Page 15 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 15
Dosar Centenar - ROMÂNIA 100 | INDuSTRIA IT&C ÎNCOTRO?
1. M. L.: În 2018, vom continua să urmărim priorităţile oferă servicii IT pentru mul te alte ţări europene în care operează
anunţate recent, care reprezintă mai curând un plan pentru trei Grupul Vodafone.
ani, decât pentru un singur an: Big Data, extinderea către familii Investiţiile în tehnologie pe care le fac companiile din toate indus -
şi casele oamenilor şi digitalizarea. Am stabilit aceste trei prio - triile reprezintă un factor-cheie pentru progresul întregului ecosis -
rităţi cu scopul de a îmbogăţi ofertele propuse şi de a oferi o tem IT&C. La Vodafone Romania, tot ce facem este legat de teh -
experienţă din ce în ce mai bună pentru clienţi. Implementarea no logie, de proiectarea de soluţii complexe şi inovatoare pentru
priorităţii legate de Big Data ne va permite să înţelegem şi să companii şi persoane fizice. Suntem lideri în inovaţie datorită
anticipăm mai bine aştep tă rile clienţilor. Totul pleacă de la angajamentului nostru de a lansa produse şi servicii noi, susţinute
nevoile acestora, pe care vrem să le abordăm cu oferte tot mai de investiţii continue şi consis ten te în reţea. Ne vom concentra în
personalizate, relevante atât din punctul de vedere al conţinu - continuare pe creşterea perfor man ţei reţelei noastre Supernet
tului şi al preţului, cât şi în ceea ce priveşte momentul şi locul în 4,5G, recent certificată cea mai performantă din România pentru
care clienţii au acces la aceste oferte. Desigur, Big Data implică al patrulea an consecutiv şi de sem nată cea mai rapidă reţea 4G din
transparenţa deplină şi continuă în relaţia cu clienţii, pentru ca ţară în 2017. Este o trans formare continuă, menită să le ofere cea
aceştia să aibă întotdeauna controlul asupra datelor personale. mai bună experienţă clienţilor noştri.
A doua prioritate, extinderea către familii şi casele oamenilor, Transformarea rapidă a mediului în care activăm trebuie să fie
este deja regăsită în câteva iniţiative lansate în 2017, care vizează susţinută de o dezvoltare continua a competenţelor oamenilor. Pe
acest segment. Un exemplu este campania specială de Crăciun, lângă investiţiile făcute în propriile echipe, ne implicăm, de ase me -
care a integrat această componentă. În 2018, ne vom extinde nea, în susţinerea comunităţii academice din România şi în educa -
oferta pen tru a integra toate dispozitivele şi servicii suplimentare şi ţia practică a studenţilor. Un exemplu al prezenţei noastre în acest
pentru a creşte relevanţa pentru familii. domeniu este parteneriatul cu Academia de Studii Economice din
Digitalizarea este un proces care implică o transformare amplă a Bucureşti, lansat la sfârşitul anului trecut odată cu inaugurarea
întregii experienţe a clienţilor în relaţia cu Vodafone, de la modul noului laborator de informatică, renovat şi complet echipat.
în care comunicăm cu aceştia, interacţiunea oferită în procesul de 13
vânzare şi modul în care le oferim suport. Asigurarea celei mai
bune experienţe posibile, care în viziunea noastră înseamnă sim - 3. M. L.: Comparativ cu ţările UE, România este bine poziţionată
plitate şi transparenţă, este scopul nostru final. În acest proces, ne din punctul de vedere al serviciilor în bandă largă de mare viteză,
vom baza pe abilităţile şi compe ten ţele echipelor noastre, necesare dar există un decalaj faţă de celelalte ţări membre în ceea ce pri veş -
pentru a susţine această trans for mare. Vom păstra, de asemenea, te penetrarea serviciilor mobile în bandă largă.
