Page 26 - Revista 107
P. 26

operatori



                                                                                     tehnologii media şi satelitare

          GTSMediaLine:distribuţieşicontribuţiemedia



          O Orriieennttaarreeaa  ccoommppaanniiiilloorr  IITT&&CC  ccăăttrree  ffuurrnniizzaarreeaa  ddee  ssoolluuţţiiii  ccoommpplleexxee  mmeeddiiaa  ddeemmoonnss  --
          t trreeaazzăă,,  ccuumm  nnuu  ssee  ppooaattee  mmaaii  bbiinnee,,  ccăă  aabbiiaa  ddee--aaccuumm  bbuuttaaddaa  „„CCoonnţţiinnuuttuull  eessttee  RReeggee””
          î înncceeppee  ssăă  ssee  aaddeevveerreeaassccăă  ppee  ppiiaaţţăă..  AAssttffeell,,  GGTTSS  CCeennttrraall  EEuurrooppee  ((GGTTSS))  aa  llaannssaatt,,  ppee  44  Strategia GTS în domeniul reţelisticii şi acum
          m maarrttiiee,,  ssoolluuţţiiaa  ppeennttrruu  ddiissttrriibbuuţţiiee  şşii  ccoonnttrriibbuuţţiiee  mmeeddiiaa  MMeeddiiaa  LLiinnee,,  ccee  aassiigguurrăă  uunn  media nu este una întâmplătoare. La sfârşitul
          m meeddiiuu  ooppttiimmiizzaatt  ppeennttrruu  ttrraannssmmiitteerreeaa  ddiiffeerriitteelloorr  ffoorrmmaattee  mmeeddiiaa,,  iinncclluussiivv  HHDDTTVV,,  lunii iunie a anului trecut GTS lansa un por -
          î înnddeepplliinniinndd  îînn  aacceellaaşşii  ttiimmpp  ccoonnddiiţţiiiillee  ssppeecciiffiiccee  aallee  iinndduussttrriieeii,,  ccoonnffoorrmm  ooffiicciiaalliilloorr  to foliu de servicii Ethernet implementat pe
                                                                                   infrastructură proprie. Obiectivul strategiei
          c coommppaanniieeii..  PPrriinnttrree  aacceesstteeaa  ssee  rreeggăăsseesscc  iinntteerrffeeţţee  mmeeddiiaa  ssttaannddaarrddiizzaattee  şşii  rreedduunnddaannţţăă  com paniei era de a pune la dispoziţia clien -
          f făărrăă  ppiieerrddeerrii..  GGTTSS  ooffeerrăă  pprroopprriiuull  ssiisstteemm  ddee  mmaannaaggeemmeenntt  ppeennttrruu  îînnttrreeaaggaa  ssoolluuţţiiee,,  ccuu  ţilor, folosind noua platformă Ethernet, un
          p paarraammeettrriiii  ddee  sseerrvviicciiuu  ggaarraannttaaţţii  ccaa  eelleemmeenntt  ssttaannddaarrdd..  SSeerrvviicciiuull  ppooaattee  ffii  sseettaatt  ppeennttrruu  portofoliu complet nou, scalabil şi flexibil de
                                                                                   servicii de comunicaţii gestionate integral, care
          u uttiilliizzaarree  ppeerrmmaanneennttăă  ssaauu  ooccaazziioonnaallăă..  vor aduce ca beneficii, reduceri substanţiale ale
                                                                                   TCO (Total Cost of Ownership) mai ales în
                                              ce rinţele specifice ale industriei media la  perioada de recesiune economică. „Tehnologia
          „Datorită noilor nevoi tot mai mari pentru  nivel CPE şi backbone. Acesta utilizează  Ethernet pe care o pune la dispoziţie GTS o -
          transmiterea de conţinut high definition (HD),  interfeţe media standardizate, suportă dife -  feră o eficienţă mult mai ridicată a transfe rului
          industria media se confruntă cu o cerere în  rite formate, cum ar fi SD şi HD, compri -  de date faţă de orice tehnologie de bandă lar -
          creştere pentru transmiterea de date cu capacitate  mate sau necom primate, oferă opţiuni  gă. (...) Ne aşteptăm ca, începând cu 2010,
          înaltă şi calitate ridicată. Conţinutul HD  flexibile de bandă largă de la 2Mbps, la  cererea de servicii Ethernet să crească cu peste
          necesită cel puţin de două ori lăţimea de bandă  10Gbps, redundanţă fără pier deri şi un  20% anual”, declara Ignacio Irurita, CTO
          pentru distribuţia unui program TV standard.  acord de furnizare a serviciilor ga ran tat. Nu  GTS Group. Noua reţea Ethernet este dis po -
          (...) GTS Media Line este personalizată special  trebuie să neglijăm nici faptul că o pe rarea  nibilă în toate ţările din regiunea CEE, adre -
          pentru a îndeplini cerinţele industriei media în  GTS Media Line este susţinută de o e chi pă  sează clienţii business, dar în mod particular
          era high definition care se apropie rapid”,  profesionistă de ingineri GTS, disponi bili  acele companii cu subsidiarii distribuite în mai
          susţine MMiillooss  MMaassttnnííkk, vicepre şe dinte  pentru a furniza servicii de consultanţă şi  multe locaţii. GTS a creat, la acel moment, şi
