Page 28 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 28
politici europene | piaţa unică digitală
Cele 16 inițiative ale CE
pentru Piața Unică Digitală
a e-Uniunii Este un truism că Internetul și tehnologiile digitale
transformă radical lumea noastră, pe toate planurile
și în toate domeniile. UE trebuie să profite de această
revoluție digitală și să ofere oportunități digitale cetățenilor și
În prezent, din cauza barierelor online cetățenii companiilor, în competiţie dură cu SUA
comunitari nu pot beneficia de o serie de bunuri şi statele asiatice. Cum poate aşadar beneficia UE de
și servicii: numai 15 % fac cumpărături online avantajele sale? Exploatând puterea pieței unice a UE. Astfel,
dintr-o altă țară UE; furnizorii de internet și fir-
pe 6 mai a.c., Comisia Europeană (CE) și-a prezentat
mele nou înființate nu pot valorifica la maxi-
mum oportunitățile de creștere online: numai planurile detaliate privind crearea unei piețe unice digitale,
7 % din IMM-uri vând transfrontalier.
îndeplinind astfel una dintre prioritățile sale esențiale.
În cele din urmă, firmele și administrațiile euro- Strategia privind piața unică digitală lansează 16 acțiuni
esențiale, grupate în 3 piloni, pe care CE le va concretiza
26 pene nu beneficiază la maximum de potenţialul
instrumentelor digitale. Obiectivul pieței unice
digitale constă în eliminarea tuturor „obstacolelor” până la sfârșitul lui 2016.
de reglementare și, finalmente, în combinarea celor
28 de piețe naționale într-una singură. (3) valorificarea la maximum a potențialului de creștere al
Astfel, o piață unică digitală pe deplin funcțională ar putea să economiei digitale.
contribuie cu 415 miliarde euro pe an la economia UE și să
creeze sute de mii de noi locuri de muncă.
Strategia privind piața unică digitală care a fost adoptată pe 6 mai „Astăzi punem bazele viitorului digital al Europei. Îmi doresc să văd
cuprinde o serie de acțiuni specifice care urmează să fie aplicate rețele de telecomunicații la scară continentală, servicii digitale care
până la sfârșitul anului viitor. Strategia are la bază trei piloni: traversează frontierele și un val de companii europene nou înființate
(1) un acces mai bun al consumatorilor și al firmelor la inovatoare. Aș dori ca fiecare consumator să obțină cele mai bune
bunuri și servicii digitale în întreaga Europă; oferte și fiecare firmă să aibă acces la cea mai largă piață - oriunde
(2) crearea condițiilor adecvate și de concurență echitabile s-ar afla în Europa. Exact cu un an în urmă, am promis că piața
pentru dezvoltarea rețelelor digitale și a inovațiilor; unică digitală pe deplin va fi una dintre prioritățile mele esențiale.
aprilie-mai 2015, ComUniC@Ții mobile