Page 56 - Revista 107
P. 56

afacerionline

                                                                                                            reţelele de socializare - tot mai mobile

     Facebook intră în zona
aplicaţiilor de mesagerie mobilă

R eţeaua de socializare Facebook vine           de ţări, ceea ce îi asigură un spectru larg de  pot răspunde la mesajele Facebook prin
       cu încă o noutate - Facebook             operare.                                        mesaje text.
       Messenger- , o aplicaţie dedicată de     Pamela Clark-Dickson, analist senior la         „Integrarea Facebook Messenger cu agenda
mesagerie mobilă care va concura cu Black-      Informa Telecoms & Media, consideră că          telefonică poate fi un factor-cheie în indu-
Berry Messenger, dar şi cu WhatsApp,            Facebook Messenger va avea un avantaj           cerea tendinţei de migrare în rândul utili-
precum şi cu SMS-urile.                         competitiv în faţa BlackBerry Messenger         zatorilor de alte aplicaţii existente, similare,
Serviciul a fost dezvoltat in-house de către    (aparţinând RIM) şi a iMessage Apple în         sau în încurajarea adoptării de către noi
Beluga, care a fost achiziţionată de Face-      sensul în care va putea oferi o aplicaţie de    utilizatori. Cu toate acestea, Facebook
book în luna martie, şi se integrează cu        mesagerie cross-platform, în mod special        Messenger este o aplicaţie separată, şi deci
Facebook Messages şi cu agenda contactelor      pentru sistemele mobile de operare iPhone       este posibil ca utilizatorii aplicaţiei mobile
din telefon, ceea ce oferă un avantaj supli-    şi Android, chiar dacă deocamdată nu şi pe      Facebook să nu vadă o valoare suplimen-
mentar, deşi trebuie precizat faptul că dacă    Blackberry.                                     tară în Facebook Messenger, astfel încât să
utilizatorii o privesc ca pe o aplicaţie de     De asemenea, trebuie specificat faptul că       fie dispuşi să o descarce şi să o utilizeze”,
sine stătătoare, vor trebuie să o descarce,     utilizatorii de telefoane non-smartphone        explică analista Informa.
chiar dacă au deja funcţia Facebook mobil.                                                      Cât priveşte partenerii Facebook din
Potrivit reprezentanţilor Facebook, reţeaua     Facebook devine destinaţia                      rândul operatorilor mobili, aceştia vor avea
are peste 250 de milioane de utilizatori        default a aplicaţiilor mobile                   de câştigat în sensul în care mesajele vor
mobili activi, care sunt de două ori mai                                                        continua să fie livrate prin intermediul
activi decât utilizatorii non-mobili de Face -                                                  textelor, astfel încât operatorii vor genera,
book. În plus, compania a semnat parte-                                                         în continuare, trafic şi venituri din date şi
neriate cu 200 de operatori mobili din 60                                                       SMS-uri.

Economia americană tot mai                                                   Twitter depăşeşte cota de
diminuează bugetele de publicitate                                           100 milioane de utilizatori activi

Specialiştii de la Barclays şi-au revizuit, în scădere, estimările privind                                                       Twitter a anunţat, la în-
evoluţia pieţei de publicitate din SUA. Astfel, indicatorii actuali anti-                                                        ceputul lunii septembrie,
cipează o creştere de 1,4% de la an la an în 2011 şi de 4,0% în 2012,                                                            că a depăşit pragul de 100
faţă de estimările anterioare de 2,9% de la an la an, respectiv 5,2%                                                             de milioane de utilizatori
pentru 2012. Publicitatea TV şi cea online au cele mai mari şanse de                                                             activi care îi accesează
câştig, în condiţiile în care publicitatea pe Internet reprezintă doar                                                           site-ul cel puţin o dată pe
15% din volumul total de publicitate din Statele Unite, chiar dacă                                                               lună. Astfel, mai mult de
consumatorul mediu petrece 36% din timpul total alocat mass-                                                                     jumătate dintre aceştia se
media, pe canalele online. La rândul său, publicitatea TV rămâne, în                                                             loggează pe Twitter în
continuare, o modalitate eficientă prin care specialiştii în publicitate                                                         fiecare zi, iar 40% dintre
pot ajunge la o audienţă largă. Mass-media tradiţionale şi presa scrisă                                                          utilizatorii activi accesează
vor fi cele mai afectate canale, estimările scăzând în privinţa ziarelor, a                                                      site-ul mai degrabă pentru
poştei directe şi a rapoartelor în contextul în care tendinţa generală                                                           a citi tweet-uri, decât
este de migrare spre Internet, acolo unde costurile de producţie sunt                                                            pentru a trimite mesaje.
mult mai reduse.                                                                                                                 55% dintre utilizatori acce-
                                                                                                                                 sează Twitter de pe telefo-
                                                                                                                                 nul mobil. Compania se
                                                                                                                                 află într-un proces de ex-
                                                                                                                                 tindere a ariei sale de
                                                                                                                                 acţiune şi a declarat că
                                                                                                                                 intenţionează ca, în săp-
                                                                                                                                 tămânile următoare, să
                                                                                                                                 lanseze programul şi în
                                                                                                                                 limbile hindi, filipineză,
                                                                                                                                 malaeziană şi chineza
                                                                                                                                 tradiţională, ajungând la
                                                                                                                                 un total de 17 limbi
                                                                                                                                 diferite.

Pagina 54 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61