Page 56 - Revista 139
P. 56

mobile money | Mastercard

    Masterpass, utilizat de peste
    200 milioane de consumatori

    Ponderea pla?ilor digitale continua sa creasca în Europa, având po-                         2017. În Europa, Mastercard este în curs de a
    ten?ialul de a ajunge pâna la 38% din total pâna în 2020. La finele                         furniza tehnologia de tokenizare criptata pen-
    lunii iunie 2016, Masterpass era disponibil pentru peste 200 milioane                       tru securizarea a mai mult de 225 milioane de
                                                                                                carduri ?i dispozitive de plata, pentru a com-
    consumatori din 18 ?ari europene, aproape dublu fa?a de finele pri- bate frauda la nivelul a 18 ?ari.

    mului trimestru al anului.                                                                  Masterpass este disponibil momentan la sute

                                                                                                de mii de comercian?i, online sau în aplica?iile

    40 de institu?ii emitente majore la nivelul ce- ?iile de livrare ?i preferin?ele de plata.  acestora.

    lor 18 ?ari din Europa, incluzând KBC Bank În luna iulie, Mastercard a lansat serviciul     Consumatorii pot utiliza Masterpass ?i în

    în Irlanda, Intesa Sanpaolo în Italia, SEB,       omni-channel de pla?i complet digitale dis- peste 6 milioane de loca?ii ale comercian?ilor

    Nordea, Swedbank, ICA Banken ?i Resurs ponibil institu?iilor emitente, comercian?ilor din 77 ?ari, care accepta pla?i contactless. În

    Bank din Suedia, dar ?i Viseca, în Elve?ia,       ?i consumatorilor. Deja lansata în America, Marea Britanie, prin intermediul Qkr! with

    utilizeaza acum Masterpass pentru a integra noua solu?ie Masterpass va fi extinsa în Africa, Masterpass, consumatorii î?i pot plati nota de

    pla?i digitale în serviciile lor.

54  Sumele cheltuite pe cumparaturi online în
    Europa sunt estimate sa creasca cu 55% pâna

    în 2020, iar numarul de telefoane smart-

    phone este asteptat sa urce de la 1,9 miliarde

    în 2013 pâna la 5,6 miliarde în 2019.

    Prin adaugarea func?ionalita?ilor de plata digi-

    tala cu ajutorul Masterpass, institu?iile emi-

    tente î?i pot dezvolta, inclusiv aplica?ia de

    mobile banking, ?i pot integra propriile

    servicii – inclusiv afi?area soldului, alerte la

    realizarea cumparaturilor sau plata prin punc-

    te de recompensa – pentru a diferen?ia solu?ia

    de alte op?iuni de plata digitala existente în

    pia?a. Institu?ii emitente majore din Asia,

    Europa ?i SUA ?i-au propus înrolarea auto-

    mata a circa 80 milioane portofele digitale în

    cadrul Masterpass, pâna la finele acestui an.

    Actualmente disponibil în 33 de piete la nivel

    global ?i urmând a fi extins cu înca 3 pie?e

    pâna la sfâr?itul anului 2016, Masterpass sto-

    cheaza toate informa?iile despre plata, inclusiv Asia Pacific, Europa, America de Sud ?i    masa, pot comanda suplimentar, pot împar?i

    detalii ale cardurilor - atât din re?eaua Master- Caraibe, Orientul Mijlociu ?i America de  nota de plata ?i pot oferi bac?i?, totul prin

    card, cât ?i din alte re?ele de plata - informa- Nord pe parcursul anului 2016, precum ?i în intermediul smartphone-ului lor.

    Portofoliul de carduri Mastercard a crescut cu peste 30% în ultimii cinci ani

    Numarul de carduri Mastercard ?i Maestro din România a cres-      volumelor tranzac?ionate contactless a fost printre cele mai
    cut cu peste 30% între 2011 ?i 2016, potrivit datelor companiei.  ridicate din Europa. În privinta numarului de tranzac?ii contact-
    Avansul a fost sustinut de cre?terea gradului de adop?ie al noi-  less efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard ?i Maes-
    lor tehnologii din ecosistemul pla?ilor electronice, precum teh-  tro, rata de cre?tere a fost de peste 500% în 2015, prin compa-
    nologia contactless, extinderea bazei de acceptare a cardurilor   ra?ie cu anul precedent.
    la nivelul pie?ei locale ?i apari?ia unor noi segmente de busi-   Conform datelor companiei, Mastercard este cel mai acceptat
    ness, precum tichetele de masa electronice.                       card din România, având o re?ea de acceptare de peste 144.500
    În 2015, volumele tranzac?ionate contactless prin intermediul     terminale la nivel na?ional, potrivit statisticilor BNR pentru
    cardurilor Mastercard ?i Maestro au fost de 10 ori mai mari fata  primele trei luni ale anului 2016, precum ?i o amprenta unica
    de cele din 2014. Aceasta rata de cre?tere accelerata la nivelul  de acceptare în re?elele de transport public din România.

    august-septembrie 2016, CoMuniC@?ii Mobile
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61