Page 58 - Revista 107
P. 58

fenomenulvideo

                                                                                                              televiziunea online ne pândeşte

     Ce câştigă Google TV
din achiziţia Motorola Mobility?

         Implicaţiile achiziţiei diviziei Motorola Mobility sunt multiple şi diverse pentru cumpărătorul său,
         Google. De exemplu, proiectul Google TV va avea mult de câştigat din această mutare strategică,
         permiţând Google să intre pe piaţa set top box-urilor şi al televizoarelor cu acces la Internet, despre
         care analiştii de la IHS iSuppli estimează că se va tripla în următorii patru ani. Astfel, livrările de
         televizoare cu acces la Internet urmează să ajungă la 295,9 milioane de unităţi în 2015, înregis-
         trând o creştere de 240%, de la cele 86,9 milioane prognozate pentru anul în curs, după cum reiese
         din graficul alăturat.

                                                                                electronice şi electrocasnice din zilele noastre, Apple fiind jucătorul
                                                                                cheie în această direcţie. La rândul lor, set top box-urile cu Google
                                                                                TV aduc un nou punct de integrare a ecosistemului video. Similar
                                                                                experienţei Apple TV, Google va avea flexibilitatea de a integra
                                                                                platformele mobile, recent achiziţionate, cu televizoarele, oferind
                                                                                utilizatorilor acces la conţinutul Google Tv şi putând furniza şi o a
                                                                                doua interfaţă pentru aplicaţiile din Android Market. Mai mult
                                                                                decât atât, în timp ce Apple TV este văzut de unii consumatori şi
                                                                                analişti ca un hobby, set top box-urile sunt produse bine “ancorate”
                                                                                în orice locuinţă, ceea ce creează un avantaj pentru Google Tv.

R ecenta achiziţie făcută de Google ar putea da roade pe                  Cu toate acestea, adevărata provocare a integrării set top box-urilor
       segmentul set top-box-urilor în condiţiile în care propriile       Motorola cu Google Tv ţine de operatorii de cablu. Google Tv ar
       produse legate de Google TV păreau a intra într-un con de          putea avea un impact major asupra veniturilor operatorilor dacă va
umbră în urma scăderii drastice a preţurilor, este de părere unul         permite utilizatorilor să elimine ofertele media cu plată. Odată ce
dintre analiştii de la IHS specializat pe electronice, electrocasnice şi  GoogleTv va începe să ofere acces la un volum considerabil de con-
comunicaţii wireless. În prezent, Motorola Mobility se află pe locul      ţinut, probabilitatea ca utilizatorii să îşi păstreze abonamentele va
2 în ceea ce priveşte livrările de set top box-uri, iar includerea        scădea considerabil. Fără un model de business inovator care să pună
Google TV în această linie de produse care are deja succes va oferi       în acord cele două modalităţi de accesare a conţinutului, operatorii
Google un acces direct la o bază de clienţi bine conturată.               care vând set top box-uri de la Motorola Mobility se vor opune, mai
Pentru moment, Google TV întâmpină dificultăţi în a se impune             mult ca sigur, integrării Google Tv în echipamentele lor. Astfel, chiar
pe piaţă. De exemplu, compania a dat de înţeles că preţul de retail       dacă Google Tv nu va lărgi oferta de conţinut, capacitatea de a avea
pentru set top box-ul Logitech care permite acces la Google TV a          un ecosistem Android în propria locuinţă ar putea fi suficientă pentru
scăzut cu 60% faţă de preţul său iniţial de 249 USD. De asemenea,         a satisface cerinţele utilizatorilor, atâta timp cât Google pune la dispo-
televizoarele Sony care integrează GoogleTV au parte de scăderi
similare de preţ. Atât televizoarele şi set top box-urile Logitech, cât                                                            ziţie un produs cu
şi cele Sony au avut preţuri prohibitive şi le-a lipsit conţinutul care                                                            valoare adăugată la
să poată răspundă cererii consumatorilor, este de părere analistul de                                                              un preţ similar cu
la IHS. Cu toate acestea, este de aşteptat ca noua ofertă care va lua                                                              cel pe care îl plă-
naştere din combinaţia Google Tv şi set top box-urile Motorola să                                                                  tesc clienţii Moto-
fie pe gustul clienţilor, atâta timp cât acest mixaj nou nu va schimba                                                             rola pentru set top
actuala modalitate de accesare a conţinutului.                                                                                     box-uri.
Astfel, în timp ce gradul de acceptare a GoogleTv de către clienţi va                                                              Concluzionând, se
depinde de disponibilitatea conţinutului, set top box-urile Google                                                                 pare că partea cea
TV vor înregistra o creştere susţinută atâta timp cât păstrează                                                                    mai dificilă a noii
funcţionalitatea actuală şi au un preţ rezonabil. Integrarea mai                                                                   provocări Google
multor platforme diferite reprezintă o tendinţă clară a pieţei de                                                                  va fi să îi convingă
                                                                                                                                   pe operatorii de
                                                                                                                                   cablu să comercia-
                                                                                                                                   lizeze un produs
                                                                                                                                   care ar putea să le
                                                                                                                                   canibalizeze pro-
                                                                                                                                   pria afacere.

Pagina 56 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63