Page 25 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 25
Vasile VoiCu, manager
Product management
B2B Telekom
Noul model de business al Telekom este
cel FMCC, ce include servicii fix-mobil,
servicii cloud, respectiv Saas, Caas, Daas,
Iaas, Paas, un portofoliu complet de echi-
pamente IT&C, precum și soluții și suport
IT&C. La acestea se adaugă serviciile de
televiziune și cele M2M (Machine-to-Ma-
23
însă, că există și lumi paralele. Există și sisteme de plată mobile care nu depind de opera- chine). Operatorul mizează pe formula
tori sau sunt construite împreună cu aceștia și vin din partea acestor giganți digitali care one stop shop, prin care să ofere clien-
au capacitatea de a construi aceste ecosisteme. Deocamdată putem discuta de 3 zone mari tului un singur contract, o singură factură
de lucru și vom vedea dacă se va merge cu toate 3 înainte, MasterCard susținându-le pe și un singur brand sub umbrela căruia să
toate. îi furnizeze toate serviciile menționate
Pe zona de mobilitate, sperăm să anunțăm noutăți în toamnă, cumva în continuarea mai sus. Totodată, Telekom oferă și un
discuțiilor pe care le-am avut anul trecut la grupul de lucru Mobile Money inițiat de pachet de servicii FMC cu Microsoft One-
revista COMUNIC@ȚII Mobile. Noi credem foarte mult în zona de plăți digitale și Drive, beneficiile clientului constând într-
portofele electronice, o zonă care crește foarte bine în Vest și în SUA. Europa Centrală și o soluție telecom completă asigurată de
de Est are, însă inițiative noi, și chiar înaintea celor două regiuni menționate, chiar dacă un singur furnizor; 1 TB stocare în cloud,
nu ajung la aceeași scară ca cele din vest. Una din problemele majore ale modelelor de în datacentrele Microsoft, care permite o
plăți digitale este interoperabilitatea. Există foarte multe dezvoltări insulare – sisteme, sincronizare rapidă pe toate dispozitivele;
aplicații, scheme de plată cu telefonul, dar care sunt construite în izolare față de restul acces oricând și de oriunde la aplicațiile
lumii. Direcția către care se îndreaptă MasterCard este cea a interoperabilității și la nivelul Office Web și OneDrive inclus.
plăților electronice. Așa cum folosim un card pe care scrie Master Card peste tot unde Serviciile M2M permit conectarea dispo-
apare sigla MasterCard, tot așa vrem să avem și în cazul portofelelor electronice, unde zitivelor din locații diferite, transmiterea
avem un brand de acceptare, care se cheamă Master Pass. securizată a datelor prin tuneluri IP-VPN3
(Internet Protocol Virtual Private Network)
și APN2 (Access Point Name) și adminis-
trarea SIM-urilor/dispozitivelor printr-un
portal web sau printr-o interfață auto-
mată API (Application Programming
Interface).
aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile