Page 12 - Revista 129
P. 12
Gala COMUNICaŢII Mobile 2014
Costin MataChe,Director General Ymens
“În cazul pieței de cloud e oarecum greu să faci predicții, în special
la nivelul clienților privați, pentru că nu există măsurători foarte
bune. E la polul opus pieței de telecom din punct de vedere al
reglemen tării, măsurării ș.a.m.d. Dacă la telecom de multe ori se
acuză regle mentarea excesivă, în cazul pieței de cloud cred că
suferim din cauza lipsei de reglementare, care generază o doză de
neîncredere și în rândul consumatorilor. Din punctul acesta de
vedere, trebuie să salut inițiativele guvernului care țin și de Agenda
Digitală și de proiectele de cercetare în care se fac pași serioși.
Fără discuție, există o focalizare către adopția de cloud în sectorul
public, iar compania Ymens este foarte preocupată și de adopția de
cloud în sectorul privat pentru că potențialul este foarte mare.
Există estimări la nivelul Comisiei Europene privind potențialul
impact economic al adoptării soluțiilor din cloud. Acum, ca lu cru -
rile să se întâmple trebuie să existe o ecuație din care toată lumea să
câștige, atât clienții, dar și companiile telecom care intră pe această
piață în încercarea de a recupera o parte din veniturile care se ero -
dează din servicii tradiționale. Cred că toți jucătorii implicați încep
să conștientizeze mai bine ce are fiecare de câștigat în zona de cloud.
Cât privește segmentul de companii locale, IMM-uri, cred că ni -
10 meni nu îi neagă potențialul, dar a existat o oarecare lipsă de coe - care s-au împământenit de câțiva ani. Vrem să aducem în piața din
rență la nivelul jucătorilor, în sensul în care nu a existat o voce co -
mună și nici inițiative consolidate. Fiecare a încercat în felul lui să România o certificare care să crească nivelul de încredere într-o mă -
educe piața, să ducă de unul singur munca de convingere și cred că surătoare obiectivă a calității serviciilor și a modului în care sunt
au lipsit situațiile în care jucătorii din piață să se coalizeze pentru a furnizate serviciile. Noi am gândit o agendă complementară cu
aduce un mesaj unitar de educare a pieței, prin care să se creeze un Agenda Guvernului, pentru că Guvernul face multe eforturi pentru
nivel de încredere în serviciile de cloud. Dacă Guvernul își pune a arăta că direcția cloud este una bună și în același timp să fie un
aceste probleme înaintea pieței private cred că am rămas un pic în exemplu de adopție. La rândul ei, industria trebuie să aibă o agendă
urmă, iar în încercarea de a recupera terenul pierdut, Ymens vrea să complementară prin care să ajute aceste demersuri și să se ajute pe
ajute piața să se dezvolte pentru că ne e evident și nouă și altora din sine pentru că până la urmă trebuie să reducă focalizarea pe compe -
industrie că nu trebuie să fim axați pe competiția între jucătorii de tiție, care acum nu este problemă reală a pieței, ci să atace lipsa de
cloud. În continuare ne luptăm cu inerția pieței și atunci lupta asta maturitate. Trebuie să ajutăm potențialii cumpărători să înțeleagă și
se duce mult mai bine împreună decât fiecare de capul lui. să aibă încredere în ceea ce cumpără atât la momentul cumpărării
Din punctul acesta de vedere, noi am contribuit deja, începând din inițiale cât și pe parcursul livrării, și de aceea punem accent pe
2014 la una din asociațiile din industrie care e foarte bine reprezen - măsu rarea calității serviciului.
tată la nivel european, eurocloud, unde de curând a intrat și Încercăm să coagulăm industria în jurul unei voci comune, pentru
Micro soft, care are de gând să investească în educarea pieței în ceea că simțim că e nevoie la momentul actual. Accentul trebui să fie pe
ce înseamnă servicii de cloud, atât către clienți persoane fizice, cât și această colaborare pentru desțelenirea pieței. E un domeniu în care
către IMM-uri și încercăm să coagulăm industria într-o sin gură cred că Guvernul s-a mișcat foarte bine mai ales în ultimul al la ni -
voce care să aducă elemente suplimentare care să potențeze piața. vel de maturizare a ideilor, de luare în calcul a conceptului de cloud,
Milităm pentru mai buna înțelegere a ceea ce înseamnă cloud, iar noi trebuie să ținem pasul și să ne armonizăm agendele în așa fel
pentru că există o barieră de adopție și ne luptăm cu niște mituri încât împreună să ajutăm această piață să se dezvolte.
Alina MireA, Partner Deloitte românia, a prezentat clasamentul Deloitte
Technology Fast 500 eMeA 2014, în care România a crescut la 7 com panii
prezente. În 2014, România are în top cu cinci companii mai mult, com pa rativ
cu 2013. Un accent aparte se pune pe inovație, care este cea mai mare provocare
și un factor important pentru dezvoltare. De exemplu, 20% din res pon denți
susțin că acesta este cel mai important aspect al dezvoltării.
