Page 12 - Revista 107
P. 12
eveniment
A Alliiccaannttee -- SSppaanniiaa
Video la www.comunic.ro
IFA 2011– Europa, locul 1global
pe piaţa de consumer electronics
Ion VACIU acestea au scăzut cu 5%, la 532 mld. euro, în
2010 au crescut cu 19%, la 632 mld. euro, iar
Staţiunea turistică de lux Terra Mitica, de lângă pentru 2011 se estimează o creştere de 6% la
Alicante, în Spania, a găzduit, pe 16 aprilie, 668 mld. euro, conform statisticilor GfK.
con ferinţa de presă dedicată Târgului IFA, ce se Anul 2011 poate fi caracterizat ca fiind unul
va desfăşura la Berlin, în perioada 2-7 septem - dedicat smart phone-urilor, cu 16% din venitu -
brie 2011. Revista COMUNIC@ŢII Mobile a ri le globale pe segmentul retail. Tabletele PC,
participat la această adevărată desfăşurare de lansate pe piaţă începând de anul trecut, au
forţe mediatice, cu peste 400 de jurnalişti din ajuns deja la o cotă de 3% din totalul pieţei de
dispozitive tehnolo gi ce. De asemenea, în 2011
vom asista la o “invazie” de noi modele de ta -
blete PC, susţine oficialul GfK prezent la con -
fe rinţa de presă IFA 2011.
Telefoanele mobile vor deţine 12% din piaţă în
2011, televizoarele LCD 15%, PC-urile mobile
16%, iar PC-urile desktop 7%.
Cât priveşte segmentul televizoarelor, chiar
dacă în 2011 se va cunoaşte o scădere uşoară
de la 252 milioane de unităţi vândute la nivel milioane comercializate în 2011, pentru ca la
mondial în 2010, la 250 milioane unităţi în nivel global statisticile să vorbească despre 1,8
2011, totuşi analiştii GfK anticipează o creştere milioane în 2010 şi de 12 milioane de flat TV-
la 262 milioane de display-uri TV în întreaga uri vândute în 2011.
lume. Vânzările de LCD-uri sunt în creştere în Alt aspect major care va marca anul 2011 este
toate regiunile, în Europa evoluţia lor arătând şi extin de rea conceptului de Internet TV, dar şi
astfel: în 2009 s-au vândut 54,7 milioane de preo cu parea pentru reducerea consumului de
unităţi, în 2010 - 62,6 milioane unităţi, în ener gie, una dintre provocările Comisiei Euro -
2011 - 69,4 milioane unităţi pentru ca în 2012 pene fiind ecologizarea echipamentelor.
să se ajungă la 75,1 milioane de LCD-uri Piaţa globală a electrocasnicelor şi-a revenit în
vândute global. 2010, în creştere cu 8%, la 160 miliarde USD,
De asemenea, se estimează că în 2011 se vor faţă de anul 2009, când s-a înregistrat o scădere
înregistra creşteri importante şi pe segmentul cu 6%, la 156 miliarde USD. Astfel, în 2010
întreaga lume prezenţi la conferinţa-preambul a 3D, în Europa (Est şi Vest) ajungându-se de la s-a depăşit chiar nivelul din 2008, când s-au
celui mai mare târg dedicat pieţei de electronice 900.000 de flat TV-uri vândute în 2010, la 4,5 înregistrat vânzări de 153 miliarde USD.
şi electrocasnice, după cum susţin organizatorii.
Conferinţa a abundat în informaţii şi statistici
despre segmentul consumer electronics, cu pre -
viziuni despre tendinţele evoluţiei fiecărei cate -
gorii în parte, cu analize financiare detaliate în
bunul spirit profesional al organizării nemţeşti.
Pe web site-ul www.comunic.ro puteţi viziona
m maatteerriiaalleellee vviiddeeoo realizate de noi cu Dr. RRaaiinneerr
H Heecckkeerr - Preşedintele Board-ului gfu (foto sus),
J Jüürrggeenn BBooyynnyy - Global Director Consumer
Electronics, GfK Retail & Technology (foto
dreapta sus) şi Dr. CChhrriissttiiaann GGöökkee - Chief
Operating Officer Messe Berlin (foto dreapta),
care expun situaţia actuală şi previziunile pri -
vind segmentul consumer electronics, pentru care
se aşteaptă, din nou, creşteri, Europa reuşind să
devanseze celelalte regiuni, cu o cotă de 28%.
Astfel, piaţa de consumer electronics a înregistrat
o creştere neaşteptată în 2010, care va continua
şi în 2011, chiar dacă într-un ritm mai lent.
Dacă în 2008 veniturile din vânzările retail
globale au fost de 556 mld. euro, în 2009
Pagina 10 ComuniC@Ții mobile, aprilie -mai 2011