Page 17 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 17
Dosar Centenar - ROMÂNIA 100 | INDuSTRIA IT&C ÎNCOTRO?
inter net de mare viteză, reprezintă baza unui me diu de afaceri
1. M.M.: Obiectivul nostru pe 2018 este valorificarea oportuni - compe ti tiv și facili tea ză adoptarea eCommerce, eHealth, eEdu ca -
tăți lor pe care le-am creat deja și consolidarea rezultatelor bune tion, eGover nance și a soluțiilor de tip Cloud, atât în bene fi ciul
pe care le-am înregistrat în mai multe arii cheie. În 2017 am im - sectoru lui privat, cât şi public. Suntem aici pentru a sprijini dez -
ple mentat numeroase inițiative comerciale, în aria tehnolo gică și voltarea economiei prin furnizarea ingredientelor cheie: accesul la
cea de pro cese, în linie cu strategia anunțată, şi care fac posibilă servicii, acoperirea rețe le lor, noi tehnologii, dispozitive. În planul
creşterea pe viitor. Vom continua să profităm de avanta jul creat nostru strategic, am acce lerat în mod semnificativ investi țiile
prin noile oferte comerciale #netliberare și #businessli ber ce au necesare în infrastructura broad band și în implementarea teh no -
schimbat regulile pieței și care au fost bine primite de clienți, logiilor de vârf. O mare parte din investițiile noastre anuale a fost
atât pe segmentul rezidențial, cât şi în rândul compa nii lor. direcționată spre dezvoltarea rețelelor, cu accent pe FTTH pentru
În ceea ce priveşte partea de tehnologie, vom continua investițiile segmentul fix și pe 4G pentru segmentul mobil. Pe lângă investițiile
pentru extinderea rețelelor noastre FTTH și 4G, pregătindu-ne în accelerate în propriile rețele, Telekom Romania este implicată în
același timp abordarea viitoare pentru tehnologia 5G. Eforturile proiectul RO-NET, care pen tru noi este o prioritate deoarece sun -
noastre continue și investițiile pe segmentul tehnologic au contribu - tem conștienți de necesitatea de a reduce decalajul dintre diferitele
it la consolidarea poziției noastre puternice pe piață. Rețeaua mobilă regiuni ale țării, în eforturile noas tre de a contribui semnificativ la
Telekom Romania a obţinut cel mai mare scor pentru serviciile de digitalizarea României. Telekom Romania este primul operator
date în urma auditului independent realizat de P3 communications de telecomunicații din România care a implementat proiecte de
anul trecut. Însă, din punctul meu de vedere ce este cel mai im por - tip Smart City pe piața locală. Cu exper tiza grupului Deutsche
tant este progresul pe care l-am făcut în această direcţie și faptul că Tele kom putem furniza so luţii de iluminat inteligent, parcare inteli -
am reușit să reducem în mod semnificativ decalajul pe segmentul gen tă, transport inteligent, management al deșeurilor, chiar și soluții
4G. Am realizat mai mult decât o dublare a acoperirii LTE în mai de telemedicină. Prin aceste proiecte de tip Smart City, Telekom îşi
puţin de un an, am continuat iniţiativele de modernizare şi optimi - urmăreşte misiunea de a contribui la digiti zarea socie tă ţii româneşti
zare a reţelelor noastre mobile şi am accelerat planurile de extindere în general, şi a ad mi nis trației publice și companiilor în special. 15
a acoperirii, astfel încât să le putem oferi clienţilor Telekom o expe - Dorim să ne pozițio năm ca lider al schim bă rilor sociale care apar
rienţă de utilizare a serviciilor noastre tot mai bună, cu fiecare zi. ca răspuns la transformarea industrială ra pidă și continuă cau zată
Credem că clienții ar trebui să fie cei care decid care sunt cele mai de tehnologie. Ne așteptăm și sperăm să vedem cât mai multe ce -
bune servicii pentru nevoile lor și cea mai bună rețea pe care se pot reri pentru implementarea pro iectelor Smart City finanțate din bani
baza pentru a comunica și pentru a-și desfășura activitatea. europeni. Dar, cea mai im por tantă este deschiderea autorită ți lor lo -
Prin urmare, le-am dat ocazia să decidă ei înşişi, prin toate cale în vederea adoptării unor astfel de proiecte și, din fericire, răs -
inițiati vele lansate începând cu luna octombrie a anului trecut și punsul este, în general, pozitiv.
