Page 53 - Revista 110
P. 53

aplicaţiile reprezintă noul internet

   98 de miliarde de aplicaţii
mobile vor fi descărcate în 2015

Potrivit unui nou raport de cercetare al firmei         actualul lider de piaţă în ceea ce priveşte mo-    tante. Acest lucru este valabil mai ales în regiu-
de analiză Berg Insight, numărul descărcărilor          netizarea directă a aplicaţiilor mobile şi îşi va  nea APAC, unde se va înregistra peste 40%
de aplicaţii mobile va creşte, la nivel mondial,        menţine poziţia numărul 1 în cursul perioadei      din totalul descărcărilor de aplicaţii mobile în
cu o rată anuală compusă de creştere de                 analizate. De asemenea, se anticipează că          2015. Analistul de la Berg Insight a mai adău-
56,6% între 2010 şi 2015, urmând să ajungă              sistemele de operare Android şi Windows            gat că, pentru următorii ani, aplicaţiile mobile
la 98 miliarde de descărcări la sfârşitul perioa-       Phone vor fi numărul doi, respectiv trei, în       native vor fi foarte bine ancorate pe piaţă, în
dei analizate. Berg Insight estimează că veni-          2015.                                              timp ce noile tehnologii web precum HTML5
turile provenite din aplicaţiile plătite, achiziţii     „Chiar dacă numărul descărcărilor va creşte în     sunt promiţătoare, devenind, în cele din urmă,
in-app şi servicii de abonament - aşa-numitele          perioada analizată, cele mai multe aplicaţii se    alternative relevante la aplicaţiile native. De
venituri directe - au ajuns la 1,6 miliarde euro        pot descărca gratuit, iar monetizarea aplicaţii-   asemenea, este important să ne amintim că
în anul 2010. Compania de cercetare de piaţă            lor va fi o provocare pentru dezvoltatori”,        aplicaţiile web şi aplicaţii native nu se exclud
estimează că veniturile directe din magazinele          punctează Johan Svanberg, Senior Analyst la        reciproc, iar cei dornici să îşi maximizeze ţin-
de aplicaţii vor avea o creştere CAGR de                Berg Insight. „Strategiile de monetizare a des-    tele ar trebui să dezvolte aplicaţii atât pentru
40,7%, urmând să ajungă la 8,8 miliarde euro            cărcărilor gratuite, cum ar fi publicitatea in-    web, cât şi pentru platformele mobile
în 2015. Sistemul de operare iOS al Apple este          app şi achiziţiile in-app, vor fi tot mai impor-   importante.

Leasing auto direct de pe smartphone

„PerfectLease” este prima aplicaţie online pentru       nanţarea de tip leasing financiar cu valoare rezidua-
un produs de leasing auto din România, dispo-           lă reală, înainte de a merge în showroom-urile
nibilă pe smartphone, a anunţat Porsche Finance         Porsche pentru a solicita o ofertă personalizată.
Group pe 4 octombrie. Aplicaţia a fost dezvoltată       „Conceptul de leasing financiar cu valoare
pentru sistemele de operare iOS – disponibile pe        reziduală reală, lansat în luna februarie a acestui an,
iPhone şi iPad – şi Android. Aplicaţia pentru           reprezintă o noutate pe piaţa românească şi are ca
Android funcţionează pentru platforma 1.5 şi            scop facilitarea accesului la finanţările auto în
pentru variante superioare şi are 36M. Aplicaţia        sistem leasing. Prin intermediul Perfectleasing
iOS este compatibilă cu iPhone, iPod touch, iPad        clienţii pot achiziţiona maşina dorită plătind rate
cu un sistem de operare iOS 4.0 sau superior şi are     mai mici cu până la 30%„, a precizat Kurt Leitner,
5.5MB. „PerfectLease” poate fi utilizată, în mod        CEO al Porsche Finance Group.
gratuit, pentru a calcula rata lunară de leasing,       Porsche Finance Group a înregistrat, în 2010, o ra-
pentru a găsi maşina potrivită din punct de vedere      tă medie de penetrare de peste 40% în vânzările
al dotărilor, dar şi al preţului sau pentru a găsi cel  importatorului Porsche România. Acest lucru în-
mai apropiat dealer Porsche.                            seamnă că în 2010, aproape fiecare al doilea
Astfel, clientul îşi poate face o părere despre ce ma-  Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche sau Bent-
şină se potriveşte nevoilor sale şi ce presupune fi-    ley a fost finanţat prin Porsche Finance Group.

Samsung pune la bătaie 1 mil. uSD în concursul„bada 2.0 Power App Race”

Samsung Electronics a lansat competiţia bada 2.0 Power App Race, unde urmează să fie selectate 10 apli-
caţii – incluzând cinci aplicaţii pentru jocuri şi cinci aplicaţii generale – ce vor fi recompensate cu un premiu
în bani în valoare totală de 1.000.000 de dolari. De asemenea, aplicaţiile câştigătoare vor primi simbolul
“Power App”în lista Samsung Apps, marketing exclusiv şi promovare. Concursul se desfăşoară la nivel inter-
naţional şi este dedicat dezvoltatorilor de aplicații, fiind găzduit de site-ul de dezvoltare al platformei Sam-
sung bada (developer.bada.com). Dezvoltatorii care vor să participe trebuie să se înregistreze direct pe site-
ul de competiției. Înscrierile încep pe 18 octombrie şi se vor finaliza pe 31 decembrie. Rezultatul competiţi-
ei Power App Race e decis de public, vânzarile fiind cele care determină câştigătorii, spre deosebire de alte
concursuri de aplicaţii, care sunt jurizate în mod normal de organizatorii concursului. La cea de-a doua edi-
ție, competiţia bada Power App Race va lansa oficial platforma bada 2.0 pentru dezvoltatorii de aplicaţii
mobile. Câştigătorii competiţiei vor fi creatorii primelor 10 aplicaţii ce vor cumula 100.000 de descărcări şi
care vor fi anunţaţi pe site-ul de dezvoltare bada când se va atinge acest număr de descărcări.

octombrie-noiembrie 2011, CoMuniC@Ții Mobile Pagina 51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58