accentul pus pe transformarea digitală a companiilor, prin În opinia mea, această situaţie este în acelaşi timp o provocare şi o
inovaţie şi oferta de soluţii digitale care răspund unor nevoi a căror oportunitate, iar noi ne angajăm să susţinem şi să ne implicăm în
rezolvare implică multe alte tipuri de resurse înainte de digitalizare. diferite activităţi şi proiecte care sprijină procesul de transformare
Soluţiile de securitate, soluţiile IoT, inclusiv NarrowBand-IoT, pe digitală, în beneficiul dezvoltării economice şi sociale. Desigur,
care le-am testat recent cu suc ces pentru prima dată în ţară, vor sunt necesare politici şi strategii naţionale care să susţină şi să spri -
continua să se afle în planul nos tru. Calitatea este valoarea cheie pe jine utilizarea instrumentelor din domeniul digital.
care vom continua să ne con cen trăm, fie că este vorba de reţeaua
noastră, care a primit recent certificarea „Best in Test” pentru al
patrulea an consecutiv, fie de ofertele propuse sau experienţa 4. M. L.: Educaţia este o prioritate, iar asigurarea investiţiilor şi a
oferită clienţilor. sprijinului în acest domeniu este esenţială pentru o transformare
sănătoasă şi profundă cu impact la toate nivelurile, indiferent dacă
vorbim despre administraţia publică, mediul de afaceri sau socie ta -
2. M. L.: Industria locala de telecomunicaţii este extrem de com - te în general.
pe ti ti vă şi dinamică, ceea ce, pe de o parte, pune presiune pe De asemenea, sunt necesare măsuri fiscale care să sprijine iniţia ti ve -
companii din punctul de vedere al investiţiilor şi al strategiei, iar le digitale, având în vedere că digitalizarea repre zintă deja prezentul
pe de altă parte aduce beneficii extraordinare pentru clienţi din şi, mai important, viitorul societăţii şi al lumii noastre. 5G este, de
punctul de vedere al tarifelor şi al calităţii serviciilor. După cum asemenea, un subiect care necesită atenţie şi un cadru legislativ
ştiţi, România se află printre ţările UE cu cel mai bun raport local adecvat, care să susţină pregătirea pentru implementarea
calitate-preţ în ser vi ciile de telecomunicaţii. În ceea ce priveşte acestuia în România.
infrastructura, par tea de acces la infrastructura fixă are un grad mai
mare de concen trare. Clienţii ar avea mai multe beneficii dacă
acest segment ar urma aceeaşi tendinţă a segmentului comunica - 5. M. L.: Întotdeauna este loc de mai bine, indiferent de domeniu.
ţiilor mobile în ulti mii ani. Un mediu dinamic şi competitiv Într-o economie în creştere, cum este a României, sunt opor tuni -
creează avantaje pentru utilizatori, dar şi pentru întreaga piaţă. tăţi în toate segmentele - utilizarea datelor, penetrarea smartphone-
Piaţa IT este, de asemenea, dinamică şi mai curând marcată de urilor şi mai ales penetrarea 4G sunt doar câteva dintre acestea.
frag mentare. Există o mare varietate de furnizori de diverse di men - În opinia mea, aceste oportunităţi ar trebui însă să fie examinate
siuni, atât antreprenori, cât şi companii mari. întotdeauna cu responsabilitatea adecvată, pentru că nu privim
România are mulţi specialişti talentaţi şi foarte bine pregătiţi în doar din punctul de vedere al creşterii afacerii, ci şi prin prisma
acest domeniu şi mă bucur să văd că valoarea acestora este modului în care putem contribui la educarea oamenilor şi a com -
recunoscută nu numai aici, ci şi în întreaga Europă; de exemplu, paniilor, pentru a se adapta mai bine la era digitală în care trăim şi,
după cum probabil ştiţi, Vodafone Shared Services Romania mai mult, pentru a-şi îmbunătăţi viaţa cu ajutorul tehnologiei.
februarie-martie 2018, COMuNIC@ȚII Mobile