          marketing  GTS. Serviciul se bazează pe  pentru a crea soluţii individualizate la nivel  un portofoliu de servicii telecom destinat
          reţeaua regională Ethernet şi incorporează  naţional şi regional.        conexiunilor de mare viteză în reţelele locale.
                                               Acoperire SES ASTRA
           RCS & RDS a cumpărat U TV
                                               pe toate platformele de retransmisie
                             Grupul RCS &
                             RDS a achizi -
                             ţionat postul de                                SES ASTRA şi-a extins acoperirea pe segmentul de
                             mu zică U TV de la                              retransmisie în Europa, deservind, în prezent, 135 de
                             Sorana-Lavinia                                  milioane de gospodării în Europa şi Africa de Nord,
                             Urdărea nu, care                                respectiv mai mult de jumătate din numărul gospodă -
                             controla un                                     riilor din aceste regiuni.
           pachet de 51% din socie ta tea New Trend                          SES ASTRA deserveşte momentan 16 din cele 20 de
           Media, în proprie tatea căreia se află tele -                     milioane de gospodării care recepţionează semnal HD
           viziunea, conform Mediafax. RCS & RDS a                           direct de pe satelit. Flota de sateliţi ASTRA „transpor -
           achiziţionat şi parti cipaţia de 48% deţi nută                    tă” peste 200 de canale în format HD ale celor mai
           la New Trend Media de către firma Sorion                          importante televiziuni. Compania susţine că pe seg -
           International, înregis trată în Elveţia. De                       men tul IPTV deţine poziţia de lider pe partea de
           asemenea, firma Integra soft din Bucu reşti,                      furnizare a semnalului, sateliţii ASTRA furnizând
           care deţinea 2% din New Trend Media, a  semnal către aproximativ 10 din 12 milioane gospodării care primesc semnal IPTV.
           cesionat jumătate din partici paţie către RCS  Potrivit datelor companiei, sateliţii constituie cea mai mare infrastructură digitală, cu o rată de
           & RDS. Astfel, capitalul social al New Trend  digitalizare de 95%, deservind 75 de milioane de case digitale, în timp ce 29 de milioane de
           Media este deţinut în proporţie de 99% de  gospodării sunt deservite prin cablu digital, reprezentând o rată de digitalizare prin cablu de
           către RCS & RDS şi 1% de către In te gra soft.  42%. Aproape fiecare a doua locuinţă conectată la servicii de televiziune digitală primeşte semnal
           Postul muzical de televiziune U TV a fost  prin intermediul sateliţilor. Cuprinzând recepţia analogică şi digitală, serviciile prin sateliţi deţin
           lansat în anul 2005. În 2010, la cinci ani de  supremaţia peste reţelele de cablu, ajungând la 79 de milioane de case, comparativ cu cele 71 de
           la lansare, U TV a devenit primul post mu -  milioane de gospodării acoperite prin cablu.
           zical disponibil în format HD. Sorana-Lavinia  Ferdinand Kayser, Preşedinte şi CEO al SES ASTRA punctează faptul că, „creşterea constantă pe
           Urdăreanu este fiica lui Tiberiu Urdăreanu,  segmentul de retransmisie, în special pe platformele viitoare şi moduri de distribuţie cum ar fi
           care deţine 60% din UTI Holdings, la care  HD şi IPTV, arată că satelitul rămâne cea mai  atractivă infrastructură digitală. Viteza de creştere
           fondul de investiţii AIG Investment Fund are  a adoptării HD dovedeşte că televiziunea rămâne cel mai important mijloc de divertisment.
           un pachet de 25%, iar restul de 15% este în  Combinarea aceasteia cu servicii interactive de telecomunicaţii în soluţii hibride şi parteneriatul
           posesia angajaţilor.                cu companii de telecomunicaţii pentru a face acest lucru, constituie următorul pas logic în
                                               strategia noastră de dezvoltare şi un element important al modului în care vom acţiona în viitor.

          Pagina 24   CoMUniC@Ții Mobile, aprilie-mai 2011
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31