Page 15 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 15

Dosar Centenar - ROMÂNIA 100 | INDuSTRIA IT&C ÎNCOTRO?

          1. M. L.: În 2018, vom continua să urmărim priorităţile  oferă servicii IT pentru mul te alte ţări europene în care operează
          anunţate recent, care reprezintă mai curând un plan pentru trei  Grupul Vodafone.
          ani, decât pentru un singur an: Big Data, extinderea către familii  Investiţiile în tehnologie pe care le fac companiile din toate indus -
          şi casele oamenilor şi digitalizarea. Am stabilit aceste trei prio -  triile reprezintă un factor-cheie pentru progresul întregului ecosis -
          rităţi cu scopul de a îmbogăţi ofertele propuse şi de a oferi o  tem IT&C. La Vodafone Romania, tot ce facem este legat de teh -
          experienţă din ce în ce mai bună pentru clienţi. Implementarea  no logie, de proiectarea de soluţii complexe şi inovatoare pentru
          priorităţii legate de Big Data ne va permite să înţelegem şi să  companii şi persoane fizice. Suntem lideri în inovaţie datorită
          anticipăm mai bine aştep tă rile clienţilor. Totul pleacă de la  angajamentului nostru de a lansa produse şi servicii noi, susţinute
          nevoile acestora, pe care vrem să le abordăm cu oferte tot mai  de investiţii continue şi consis ten te în reţea. Ne vom concentra în
          personalizate, relevante atât din punctul de vedere al conţinu -  continuare pe creşterea perfor man  ţei reţelei noastre Supernet
          tului şi al preţului, cât şi în ceea ce priveşte momentul şi locul în  4,5G, recent certificată cea mai performantă din România pentru
          care clienţii au acces la aceste oferte. Desigur, Big Data implică  al patrulea an consecutiv şi de sem nată cea mai rapidă reţea 4G din
          transparenţa deplină şi continuă în relaţia cu clienţii, pentru ca  ţară în 2017. Este o trans formare continuă, menită să le ofere cea
          aceştia să aibă întotdeauna controlul asupra datelor personale.  mai bună experienţă clienţilor noştri.
          A doua prioritate, extinderea către familii şi casele oamenilor,  Transformarea rapidă a mediului în care activăm trebuie să fie
          este deja regăsită în câteva iniţiative lansate în 2017, care vizează  susţinută de o dezvoltare continua a competenţelor oamenilor. Pe
          acest segment. Un exemplu este campania specială de Crăciun,  lângă investiţiile făcute în propriile echipe, ne implicăm, de ase me -
         care a integrat această componentă. În 2018, ne vom extinde  nea, în susţinerea comunităţii academice din România şi în educa -
         oferta pen tru a integra toate dispozitivele şi servicii suplimentare şi  ţia practică a studenţilor. Un exemplu al prezenţei noastre în acest
          pentru a creşte relevanţa pentru familii.            domeniu este parteneriatul cu Academia de Studii Economice din
          Digitalizarea este un proces care implică o transformare amplă a  Bucureşti, lansat la sfârşitul anului trecut odată cu inaugurarea
          întregii experienţe a clienţilor în relaţia cu Vodafone, de la modul  noului laborator de informatică, renovat şi complet echipat.
         în care comunicăm cu aceştia, interacţiunea oferită în procesul de                                          13
         vânzare şi modul în care le oferim suport. Asigurarea celei mai
         bune experienţe posibile, care în viziunea noastră înseamnă sim -  3. M. L.: Comparativ cu ţările UE, România este bine poziţionată
         plitate şi transparenţă, este scopul nostru final. În acest proces, ne  din punctul de vedere al serviciilor în bandă largă de mare viteză,
          vom baza pe abilităţile şi compe ten ţele echipelor noastre, necesare  dar există un decalaj faţă de celelalte ţări membre în ceea ce pri veş -
          pentru a susţine această trans for mare. Vom păstra, de asemenea,  te penetrarea serviciilor mobile în bandă largă.
