Page 60 - Revista 107
P. 60
fenomenulvideo
migrarea în online
30% dintre utilizatori urmăresc
video-urile de pe noile dispozitive
Potrivit unui studiu realizat re- plus, o mare parte dintre participanţii la sondaj video online urmăresc cu
cent de specialiştii de la Frank au declarat că se aşteaptă să vizioneze şi mai regularitate astfel de con-
N. Magid Associates şi sponso- multe materiale video online, respectiv cu 10% ţinut premium, precum
rizat de compania Metacafe, în mai mult în cursul anului următor. videoclipuri muzicale,
proporţie de 68%, segmentul Conţinutul video de scurt metraj este foarte trailere de filme şi cli-
bărbaţilor cu vârste între 18-34 popular, astfel încât 66% dintre telespectatorii puri, preview-uri TV,
de ani este cel mai avid de ma- cele mai importante
teriale video şi de căutări după momente sportive, jocuri
forme de divertisment. video, scurte comedii şi
Comportamentul de consum sketch-uri, dar şi seriale
continuă să integreze şi mai web originile.
multe materiale video în viaţa
de zi cu zi, astfel încât, potrivit Studiul mai arată că ponderea video-urilor
raportului de anul acesta 23% generate de consumatori şi care sunt încărcate
dintre respondenţii la sondaj pe site-uri precum YouTube a crescut de la
urmăresc video-uri zilnic, faţă de 33%, la 46%, cea a emisiunilor TV de lung
13% în 2010. metraj a crescut de la 25%, la 30%, iar cea a
În ansamblu, 57% dintre utili- filmelor de lung metraj a crescut de la 10%, la
zatorii de Internet vizionează 22%. De asemenea, tehnologiile emergente au
săptămânal materiale video online, de la 50% început să fie mult mai performante când vine
anul trecut. vorba de conectarea la conţinutul de divertis-
Bărbaţii cu vârstele între 18 - 34 ani vizionează ment şi cel video. În plus, aproximativ 30%
7,8 ore de video online pe săptămână, compa- dintre spectatorii online vizionează conţinut de
rativ cu cele 5,6 ore pe săptămână pe care le pe un telefon mobil, de pe un televizor cu acces
vizionează cei cu vârste între 8 şi 64 de ani. În la Internet sau de pe o tabletă wireless.
Televizoarele cu acces la Internet continuă să
RestRuctuRaRe Netflix: câştige din ce în ce mai mult teren astfel încât
divizia de DVD-uri devine o afacere separată 25% dintre telespectatorii video online acce-
sează Internetul prin intermediul televizoarelor,
Netflix a anunţat, în luna septembrie, că business-ul său tradiţional de DVD-uri livrate prin reiese din studiul celor de la Frank N. Magid.
poştă va opera de acum încolo ca o afacere separată, sub o denumire nouă, Qwikster, care va Un alt studiu realizat de specialiştii de la
fi condusă tot de andy Rendich, cel care a condus timp de patru ani divizia de DVD-uri. eMarketer arată că, în 2011,158,1 milioane de
ambele companii vor fi, în continuare, parte a aceleiaşi companii mari, astfel încât este vorba utilizatori de Internet din SUA vor descărca
mai mult de o schimbare de branding şi nu de o desprindere totală. materiale video sau vor urmări streaming video
De remarcat este faptul că noua denumire subliniază viitoarea poziţionare a Netflix în zona de cel puţin lunar, de pe orice dispozitiv, ceea ce
streaming video. După ultima revizuire a estimărilor privind numărul abonaţilor, în special reprezintă 68,2% dintre utilizatorii de web,
pentru segmentul de DVD-uri, valoarea acţiunilor Netflix a scăzut cu aproape 20% întrucât urmând ca această pondere să ajungă la 76%
compania a redus aşteptările privind numărul abonaţilor de la 15 milioane, la 14,2 milioane până în 2015. În plus, firma de cercetare de
pentru primul trimestru al anului. De asemenea, a redus şi estimările privind numărul abona- piaţă eMarketer susţine, în baza altui studiu
recent, că 35% dintre telespectatorii intervie-
ţilor la serviciile de streaming, de la 22 vaţi într-un studiu au declarat că şi-ar putea
milioane, la 21,8 milioane. aminti un banner static publicitar, dar numai
În luna iulie, Netflix a crescut dramatic pre- 13% dintre spectatori şi-au amintit că au văzut
ţurile pentru clienţii serviciilor DVD-plus- un banner mai dinamic. Concluzia aceasta nu
streaming, ceea ce a cauzat pierderea uno- ţine să demonstreze faptul că publicitatea prin
ra dintre aceştia. cu toate acestea, nume- bannere statice se dovedeşte a avea un impact
roşi analişti sunt de părere că pierderea mai mare decât cele video, ci mai degrabă im-
clienţilor pentru DVD-uri nu este chiar aşa portanţa frecvenţei cu care consumatorii le văd.
de dezavantajoasă şi arată, de fapt, curajul
Netflix de a lua măsuri îndrăzneţe pentru a
evita dilema clasică a inovaţiilor, canibali-
zând actualul model de afaceri de succes
pentru a paria pe dezvoltările viitoare.
Pagina 58 ComuniC@Ții mobile, august - septembrie 2011