Page 21 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 21
19
Sorin Grindeanu, ministru mSi
Bilanţul primelor 100 de zile din mandat
În primele 100 de zile ale mandatului meu de ministru nu au Strategia Naţională privind Agenda Digitală defineşte patru
lipsit provocările, fie că vorbim de Legea Big Brother, de dosarul domenii de acţiune:
Microsoft sau de votarea Strategiei pentru Agenda Digitală 2020. 1. e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică,
Chiar în ziua Conferinței Mobile Innovation, pe 7 aprilie,
Guvernul a aprobat, printr-o Hotărâre, “Strategia Naţională Cloud Computing şi Social Media – domeniu prin care se
privind Agenda Digitală pentru România – 2020”, elaborată de vizează creşterea eficienţei şi reducerea costurilor din secto-
Ministerul pentru Societatea Informaţională. Documentul preia rul public din România prin modernizarea administraţiei;
şi adaptează la situaţia ţării noastre elementele Agendei Digitale 2. IT&C în educaţie, cultură şi sănătate – domeniu prin
pentru Europa, una dintre cele şapte iniţiative pilot ale Strategiei care se vizează sprijinul acestor tehnologii la nivel sectorial;
Europa 2020. Agenda Digitală defineşte rolul major pe care 3. IT&C în e-comerţ, precum şi cercetarea, dezvoltarea şi
utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) va inovarea în TIC – domeniu ce vizează avantajele compa-
trebui să-l joace în realizarea obiectivelor Europa 2020. rative regionale ale României şi sprijină creşterea economică
în domeniul privat;
Realizarea Strategiei naţionale privind Agenda Digitală pentru 4. Broadband şi servicii de infrastructură digitală –
România şi a Planului Naţional NGA, ca parte componentă a domeniu ce vizează asigurarea incluziunii sociale.
Strategiei, de către Ministerul pentru Societatea Informaţiona- Necesarul total de investiţii pentru implementarea completă a
lă reprezintă cele două condiţionalităţi ex-ante necesare în ve- viziunii strategiei este de 3,9 miliarde de euro. Impactul direct
derea accesării fondurilor europene pentru exerciţiul financiar şi indirect asupra economiei poate fi tradus într-o creştere a
2014-2020. PIB de 13%, creşterea numărului de locuri de muncă cu 11%
Strategia naţională privind Agenda Digitală pentru România şi reducerea costurilor administraţiei cu 12% în perioada
este un document cadru mult aşteptat de către întreaga piaţă 2014-2020.
de IT&C şi de către autorităţi. Pasul următor este să dăm Măsurile prevăzute în Strategie urmăresc să: asigurare accesul
drumul cât mai repede politicilor şi programelor din domenii- cetăţenilor şi organizaţiilor la servicii publice electronice
le de interes, astfel încât să vedem o schimbare vizibilă social (servicii de e-Guvernare); îmbunătăţească accesul la internet
în utilizarea tehnologiei în România. prin creşterea gradului de acoperire a reţelelor de comunicaţii
electronice de mare viteză în bandă largă; crească gradul de
aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile