Page 51 - Revista 110
P. 51
Conexiunile M2M în competiţie cu cele umane
Dispozitivele conectate – o piaţă
de 1,2 trilioane uSD până în 2020
p otrivit datelor GSMA, în anul 2020 oamenilor, consumatori sau o nouă piaţă pentru furnizorii de servicii de
operatorii vor avea la dispoziţie opor- oameni de business, prin comunicaţii. Modul în care operatorii mo-
tunităţi de creştere a veniturilor cu orice dispozitiv, tabletă sau bili, furnizorii de dispozitive, furnizorii de
ajutorul celor 1,2 trilioane USD (mii de dispozitive medicale noi.“ servicii şi alţii din lanţul valoric reacţionea-
miliarde) din vânzările de dispozitive conec- Cercetarea a fost efectuată ză la această oportunitate va avea implicaţii
tate, ceea ce ar însemna o creştere de şapte pentru GSMA, cu sprijinul importante pentru succesul lor viitor. Chiar
ori a valorii înregistrate în 2011. Nu doar AT&T, Deutsche Bank, KT, în zilele noastre, industria telefoniei mobile
operatorii vor avea de câştigat, GSMA Telenor Connexion şi Voda- are o oportunitate clară de a juca un rol
anunţând veşti bune, respectiv potenţial de fone, şi în parteneriat cu Ma- central în aşa numita Connected Life.“,
creştere, pentru întregul ecosistem. china Research. Analiştii de la punctează Jim Morrish, director de
„Intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare a MachinaResearch sunt de pă- cercetare la Machina.
industriei mobile, în care vom vedea cum rere că oportunităţile opera-
mobilele vor conecta totul în viaţa noastră”, torilor mobili vor depinde de
susţine Michael O’Hara, Chief Marketing strategiile de afaceri individuale. Operatorii
Officer, GSMA. mobili se poziţionează într-un cadru unic
„În această nouă viaţă conectată, mobilele în care pot lucra în parteneriat cu alte in-
vor transforma societatea şi vor avea un dustrii, pentru a facilita această oportunita-
impact puternic asupra modului în care te, deoarece ei oferă o conectivitate ubicuă
interacţionăm nu numai unii cu alţii, dar şi a reţelei; furnizează servicii de customer
cu tot ceea ce ne înconjoară. Cu toate care, capacităţi de facturare şi de distribuţie,
acestea, capitalizarea acestei enorme oportu- şi reprezintă mărci de încredere pentru
nităţi necesită colaborare în întregul eco- consumatori şi întreprinderi.
sistem pentru a demonstra modul în care „Cea mai mare parte a creşterii provine
tehnologia mobilă poate îmbunătăţi viaţa dinspre segmentul machine-to-machine,
ApplE Câştigă proCESUl:
Adobe opreşte dezvoltarea Flash
pentru smartphone-uri şi tablete
Compania Adobe a anunţat că va înceta să dezvolte playerul Flash pen-
tru noile dispozitive mobile, urmând să se axeze pe dezvoltarea HTML5.
Compania a recunoscut că HTML5 este, în prezent, cea mai bună solu-
ţie pentru crearea şi implementarea de conţinut în browser pe platforme-
le mobile, urmând să se concentreze pe cooperarea cu actorii-cheie din
comunitatea HTML, cum ar fi Google, Apple, Microsoft şi RIM.
„După lansarea versiunii Flash Player 11.1 pentru Android şi BlackBerry
PlayBook, nu vom mai continua să dezvoltăm Flash Player în browser
pentru noile configuraţii de dispozitive mobile (chipset, browser, ver-
siuni de sistem de operare etc)„, a anunţat sec Danny Winokur, vice-
preşedinte şi director general de dezvoltare interactivă la Adobe, după ce
compania a pierdut procesul prin care Apple cerea oprirea Flash pe
mobile. Adobe va continua să asigure remedieri în privinţa bug-urilor şi
să facă update-uri de securitate pentru configuraţiile existente ale dispo-
zitivelor. Compania a anunţat că va majora investiţiile în HTML5,
urmărind să vină cu inovaţiile Flash acolo unde acestea ar putea avea cel
mai mare impact pentru industrie, respectiv în zona de jocuri avansate şi
video premium. Adobe va continua, de asemenea, să sprijine dezvoltările
viitoare de Flash pe dispozitive mobile, dar în sensul în care le va permi-
te dezvoltatorilor de Flash să împacheteze aplicaţii desktop native pentru
toate marile magazine de aplicaţii cu ajutorul Adobe AIR.
octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 49