Page 28 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 28

politici europene | piaţa unică digitală

    Cele 16 inițiative ale CE

    pentru Piața Unică Digitală

    a e-Uniunii                                                          Este un truism că Internetul și tehnologiile digitale
                                                                        transformă radical lumea noastră, pe toate planurile

                                                                și în toate domeniile. UE trebuie să profite de această

                                                          revoluție digitală și să ofere oportunități digitale cetățenilor și

    În prezent, din cauza barierelor online cetățenii                   companiilor, în competiţie dură cu SUA

    comunitari nu pot beneficia de o serie de bunuri                    şi statele asiatice. Cum poate aşadar beneficia UE de

    și servicii: numai 15 % fac cumpărături online        avantajele sale? Exploatând puterea pieței unice a UE. Astfel,
    dintr-o altă țară UE; furnizorii de internet și fir-
                                                              pe 6 mai a.c., Comisia Europeană (CE) și-a prezentat
    mele nou înființate nu pot valorifica la maxi-

    mum oportunitățile de creștere online: numai planurile detaliate privind crearea unei piețe unice digitale,
    7 % din IMM-uri vând transfrontalier.
                                                           îndeplinind astfel una dintre prioritățile sale esențiale.
    În cele din urmă, firmele și administrațiile euro-    Strategia privind piața unică digitală lansează 16 acțiuni
                                                          esențiale, grupate în 3 piloni, pe care CE le va concretiza
26  pene nu beneficiază la maximum de potenţialul
    instrumentelor digitale. Obiectivul pieței unice

    digitale constă în eliminarea tuturor „obstacolelor”                până la sfârșitul lui 2016.
    de reglementare și, finalmente, în combinarea celor

    28 de piețe naționale într-una singură.                             (3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere al

    Astfel, o piață unică digitală pe deplin funcțională ar putea să    economiei digitale.

    contribuie cu 415 miliarde euro pe an la economia UE și să

    creeze sute de mii de noi locuri de muncă.

    Strategia privind piața unică digitală care a fost adoptată pe 6 mai „Astăzi punem bazele viitorului digital al Europei. Îmi doresc să văd

    cuprinde o serie de acțiuni specifice care urmează să fie aplicate  rețele de telecomunicații la scară continentală, servicii digitale care

    până la sfârșitul anului viitor. Strategia are la bază trei piloni: traversează frontierele și un val de companii europene nou înființate

    (1) un acces mai bun al consumatorilor și al firmelor la            inovatoare. Aș dori ca fiecare consumator să obțină cele mai bune

        bunuri și servicii digitale în întreaga Europă;                 oferte și fiecare firmă să aibă acces la cea mai largă piață - oriunde
    (2) crearea condițiilor adecvate și de concurență echitabile        s-ar afla în Europa. Exact cu un an în urmă, am promis că piața

    pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a inovațiilor;             unică digitală pe deplin va fi una dintre prioritățile mele esențiale.

    aprilie-mai 2015, ComUniC@Ții mobile
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33