         accentul pus pe transformarea digitală a companiilor, prin  În opinia mea, această situaţie este în acelaşi timp o provocare şi o
         inovaţie şi oferta de soluţii digitale care răspund unor nevoi a căror  oportunitate, iar noi ne angajăm să susţinem şi să ne implicăm în
         rezolvare implică multe alte tipuri de resurse înainte de digitalizare.  diferite activităţi şi proiecte care sprijină procesul de transformare
         Soluţiile de securitate, soluţiile IoT, inclusiv NarrowBand-IoT, pe  digitală, în beneficiul dezvoltării economice şi sociale. Desigur,
          care le-am testat recent cu suc ces pentru prima dată în ţară, vor  sunt necesare politici şi strategii naţionale care să susţină şi să spri -
          continua să se afle în planul nos tru. Calitatea este valoarea cheie pe  jine utilizarea instrumentelor din domeniul digital.
         care vom continua să ne con cen  trăm, fie că este vorba de reţeaua
         noastră, care a primit recent certificarea „Best in Test” pentru al
         patrulea an consecutiv, fie de ofertele propuse sau experienţa  4. M. L.: Educaţia este o prioritate, iar asigurarea investiţiilor şi a
         oferită clienţilor.                                   sprijinului în acest domeniu este esenţială pentru o transformare
                                                               sănătoasă şi profundă cu impact la toate nivelurile, indiferent dacă
                                                               vorbim despre administraţia publică, mediul de afaceri sau socie ta -
          2. M. L.: Industria locala de telecomunicaţii este extrem de com -  te în general.
          pe ti ti vă şi dinamică, ceea ce, pe de o parte, pune presiune pe  De asemenea, sunt necesare măsuri fiscale care să sprijine iniţia ti ve -
          companii din punctul de vedere al investiţiilor şi al strategiei, iar   le digitale, având în vedere că digitalizarea repre zintă deja prezentul
         pe de altă parte aduce beneficii extraordinare pentru clienţi din  şi, mai important, viitorul societăţii şi al lumii noastre. 5G este, de
         punctul de vedere al tarifelor şi al calităţii serviciilor. După cum  asemenea, un subiect care necesită atenţie şi un cadru legislativ
         ştiţi, România se află printre ţările UE cu cel mai bun raport  local adecvat, care să susţină pregătirea pentru implementarea
         calitate-preţ în ser vi ciile de telecomunicaţii. În ceea ce priveşte  acestuia în România.
          infrastructura, par tea de acces la infrastructura fixă are un grad mai
          mare de concen trare. Clienţii ar avea mai multe beneficii dacă
         acest segment ar urma aceeaşi tendinţă a segmentului comunica -  5. M. L.: Întotdeauna este loc de mai bine, indiferent de domeniu.
         ţiilor mobile în ulti mii ani. Un mediu dinamic şi competitiv  Într-o economie în creştere, cum este a României, sunt opor tuni -
         creează avantaje pentru utilizatori, dar şi pentru întreaga piaţă.  tăţi în toate segmentele - utilizarea datelor, penetrarea smartphone-
         Piaţa IT este, de asemenea, dinamică şi mai curând marcată de  urilor şi mai ales penetrarea 4G sunt doar câteva dintre acestea.
         frag mentare. Există o mare varietate de furnizori de diverse di men -  În opinia mea, aceste oportunităţi ar trebui însă să fie examinate
         siuni, atât antreprenori, cât şi companii mari.       întotdeauna cu responsabilitatea adecvată, pentru că nu privim
         România are mulţi specialişti talentaţi şi foarte bine pregătiţi în  doar din punctul de vedere al creşterii afacerii, ci şi prin prisma
         acest domeniu şi mă bucur să văd că valoarea acestora este  modului în care putem contribui la educarea oamenilor şi a com -
         recunoscută nu numai aici, ci şi în întreaga Europă; de exemplu,  paniilor, pentru a se adapta mai bine la era digitală în care trăim şi,
         după cum probabil ştiţi, Vodafone Shared Services Romania  mai mult, pentru a-şi îmbunătăţi viaţa cu ajutorul tehnologiei.
                                                                                    februarie-martie 2018, COMuNIC@ȚII Mobile
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20