Page 10 - Revista 129
P. 10
Gala CoMuNICAŢII Mobile 2014

Mircea Beju, Network Dev. & Enterprise Solutions Director Vodafone românia

În noiembrie 2014, Vodafone a fost pri mul ma na gement al flotei auto, supraveghere
operator din România și printre pri mii o - video IP și mobilitate enterprise securizată.
peratori europeni ce au lansat VoLTE, o Un punct critic de interes pentru Vodafo ne
combinație între voce HD și date 4G. este zona M2M, cu implicații în zona auto
VoLTE asigură o experiență îmbunătățită a (mașini conectate, manage mentul flotei auto),
serviciilor de voce, ceea ce implică noi code - energetică (smart metering), tracking &
curi HD; o experiență augmentată de date, managementul bunurilor (containere,
cu garantarea lărgimii de bandă pen tru voce pachete) pentru recuperarea bunurilor pier -
și video; o trecere lină între apelu rile de voce dute, pre ven ția furturilor, monitorizare și
și video, cu video HD nativ peste 4G in ven tariere.
(ViLTE); securitate ridicată; con sum redus De asemenea, soluțiile M2M se regăsesc
al bateriei, cu eficiență sporită în sesiunile în soluțiile industriale (monitorizarea de la
de date. În ansamblu, VoLTE este următoa - distanță a curentului electric, a lifturilor, a
rea etapă pentru rețelele all-IP ale Vodafone. pompelor hidraulice), în sistemul de sănă tate
Vodafone dezvoltă și segmentul Mobile (monitorizarea și recuperarea pacien ților),
enterprise, cu accent pe mobilitate, cloud și electronice (camere conectate) și în orașele
M2M, în contextul în care device-urile și inteligente (iluminat inteligent al străzilor
ser viciile de conectivitate schimbă modul în care poate ghida ambulanțele către locul unui
care operăm, dispar limitările fizice de spa - accident).
țiu și se facilitează contactul permanent on - La nivel mondial există 65 miliarde de ma -
8 line cu clienții. Vodafone oferă și soluții de Desktop Infrastructure) și BYOD (Bring your șini ce pot beneficia de conexiuni M2M,
cât și platforme ce interacţionează uni sau
colaborare - audio/ video - customizabile și
integrate, disponibile de pe device-uri mul ti - own devices) hostate în cloud privat. bidirecțional cu device-uri și senzori atașate
ple, cât și soluțiile de lucru VDI (Virtual Totodată, punem la dispoziție servicii de acestor mașini, staționare sau mobile.


Mihai Tudor, Head of Infrastructure Expansion orange românia
“Susținem demersurile de generalizare a serviciilor de tip cloud și împreună cu beneficiarul direct, pentru că dacă noul concept cloud
big data, expansiunea conexiunilor de mare viteză, a căror acce - & big data nu este suficient explicat se vor menține în continuare
si bi litate a eliminat barierele legate de puterea de procesare a termi - barierele în uti lizare.
na lelor. În momentul acesta industria telecom a reușit să depășească Cred că direcția în care ne îndreptăm este una care, cel puțin din
o barieră strategică. Trebuie să fim, totuși, atenți la faptul că multă perspectiva operatorilor telecom, va oferi o suită de servicii inte gra -
lume refuză adopția acestor servicii, la faptul că ele implică anumite te, un concept de managed services, plecând de la servicii de tip
schimbări de ordin tehnic, din perspectiva operatorilor, dar și voce și date, trecând prin servicii de network pentru clienți, servicii
schim bări la nivelul utilizatorilor. de management al echipamentelor, servicii de securitate. Toate aces -
Aplicațiile și procesele interne vor trebui să se adapteze la noua rea li - tea devin din ce în ce mai importante împreună cu ser viciile de tip
tate și de aceea furnizorii de servicii, fie operatori telecom sau com - cloud și big data și terminând cu aplicațiile.
panii specializate pe servicii de tip cloud, trebuie să lucreze Toată această suită de servicii trebuie înțeleasă foarte bine și aici
trebuie să adresăm piața în legătură directă cu clientul și impactul
pe care aceste servicii îl va genera în privința operațiunilor și proce -
selor lui interne existente la momentul actual.
Se schimbă acum o paradigmă, un mod de lucru, nu va mai fi ne -
ce sar ca fiecare să-și construiască propriile lui sisteme, cu propriii
oameni, și va putea beneficia de aceste suite întregi de servicii în
cloud care vor oferi și securitate sporită și tot ceea ce poate un ope -
rator integrat să ofere. Aici operatorii telecom sunt bine pozițio -
nați. Vorbim de ca li tatea experienței clientulului, care vrea să eva lu -
eze performanța unui operator, acoperirea, viteza și calitatea aplica -
ți ilor și modul în care operatorul răspunde cerințelor acestuia.
În plus, trebuie să luăm în calcul măsurarea disponibilității servi cii -
lor în cloud și diferența mare între un SLA de 99,99%, care în -
seam nă aproape 1 oră pe an cumulată de indisponibilitate a ser -
vi ciu lui și un SLA de 99%, care echivalează cu 3 zile şi jumătate
cu mu late de indisponibilitate a serviciului.
Operatorii telecom sunt foarte atenți la aceste comparații, întrucât
un simplu digit poate să facă o mare diferență în privința încrederii
pe care o transmite clienților și în adopția acestor servicii.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, CoMuNIC@ȚII Mobile
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15