Page 29 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 29
politici europene | piaţa unică digitală
27
Astăzi ne îndeplinim această promisiune. Cele 16 etape din strategia Strategia privind piața unică digitală stabilește 16 acțiuni
noastră privind piața unică digitală vor ajuta piața unică să se esențiale, grupate în 3 piloni, pe care Comisia le va întreprinde
adapteze la era digitală”, susţine Președintele Comisiei Europene, până la sfârșitul anului 2016.
Jean-Claude Juncker.
Pilonul I: un acces mai bun al consumatorilor
La rândul său, Vicepreședintele pentru piața unică digitală, și al firmelor la bunuri și servicii digitale în întreaga UE
Andrus Ansip, a declarat: „Strategia noastră este un program am- În acest sens CE va propune:
bițios și necesar de inițiative care vizează domenii în care UE poate 1. norme pentru a facilita comerțul electronic transfrontalier.
aduce o schimbare reală. Ele pregătesc Europa să valorifice beneficiile Acestea cuprind norme armonizate la nivelul UE privind
oferite de viitorul digital și vor oferi oamenilor și întreprinderilor contractele și protecția consumatorilor în cazul cumpărăturilor
libertățile online pentru a profita pe deplin de imensa piață internă efectuate online: indiferent dacă este vorba de obiecte fizice,
a Europei. Inițiativele sunt strâns legate între ele și se sprijină reci- cum ar fi pantofi ori mobilă sau conținut digital, precum cărți
proc. Ele trebuie realizate rapid pentru a contribui mai bine la cre- electronice sau aplicații. Consumatorii urmează să beneficieze
area de locuri de muncă și de creștere economică. Strategia este punc- de o gamă mai largă de drepturi și de oferte, în timp ce
tul nostru de plecare, nu linia de sosire.” firmele vor vinde mai ușor în alte țări ale UE. Numai astfel va
spori încrederea în cumpărăturile și vânzările transfrontaliere;
Günther H. Oettinger, comisarul pentru economie digitală și
societate digitală, a adăugat: „Economiile și societățile noastre devin 2. asigurarea respectării, cu o mai mare rapiditate și consecvență,
digitale. Prosperitatea viitoare va depinde în mare măsură de modul a normelor de protecție a consumatorilor, prin revizuirea
în care stăpânim această tranziție. Europa are puncte forte de Regulamentului privind cooperarea în materie de protecție a
consolidat, dar și teme pentru acasă de rezolvat, în special pentru a consumatorului;
se asigura că industriile sale se adaptează, iar cetățenii săi utilizează
pe deplin potențialul noilor servicii și bunuri digitale. Trebuie să ne 3. servicii de coletărie mai eficiente și mai accesibile ca preț.
pregătim pentru o societate modernă și vom prezenta propuneri care În prezent, 62 % din firmele care încearcă să vândă online
asigură un echilibru între interesele consumatorilor și cele ale afirmă că o barieră în acest sens o reprezintă costurile de
industriei.” coletărie prea ridicate;
4. încetarea blocării geografice nejustificate - o practică
aprilie-mai 2015, ComUniC@Ții mobile