Page 56 - Revista 107
P. 56
afacerionline
reţelele de socializare - tot mai mobile
Facebook intră în zona
aplicaţiilor de mesagerie mobilă
R eţeaua de socializare Facebook vine de ţări, ceea ce îi asigură un spectru larg de pot răspunde la mesajele Facebook prin
cu încă o noutate - Facebook operare. mesaje text.
Messenger- , o aplicaţie dedicată de Pamela Clark-Dickson, analist senior la „Integrarea Facebook Messenger cu agenda
mesagerie mobilă care va concura cu Black- Informa Telecoms & Media, consideră că telefonică poate fi un factor-cheie în indu-
Berry Messenger, dar şi cu WhatsApp, Facebook Messenger va avea un avantaj cerea tendinţei de migrare în rândul utili-
precum şi cu SMS-urile. competitiv în faţa BlackBerry Messenger zatorilor de alte aplicaţii existente, similare,
Serviciul a fost dezvoltat in-house de către (aparţinând RIM) şi a iMessage Apple în sau în încurajarea adoptării de către noi
Beluga, care a fost achiziţionată de Face- sensul în care va putea oferi o aplicaţie de utilizatori. Cu toate acestea, Facebook
book în luna martie, şi se integrează cu mesagerie cross-platform, în mod special Messenger este o aplicaţie separată, şi deci
Facebook Messages şi cu agenda contactelor pentru sistemele mobile de operare iPhone este posibil ca utilizatorii aplicaţiei mobile
din telefon, ceea ce oferă un avantaj supli- şi Android, chiar dacă deocamdată nu şi pe Facebook să nu vadă o valoare suplimen-
mentar, deşi trebuie precizat faptul că dacă Blackberry. tară în Facebook Messenger, astfel încât să
utilizatorii o privesc ca pe o aplicaţie de De asemenea, trebuie specificat faptul că fie dispuşi să o descarce şi să o utilizeze”,
sine stătătoare, vor trebuie să o descarce, utilizatorii de telefoane non-smartphone explică analista Informa.
chiar dacă au deja funcţia Facebook mobil. Cât priveşte partenerii Facebook din
Potrivit reprezentanţilor Facebook, reţeaua Facebook devine destinaţia rândul operatorilor mobili, aceştia vor avea
are peste 250 de milioane de utilizatori default a aplicaţiilor mobile de câştigat în sensul în care mesajele vor
mobili activi, care sunt de două ori mai continua să fie livrate prin intermediul
activi decât utilizatorii non-mobili de Face - textelor, astfel încât operatorii vor genera,
book. În plus, compania a semnat parte- în continuare, trafic şi venituri din date şi
neriate cu 200 de operatori mobili din 60 SMS-uri.
Economia americană tot mai Twitter depăşeşte cota de
diminuează bugetele de publicitate 100 milioane de utilizatori activi
Specialiştii de la Barclays şi-au revizuit, în scădere, estimările privind Twitter a anunţat, la în-
evoluţia pieţei de publicitate din SUA. Astfel, indicatorii actuali anti- ceputul lunii septembrie,
cipează o creştere de 1,4% de la an la an în 2011 şi de 4,0% în 2012, că a depăşit pragul de 100
faţă de estimările anterioare de 2,9% de la an la an, respectiv 5,2% de milioane de utilizatori
pentru 2012. Publicitatea TV şi cea online au cele mai mari şanse de activi care îi accesează
câştig, în condiţiile în care publicitatea pe Internet reprezintă doar site-ul cel puţin o dată pe
15% din volumul total de publicitate din Statele Unite, chiar dacă lună. Astfel, mai mult de
consumatorul mediu petrece 36% din timpul total alocat mass- jumătate dintre aceştia se
media, pe canalele online. La rândul său, publicitatea TV rămâne, în loggează pe Twitter în
continuare, o modalitate eficientă prin care specialiştii în publicitate fiecare zi, iar 40% dintre
pot ajunge la o audienţă largă. Mass-media tradiţionale şi presa scrisă utilizatorii activi accesează
vor fi cele mai afectate canale, estimările scăzând în privinţa ziarelor, a site-ul mai degrabă pentru
poştei directe şi a rapoartelor în contextul în care tendinţa generală a citi tweet-uri, decât
este de migrare spre Internet, acolo unde costurile de producţie sunt pentru a trimite mesaje.
mult mai reduse. 55% dintre utilizatori acce-
sează Twitter de pe telefo-
nul mobil. Compania se
află într-un proces de ex-
tindere a ariei sale de
acţiune şi a declarat că
intenţionează ca, în săp-
tămânile următoare, să
lanseze programul şi în
limbile hindi, filipineză,
malaeziană şi chineza
tradiţională, ajungând la
un total de 17 limbi
diferite.
Pagina 54 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011