, al implementării strategiilor ce nu au în curicule educaționale în învățământul formal.
fost definitivate în ultimii 2 ani şi anul care pregăteşte cu adevărat Vom evita costurile de infrastructură pentru că aici vorbim de
nivelul consolidat şi platforma pe care C.N. Poşta Română poate creşte o dezvol tare organică naturală, ce trebuie să survină din partea
în continuare profitabil. unei piețe concurențiale cu actori din acest ecosistem.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMuniC@Ții Mobile