care vor con ti nua și în 2018. Le oferim utilizatorilor din segmen - 3. M.M.: Din perspectiva industriei telecomunicațiilor, România
tul de busi ness, de exemplu, posibilitatea de a testa gratuit capabi li - este, cu siguranță, una dintre cele mai competitive piețe din
tă ţile noas tre în ceea ce priveşte rețeaua 4G, oferindu-le acestora Europa, ofe rind în prezent rețele și servicii de comunicații de
trafic de date pentru o perioadă limitată de timp, fără obligații. înaltă calitate. România se numără printre primele țări din lume la
O altă prioritate pentru noi în acest an este continuarea dezvoltării viteza interne tu lui. Este o veste excelentă pentru consumatori, pen -
și implementării de proiecte de tip Smart City ori de câte ori gă - tru că au acces la servicii de cea mai bună calitate, la prețuri extrem
sim deschidere şi parteneri în rândul autorităților locale. De as e me - de competitive, fiind printre cele mai scăzute din Europa. Cu toate
nea, Smart Education, prin intermediul platformei digitale Cata - acestea, avem de-a face cu un paradox: ne situăm în pri mele locuri
logul Electronic, este o prioritate pentru noi, deoarece credem că în rândul ță ri lor UE și chiar în întreaga lume la vi te zele la Inter net
digi ti za rea acestui segment va avea un impact deosebit asupra mo - disponibile, dar suntem ultimii în topul adoptării servi cii lor broad -
dului în care profesorii, părinții și copiii vor interacționa și vor ex - band. În plus, avem cele mai mici prețuri din UE. Aș spune că
pe rimenta un mod atractiv și modern de predare și de învățare. provocarea pen tru România este cum să încu rajeze și să crească
În 2017, ne-am făcut intrarea în sectorul serviciilor bancare în adoptarea servici ilor de tip broadband, în special în zonele rurale.
parteneriat cu Alior Bank și am lansat primele servicii sub 4. M.M.: Tehnologiile digitale ne transformă viaţa și modul în care
umbrela Telekom Banking. În 2018, vom diversifica portofoliul lucrăm, devenind mai integrate în toate sectoarele economiei și ale
nostru de servicii bancare sub această umbrelă. societății noastre. Văd transformarea digitală în fiecare aspect al
2. M.M.: Prin natura sa, telecomul este o industrie care necesită in - vieții. Operatorii telecom au un rol esențial în facilitarea soluțiilor
ves tiții constante, iar Telekom Romania, în special, este unul dintre ce ajută companiile să aibă rezultate mai bune, iar oa me nii să se bu -
cei mai mari investitori de pe piața locală. Fiind o industrie care se cure de o viață mai confortabilă și mai bogată prin utilizarea teh no -
ba zea ză într-o mare măsură pe infrastructură, avem nevoie de logiei. Încurajarea tehnologiei și a procesului de digitizare în sec to -
investiții semnificative pentru a construi și a extinde rețelele, pentru rul public, de sus în jos, ar putea duce nu numai la atragerea in ves -
a satisfa ce cerințele de trafic de date din viitor. Sectorul tele com și titorilor privați, ci și la reducerea birocrației, la un proces mai bun
tot ce este legat de IT&C și high-tech reprezintă factorii cheie ai de colectare a taxelor și, bineînțeles, la o utilizare mai eficientă a
crește rii economice, ai produc ti vi tă ții și ai locurilor de muncă resurselor. Smart Education trebuie să devină o prioritate, deoa rece
bine plă tite. Creșterea economică nu se poate realiza fără IT&C și cred că digitizarea acestui segment va avea un impact mare asupra
telecom. Companiile de orice mărime, începând de la cele mici modului în care profesorii, părinții și copiii vor inte rac ționa și vor
până la cele de mari dimensiuni, se bazează din ce în ce mai mult experi men ta un mod modern și atractiv de pre da re și învă țare.
pe conectivi ta te în activitatea operaţională, de transformare și De asemenea, trebuie sprijinite și promovate pro iectele de tip Smart
creștere. Serviciile telecom și accesul la Internet, în spe cial accesul la City prin soluții integrate, în vederea îmbu nă tă ți rii vieții urbane.
februarie-martie 2018, COMuNIC@ȚII Mobile