Page 17 - Revista 107
P. 17

proiecţii financiare                                                   cum se transformă reţeaua Orange în România

          clienţii şi dezvoltarea internaţională.
          Primul pas al acestei strategii este dezvoltarea
          infrastructurii şi a relaţiilor cu clienţii, în ba za
          angajamentului Orange România de a oferi
          cea mai bună experienţă pe piaţa românească.
          Grupul France Telecom a decis, astfel, să in -
          ves tească 500-600 milioane euro în Orange
          România, până în 2015, dintre care primele
          110 milioane anul acesta, o sumă mai mare
          decât s-a investit în 2009 şi 2010.
          “În acest fel, ne luăm angajamentul de a ob ţi -
          ne cea mai bună experienţă privind reţeaua şi
          de a deveni liderul în dezvoltarea conţinu -
          tului de date mobile, ce reprezintă prezentul
          şi viitorul industriei de telefonie mobilă”,
          susţine liderul Orange.
          România este o componentă importantă a
          planului “Conquest 2015” întrucât pe piaţa
          noastră se observă o dezvoltare a segmentului
          smarthphone-urilor şi o penetrare extinsă a
          conţinutului de date.

          Mădălina Suceveanu -
          CTO - Orange România
          Mădălina Suceveanu, noul CTO al Orange
          România, a detaliat câteva aspecte vizând
          modul în care planul strategic al France
          Telecom pentru următorii 5 ani este perce -
          put şi aplicat de către Orange România.
          “În primul rând, obiectivul nostru principal
          rămâne acela de a oferi clienţilor noştri
          reţeaua de cea mai bună calitate. Vom face
          acest lucru prin creşterea acoperirii reţelei,
          prin creşterea serviciilor de date mobile, şi,
          nu în ultimul rând, prin acordarea unei  proiecte ce ţin, efectiv, de îmbunătăţirea rezi -  implementarea tehnică a acestui proiect vor
          atenţii deosebite calităţii reţelei noastre de zi  li enţei site-urilor operatorului. Aceasta în -  fi companiile Huawei, Alcatel şi Cisco.
          cu zi, calităţii operaţionale. În aceeaşi idee  seam nă că prin investiţiile făcute în 2011,  Orange România va folosi ultima versiune
          suntem extrem de preocupaţi de adaptarea şi  serviciile percepute de clienţii Orange Ro mâ -  de software şi hardware de care se dispune în
          transformarea reţelei noastre, astfel încât să  nia vor fi mai puţin afectate de vremea nefa -  momentul de faţă în lume, oferind clienţilor,
          putem ţine pasul cu implementarea rapidă a  vo rabilă, de tăierile de fibră optică, şi, nu în  încă de la început, viteze de 14,4 Mbps.
          noilor tehnologii, cum ar fi video streaming-  ultimul rând, vor fi mai protejaţi în faţa  Până în prezent, operatorul a acoperit com -
          ul. Nu în ultimul rând, suntem interesaţi să  fluctuaţiilor din reţelele de electricitate.  plet 9 judeţe ale României şi va continua
          rămânem competitivi, în condiţiile în care  În concluzie, în condiţiile în care toată lu -  acoperirea şi anul acesta. Orange acoperă
          traficul în reţeaua noastră înregistrează creş -  mea e atentă la costuri, Orange România a  88,8 % din suprafaţa României, şi are
          teri continue. În acest sens, acordăm o aten -  decis să facă un pas foarte important, inves -  acoperirea cea mai extinsă, de 99,5% din
          ţie deosebită costurilor, prin utilizarea la ma -  tind în continuare pentru a îmbună tăţi per -  populaţia ţării, susţine Suceveanu.
          xim a facilităţilor de optimizare oferite de  cepţia utilizatorilor asupra operatoru lui.   De precizat este şi faptul că această tehnolo -
          no ile tehnologii, precum şi prin optimizarea  De asemenea, Mădălina Suceveanu a men -  gie, de ultimă generaţie, este pregătită pentru
          modelelor operaţionale. Un exemplu în acest  ţio nat şi faptul că planul de investiţii în re -  serviciile LTE, etapa 4G, aşa încât în mo -
          sens este posibilitatea de a împărţi infrastruc -  ţeaua de voce, demarat de Orange România  men tul în care Orange România va decide
          tura cu alţi operatori”.            anul trecut, pentru extinderea acoperirii ser -  să facă pasul către LTE în zona rurală, nu va
                                              viciilor de voce în zonele rurale, va continua  mai avea nevoie să schimbe partea hardware
                                              şi în acest an. Proiectul de modernizare a  a reţelei, acest lucru fiind posibil prin modi -
                                              reţelei din zonele rurale va începe în luna  ficări la nivel software, ceea ce va oferi un
          Orange România va investi, anul acesta, 110  iunie a.c., în zona Ardealului, şi se va ter -  avantaj din punct de vedere al vitezei de
          milioane euro în modernizarea reţelei de co -  mina la sfârşitul anului 2012. Investiţia to -  livrare a acestor servicii.
          municaţii în mediul rural, a reţelei de comu -  tală pentru acest proiect va fi de 100 mil.  Această modernizare amplă, complexă şi
          ni caţii existente, precum şi în furnizarea de  euro şi va consta în schimbarea tuturor  orientată către viitor a reţelei va aduce o
          servicii broadband pentru clienţii din zonele  elementelor de reţea din zonele respective.  îmbunătăţire tangibilă a serviciilor Orange
          rurale. Astfel, la jumătatea anului viitor ope -  Altfel spus, nu se vor schimba doar antenele  România, în sensul în care site-urile din me -
          ra  torul va acoperi 98% din populaţia ţării cu  GSM sau 3G din anumite zone ale ţării, ci  diul rural vor fi mai sigure, iar rezilienţa va fi
          servicii HSDPA de date mobile, susţine  se vor schimba antenele, infrastructura radio,  crescută, a conchis Mădălina Suceveanu,
          Mădălina Suceveanu. Tot în 2011, în planul  sistemele de transmisiuni, iar reţeaua IP  CTO Orange România, în interviul acordat
          de investiţii al Orange România intră şi  existentă se va extinde. Partenerii pentru  revistei noastre.

                                                                                  aprilie-mai 2011, CoMuniC@Ții Mobile  Pagina 15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22