Page 49 - Revista 110
P. 49
România - ultima la toate statisticile
România, codaşă la smartphone-uri
Potrivit studiului Gfk CEE Telco Industry Report 2011, dat publi- Deţinătorii de smartphone sunt mai activi decât cei care au tele-
cităţii la începutul lunii noiembrie, România se află pe ultimul loc foane mobile clasice, în accesarea internetului de pe telefonul mobil
din 15 ţări analizate, pe un eşantion total de peste 15,000 respon- şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi
denţi, în privinţa numărului de deţinători de smartphone-uri. Per cumpărăturile online sau internet banking. Totodată, 75% dintre
ansamblu, 14% dintre deţinătorii de telefoane mobile din Europa deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est
Centrală şi de Est deţin un smartphone. accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.
Ţările cu cei mai mulţi deţinători de smartphone sunt Slovenia, În general, sub 20% dintre utilizatorii de internet din această regi-
Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi
România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest. une a Europei
Accesarea internetului de pe telefonul mobil pare a fi proporţională fac cumpărături
cu incidenţa telefoanelor inteligente, deţinătorii de telefoane inteli- online.
gente reprezentând 31% dintre persoanele care fac cumpărături În Cehia, unde
online. achiziţiile on-
line sunt cele
Numărul bărbaţi- mai populare
lor care deţin comparativ cu
telefoane inteli- restul regiunii,
ente depăşeşte cu 54% din popu-
puţin (3%) numă- laţia online
rul femeilor. caută chilipi-
În ţări precum ruri. Slovacia şi
Lituania, Letonia Slovenia sunt,
şi Rusia, proporţia de asemenea,
bărbaţilor şi a fe- lideri în regiune
meilor care deţin în privinţa
smartphone-uri cumpărăturilor
este comparabilă, online.
deşi în Slovenia şi În acelaşi timp,
în Cehia, telefoa- există loc de dezvoltare pe această zonă în ţări precum Turcia,
nele inteligente sunt mai degrabă deţinute de bărbaţi. Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cumpărăturilor
online.
Penetrarea smartphone-urilor creşte
pe segmentul de vârstă 25-34 de ani
Potrivit unui raport Nielsen, dat publicităţii la începutul
lunii noiembrie, 62% dintre adulţii americani cu vârste
între 25-34 de ani deţin un smartphone, ceea ce
reprezintă o creştere cu 51% faţă de cei 41% care
deţineau un smartphone în trimestrul al treilea din 2010.
Între segmentele de vârstă 18-24 de ani şi 35-44 de ani,
rata de penetrare a smartphone-urilor este de circa 54%,
tot într-o creştere similară, faţă de 35% cât se înregistra
în al treilea trimestru din 2010. După tinerii adulţi,
segmentul cu cea de a doua creştere rapidă a penetrării
smartphone-urilor este cel cu vârste între 55-64 de ani.
Potrivit raportului Nielsen, penetrarea smartphone-urilor
la nivelul grupului de vârste mai înaintate este de 30%,
în creştere cu 5% în acest trimestru. Pe măsură ce piaţa
smartphone-urilor continuă să se extindă, Android
rămâne cel mai popular sistem de operare din SUA, cu
43% din piaţă, în timp ce Apple este principalul
producător, cu 28% dintre utilizatorii de smartphone-uri
deţinând un Apple iPhone.
octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 47