Page 25 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 25

Vasile VoiCu, manager
                                                                                                 Product management
                                                                                                 B2B Telekom

                                                                                                 Noul model de business al Telekom este
                                                                                                 cel FMCC, ce include servicii fix-mobil,
                                                                                                 servicii cloud, respectiv Saas, Caas, Daas,
                                                                                                 Iaas, Paas, un portofoliu complet de echi-
                                                                                                 pamente IT&C, precum și soluții și suport
                                                                                                 IT&C. La acestea se adaugă serviciile de
                                                                                                 televiziune și cele M2M (Machine-to-Ma-

                                                                                                                                               23

însă, că există și lumi paralele. Există și sisteme de plată mobile care nu depind de opera-     chine). Operatorul mizează pe formula
tori sau sunt construite împreună cu aceștia și vin din partea acestor giganți digitali care     one stop shop, prin care să ofere clien-
au capacitatea de a construi aceste ecosisteme. Deocamdată putem discuta de 3 zone mari          tului un singur contract, o singură factură
de lucru și vom vedea dacă se va merge cu toate 3 înainte, MasterCard susținându-le pe           și un singur brand sub umbrela căruia să
toate.                                                                                           îi furnizeze toate serviciile menționate
Pe zona de mobilitate, sperăm să anunțăm noutăți în toamnă, cumva în continuarea                 mai sus. Totodată, Telekom oferă și un
discuțiilor pe care le-am avut anul trecut la grupul de lucru Mobile Money inițiat de            pachet de servicii FMC cu Microsoft One-
revista COMUNIC@ȚII Mobile. Noi credem foarte mult în zona de plăți digitale și                  Drive, beneficiile clientului constând într-
portofele electronice, o zonă care crește foarte bine în Vest și în SUA. Europa Centrală și      o soluție telecom completă asigurată de
de Est are, însă inițiative noi, și chiar înaintea celor două regiuni menționate, chiar dacă     un singur furnizor; 1 TB stocare în cloud,
nu ajung la aceeași scară ca cele din vest. Una din problemele majore ale modelelor de           în datacentrele Microsoft, care permite o
plăți digitale este interoperabilitatea. Există foarte multe dezvoltări insulare – sisteme,      sincronizare rapidă pe toate dispozitivele;
aplicații, scheme de plată cu telefonul, dar care sunt construite în izolare față de restul      acces oricând și de oriunde la aplicațiile
lumii. Direcția către care se îndreaptă MasterCard este cea a interoperabilității și la nivelul  Office Web și OneDrive inclus.
plăților electronice. Așa cum folosim un card pe care scrie Master Card peste tot unde           Serviciile M2M permit conectarea dispo-
apare sigla MasterCard, tot așa vrem să avem și în cazul portofelelor electronice, unde          zitivelor din locații diferite, transmiterea
avem un brand de acceptare, care se cheamă Master Pass.                                          securizată a datelor prin tuneluri IP-VPN3
                                                                                                 (Internet Protocol Virtual Private Network)
                                                                                                 și APN2 (Access Point Name) și adminis-
                                                                                                 trarea SIM-urilor/dispozitivelor printr-un
                                                                                                 portal web sau printr-o interfață auto-
                                                                                                 mată API (Application Programming
                                                                                                 Interface).

                                                                                                 aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30