Page 36 - Revista 130
P. 36
dosarMWC
Conferințele Societății Civile
Post Mobile World
34
Dezbaterile conferinţei “Post MWC 2012”, al doilea eveniment lunar din seria Conferinţele Societăţii Civile iniţiată în
acest an de către revista noastră au fost generate de prezenţa echipei C@M, pentru a 9-a oară consecutiv, la Congresul Mondial al
Mobilităţii (Barcelona, 27 feb. – 1 mar. 2012). Anul acesta a fost chiar o ediţie record, cu peste 67.000 de participanţi, cu peste 3.000 de
CEO din toată lumea. Tematica conferinţei noastre de la Bucureşti a fost identică cu cea a MWC, adică „Redefinirea Mobilităţii”, însă am
încercat să cuplăm provocările internaţionale ale industriei cu problematicile româneşti. Prin aceste conferinţe profesionale cu elita
industriei IT&C încercăm să surprindem principalii vectori de dezvoltare a industriei mobile, participând la lansări şi conferinţe de
top, filmând şi aducând în ţară cele mai noi idei şi strategii ale specialiştilor internaţionali. Cele peste 40 de video-podcast-uri
realizate la Barcelona sunt postate pe canalul nostru - TelecomTV - constituind un nucleu selectiv al fluxului de informaţii din
Capitala Mondială a Comunicaţiilor, cum a fost denumită în acest an capitala catalană.
Cătălin MARINESCU - Președinte ANCOM
Impresionant la Congresul MWC de la Barcelona este posibilitatea de a vedea
evoluţia tehnologiilor, fie că este vorba de terminale, de echipamentele de
construcţie a reţelelor, dar şi de aplicaţii. Toate acestea îmi întăresc convingerea că
puterea de negociere a trecut către utilizatorul final, în sensul în care vom vedea
cum furnizorii de servicii ne vor furniza exact ceea ce ne dorim noi, utilizatorii.
Întreaga evoluție tehnologică a făcut ca mare parte dintre utilizatori să aibă un
telefon mobil, o tabletă, un calculator și un televizor acasă și astfel pasul firesc ar fi
să existe aceleaşi servicii pe toate aceste echipamente. Nu ar fi util, așadar, să
avem un singur abonament, oferit de un singur furnizor? Acesta nu trebuie să fie
neapărat un operator clasic de reţele de telefonie, ci un furnizor de servicii. O
asemenea evoluție ne-ar permite să vedem, de exemplu, un meci la televizor,
acasă, dar și pe telefonul mobil sau pe tabletă, când suntem plecați în altă țară. Eu
cred că în această direcţie merge piaţa, iar operatorii OTT (Over-The-Top) au un
cuvânt important de spus aici. Piaţa se va îndrepta către servicii de top pentru că
cererea din partea utilizatorului acolo se duce. De ce trebuie să ne abonăm la o
companie doar pentru că are o exclusivitate? Sesizez că operatorii mobili încep să
înțeleagă lucrul acesta şi în unele locuri chiar încep să furnizeze astfel de servicii şi
probabil că acesta va fi următorul model economic. La MWC s-a mai ridicat și
întrebarea: De ce nu devin sms-urile gratuite? Singura explicaţie a fost că, în
continuare, veniturile principale ale operatorilor vin din voce şi sms-uri.
aprilie-mai 2012, CoMuniC@Ții Mobile