O altă zonă importantă la care se face referință este partea de r&D (Research and
Development). Astfel, chiar dacă România nu este tocmai bine plasată în zona
R&D, totuși companiile investesc în jur de 22% din bugetul lor în r&D,
peste media din zonă cu 5%. Alte 70% dintre CEO români interogați în acest
sondaj intenționează să crească investițiile în zona de r&D, iar 40% dintre
CeO intenționează să se extindă internațional.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMUNIC@ȚII Mobile
Costin MataChe,Director General Ymens
“În cazul pieței de cloud e oarecum greu să faci predicții, în special
la nivelul clienților privați, pentru că nu există măsurători foarte
bune. E la polul opus pieței de telecom din punct de vedere al
reglemen tării, măsurării ș.a.m.d. Dacă la telecom de multe ori se
acuză regle mentarea excesivă, în cazul pieței de cloud cred că
suferim din cauza lipsei de reglementare, care generază o doză de
neîncredere și în rândul consumatorilor. Din punctul acesta de
vedere, trebuie să salut inițiativele guvernului care țin și de Agenda
Digitală și de proiectele de cercetare în care se fac pași serioși.
Fără discuție, există o focalizare către adopția de cloud în sectorul
public, iar compania Ymens este foarte preocupată și de adopția de
cloud în sectorul privat pentru că potențialul este foarte mare.
Există estimări la nivelul Comisiei Europene privind potențialul
impact economic al adoptării soluțiilor din cloud. Acum, ca lu cru -
rile să se întâmple trebuie să existe o ecuație din care toată lumea să
câștige, atât clienții, dar și companiile telecom care intră pe această
piață în încercarea de a recupera o parte din veniturile care se ero -
dează din servicii tradiționale. Cred că toți jucătorii implicați încep
să conștientizeze mai bine ce are fiecare de câștigat în zona de cloud.
Cât privește segmentul de companii locale, IMM-uri, cred că ni -
10 meni nu îi neagă potențialul, dar a existat o oarecare lipsă de coe - care s-au împământenit de câțiva ani. Vrem să aducem în piața din
rență la nivelul jucătorilor, în sensul în care nu a existat o voce co -
mună și nici inițiative consolidate. Fiecare a încercat în felul lui să România o certificare care să crească nivelul de încredere într-o mă -
educe piața, să ducă de unul singur munca de convingere și cred că surătoare obiectivă a calității serviciilor și a modului în care sunt
au lipsit situațiile în care jucătorii din piață să se coalizeze pentru a furnizate serviciile. Noi am gândit o agendă complementară cu
aduce un mesaj unitar de educare a pieței, prin care să se creeze un Agenda Guvernului, pentru că Guvernul face multe eforturi pentru
nivel de încredere în serviciile de cloud. Dacă Guvernul își pune a arăta că direcția cloud este una bună și în același timp să fie un
aceste probleme înaintea pieței private cred că am rămas un pic în exemplu de adopție. La rândul ei, industria trebuie să aibă o agendă
urmă, iar în încercarea de a recupera terenul pierdut, Ymens vrea să complementară prin care să ajute aceste demersuri și să se ajute pe
ajute piața să se dezvolte pentru că ne e evident și nouă și altora din sine pentru că până la urmă trebuie să reducă focalizarea pe compe -
industrie că nu trebuie să fim axați pe competiția între jucătorii de tiție, care acum nu este problemă reală a pieței, ci să atace lipsa de
cloud. În continuare ne luptăm cu inerția pieței și atunci lupta asta maturitate. Trebuie să ajutăm potențialii cumpărători să înțeleagă și
se duce mult mai bine împreună decât fiecare de capul lui. să aibă încredere în ceea ce cumpără atât la momentul cumpărării
Din punctul acesta de vedere, noi am contribuit deja, începând din inițiale cât și pe parcursul livrării, și de aceea punem accent pe
2014 la una din asociațiile din industrie care e foarte bine reprezen - măsu rarea calității serviciului.
tată la nivel european, eurocloud, unde de curând a intrat și Încercăm să coagulăm industria în jurul unei voci comune, pentru
Micro soft, care are de gând să investească în educarea pieței în ceea că simțim că e nevoie la momentul actual. Accentul trebui să fie pe
ce înseamnă servicii de cloud, atât către clienți persoane fizice, cât și această colaborare pentru desțelenirea pieței. E un domeniu în care
către IMM-uri și încercăm să coagulăm industria într-o sin gură cred că Guvernul s-a mișcat foarte bine mai ales în ultimul al la ni -
voce care să aducă elemente suplimentare care să potențeze piața. vel de maturizare a ideilor, de luare în calcul a conceptului de cloud,
Milităm pentru mai buna înțelegere a ceea ce înseamnă cloud, iar noi trebuie să ținem pasul și să ne armonizăm agendele în așa fel
pentru că există o barieră de adopție și ne luptăm cu niște mituri încât împreună să ajutăm această piață să se dezvolte.
Alina MireA, Partner Deloitte românia, a prezentat clasamentul Deloitte
Technology Fast 500 eMeA 2014, în care România a crescut la 7 com panii
prezente. În 2014, România are în top cu cinci companii mai mult, com pa rativ
cu 2013. Un accent aparte se pune pe inovație, care este cea mai mare provocare
și un factor important pentru dezvoltare. De exemplu, 20% din res pon denți
susțin că acesta este cel mai important aspect al dezvoltării.
O altă zonă importantă la care se face referință este partea de r&D (Research and
Development). Astfel, chiar dacă România nu este tocmai bine plasată în zona
R&D, totuși companiile investesc în jur de 22% din bugetul lor în r&D,
peste media din zonă cu 5%. Alte 70% dintre CEO români interogați în acest
sondaj intenționează să crească investițiile în zona de r&D, iar 40% dintre
CeO intenționează să se extindă internațional.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMUNIC@ȚII Mobile